Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-07-01 15:27:00 följande:
    Slemmis: ska bli spännande i nästa vecka att höra hur det blev eller inte blev Förvånad

Halsbränna, bra luktsinne mm..tyckte det var så kul för fick ju frågor om det av svärmor när jag var gravid och jag var typ torr i halsen hela tiden om det nu är halsbränna kasnke och drack så mycket vatten tyckte jag och ändå så kändes det som jag inte fick i mej tillräckligt när jag kissade men sedan blev det bättre..Luktsinne har jag ett så otrloligt bra idag så det nästan är besvärande så det förändrades ju inget på mej.....
    Kul det där med att leta symptom...känns faktiskt så skönt att vila från det i en månad nu och invänta nästa månad    man får den vilan kroppen behöver kanske.
    jag tycker det är fruktansvärt... kan det bara inte bli mens eller läge för säker testning så man får ett svar om det är inbillning eller inte......hatar verkligen det här..eftersom jag inte mådde illa alls med sonen så var detta en överraskning för mig...OM jag nu är gravid så måste det ju vara en tös då hahaha.....

Inte kan man väl på egen hand bringa fram illamående.. jag menar det är ju eg första månaden vi lyckats få till det vid ägglossning så jag har ju inte börjat bli desperat... och helt ärligt så skulle det passa bättre att bli gravid först om 2-3 månader (med tanke på att min utbildning har praktik hela våren och det blir jääkligt mäckigt att föda barn i mars helt plötsligt haha)....men är jag gravid så är det ju UNDERBART så klart...får se om jag testar i morgonbitti....eller om jag kan hålla mig
  • slemtorsk i din bralla

visst låter det som det skulle kunna bli positivt.. haha.. det erkänner jag när jag läser igenom det jag skrivit... samtidigt så vill jag inte bli för optimistisk...spöksymptom är ju vanliga i våra kretsar.....

Vill liksom inte ta ut något i förskott.. Har bittert erfarit när det gäller tentor att dem jag tror har gått bra har jag kört på.. och så när jag kännt att "Njae det gick nog inte så bra" så har jag klarat dem.... mannen gillar inte den inställningen men den har ju klart lönat sig. Sista hemtentan för sommaren var jag GRYMT säker på att jag klarat..kanske till och med spetsat.... och så klart...ett stort fett U lyste emot mig ha haha ...där fick jag..så jag ställer in mig på negativt in i det sista men ajsing bajsing vad höger tutte värker sen jag klämde in dem i bh:n..var ju tvungen för vi skulle ut bland folk.

• slemtorsk i din bralla

nu har jag iaf testat.. och det var negativt....än så länge iaf.... men det ÄR ju tidigt.. och tuttarna ömmar fortfarande så jag får väl avvakta och se...men jag är nog pessimist och tror på minus även om en vecka.

• slemtorsk i din bralla

japp det är tidigt än så länge.. följer jag förra månadens cykellängd så är det BIM i dag... känner av menssmärtor..särskilt när jag liger ner märker jag men jag åt också som en GRIS i går på festen att jag var dålig i magen i natt ....

Jag läste att man ska ha BIM 14 dagar efter ägglossning och då torde ju mitt BIM vara på ons-tors....

Jag tycker att det här med att ha mensvärk skulle vara ett "gravidtecken" känns ytterst motsägelsefullt, nu vet jag ju att folk har kännt av det och det har visat sig vara graviditet men för mig är det så paradoxalt.
    Nu har jag iofs haft "mesvärk" i snart en vecka.......jag brukar ha känningar typ dagen före mens så jag vet inte..

• slemtorsk i din bralla
    kattenizze skrev 2011-07-03 11:09:16 följande:
    Zinfandel O Fjällis: Nu blir jag lite orolig för bakterier...ska ta upp det med min barnmorska, men är nog rätt utsiktslöst. Usch det är så mycket att oroa sig för. och att få en läkartid (och dessutom hitta en läkare med tid som kan förklara för en och som är trevlig) är ju också som att hitta en nål i en höstack. Som tur är har man ju tätare läkarkontroller senare i grav när man väntar tvillingar så jag får nog ge mig till tåls till dess.
    Slemmis: låter faktiskt lovande!!
    ta upp det med barnmorskan tycker jag.. vid min förra grav hade jag en sån superbarnmorska som lyssnade på ALL min oro... och pappans.. och han är otroligt nojjig haha.. så det var många frågor. Jag är nog lite bortskämd med att ha en barnmorska som var sååå inkännande, det var på en privat klinik i Göteborg och hon fullkomligt TVINGADE östra att skriva in mig då mina värden ballade ur sista veckorna... de skickade iofs hem mig igen men när hon ringde hem till mig och fick veta det så hämtade hon mig med bilen och lämnade av mig själv på Östra ha ha ha......OM vi lyckas någon gång tror jag att jag skriver in mig på samma mödravård, även om jag inte får samma barnmorska så vet jag att de jobbar från hjärtat där och inte tänker på "tidsbrist" eller ekonomi (trots att de själva driver mottagningen) plus att man kan göra könsultra där och det vill jag göra -gjorde det förra gången. Tycker att det är extremt viktigt att ha en barnmorska som är noga och lyssnar på oron och särskilt när man har kämpat och som flera av er här gått igenom "massor" av IVF... då kan man inte vara nog så försiktig...

Lovande?? jo....jag vågar bara inte tro på det.... i går på festen gled min svägerska upp bakom mig och viskade "HUR mycket har du gått ner egentligen ...?" och jag svarade 12 kg och får svaret "Det syns, det fullkomligt strålar om dig" ha ha.. då kunde jag knappt hålla mig för skratt.... man har ju hört att det ska stråla om en när man är gravid.
    En av gästerna var mannens barndomskompis med tjej.. hon är HÖGGRAVID, var beräknad att föda i måndags och ändå satte hon sig i bilen med honom och hans två 8-åringar (han lyckades få barn med två kvinnor ungefär samtidigt för 8 år sen) och åkte 1.5 timma till oss...Blev så avundssjuk... och hon är sån där människa som är så ÄCKLIGT vacker när hon är gravid... inga svullna leder eller påsar under ögonen utan bara supervacker.. som tagen ur en sån där "gravid.mode-tidning" .. och det sa jag till honom...
    -Hon är ju bara superfin trots att hon kan föda vilken sekund som helst..
    och fick det något tykna svaret "tja hon hade bäckenbottensinflamation för någon månad sen och då var hon fan inte så underbar" ha ha ha....

Jag avvaktar själv.. skulle ju vara BIM i dag om jag följer 23-dagarscykel som det var förra månaden...känner mig BAKIS och jag tog två klunkar vid och ett halvt glas (typ 1 dl) 2,25% cider... tar en softardag i dag och avvaktar som sagt.. har ett test kvar som ligger o väntar i badrummet.
  • slemtorsk i din bralla

hej brudar.... ligger lite lågt men kikar till er..... vette katten om jag är gravid... jag mår SKIT..halsbränna och värkande tuttar... lätt illamående och otroligt känslosam..visst låter jag gravid?? Men testade i morse...bim torsdag så jag känner att om jag har så starka symptom så borde det visa på testet...men icke... supernegativt, inte en tillstymmelse till skugga.... så det är väl bara att avvakta till helge o se om tant röd dyker upp

• slemtorsk i din bralla
    Snösport skrev 2011-07-04 16:58:28 följande:
    slemmis...låter som mina symptom som jag hade förrut och hade dem ju bara till ett par dgr efter BIm testade efter BIm för innan visade det negativt...ha tålamod!
    jooo.. jag försöker ha ha.. nyss satt jag här o lipade för jag saknar en mamma att ringa till.. min gick bort 2002 och även om hon hade levat hade jag troligtvis iNTE ringt henne och pratat för vi hade inte bra kontakt....

Och i en annan tråd fick jag rådet av en snärta på 20 år att det är skengraviditet och att det tar i snitt 7 månader att bli gravid så att jag bara ska lugna mig...
  • slemtorsk i din bralla
    Snösport skrev 2011-07-04 17:14:46 följande:
    jo man kan skratta åt sådana kommentarer..har också fått lite förut och därför hänger jag mest här och i 35 tråden...
    vi är ju skengravida allihopa varje månad men ngngång så kan det ju vara verkligt som det var för mej när jag trodde jag var gravid men trodde än mer jag var skengravid..hi,hi,hi!
    ja .. för mig är det mest irriterande eftersom jag ju ÄR pessimist av naturen (även om mina vänner skulle påstå och hävda motsatsen)... jag tycker det vore oerhört underligt om vi hade lyckats... på första riktiga försöket liksom..det känns inte troligt..

När jag försökte bli gravid förra gången.. för 8-10 år sedan hade jag ju skensymptom varje månad... som liksom.."hmmm har jag inte liiiite ont i tuttarna...jooo visst har jag det..hmmm mår jag inte liiiite illa" och så vidare

Nu MÅR jag verkligen skit... höger bröst gör såååå himla ont... och nyss....haha... sambon kom rullande och såg på mig..."men gumman hur MÅÅÅR du egentligen??"... då visar det sig.. vi var o handlade nyss, jag plockade fort upp biffar o potatissallad för att det inte skulle bli kvar i kassen o bli dåligt, lite grejer var oviktiga att få in i kylen så de kunde ligga kvar medans vi drack kaffe..nu kollade han resten i kassen och dels så ligger mjölken kvar och sen tittar han på bänken intill kylen och DÄR ställde jag potatissalladen och köttet....hmmm förvirring.. nog för att jag jobbar med dementa men det var första passet i dag så jag kan ju inte ha blivit smittad redan ha haha

DET minns jag från förra graviditeten.. att jag blev såååå förvirrad
  • slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-07-04 18:22:57 följande:
    Hihi, nu har vi ätit spenat & rödbetor, mannen är mer inblandad än vad han vet SkrattandeSkrattande

Slemmis: håll dig hos oss Flört 

AnnaLinn: jag har tyvärr inte så mycket till övers för våra svenska kliniker men visst är de snälla..... 
    ja jag föredrar att vara här...även om jag inte ens börjat med IVF än......känner mig lite skyldig att jag hänger här *S* särskilt om vi hade lyckats nu utan att ens ha börjat..

Men jääkla tuttar.. byt med mig nån snälla!!
  • slemtorsk i din bralla

zinfadel.. du kan få dem... illamåendet också...så här mådde jag inte förra gången jag var gravid och nu blir jag mästrad av den lilla skitungen i den andra tråden också..

"tro mig.. kroppen spelar en spratt..." hmm hon är ung nog att vara min dotter och jag blir så jävla stött av det att jag nästan grinar i frustration.....och illa mår jag...ska det vara så här att vara "icke gravid" hur fan är det att vara gravid då.....??

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?