kattenizze skrev 2011-07-03 11:09:16 följande:
Zinfandel O Fjällis: Nu blir jag lite orolig för bakterier...ska ta upp det med min barnmorska, men är nog rätt utsiktslöst. Usch det är så mycket att oroa sig för. och att få en läkartid (och dessutom hitta en läkare med tid som kan förklara för en och som är trevlig) är ju också som att hitta en nål i en höstack. Som tur är har man ju tätare läkarkontroller senare i grav när man väntar tvillingar så jag får nog ge mig till tåls till dess.
Slemmis: låter faktiskt lovande!!
ta upp det med barnmorskan tycker jag.. vid min förra grav hade jag en sån superbarnmorska som lyssnade på ALL min oro... och pappans.. och han är otroligt nojjig haha.. så det var många frågor. Jag är nog lite bortskämd med att ha en barnmorska som var sååå inkännande, det var på en privat klinik i Göteborg och hon fullkomligt TVINGADE östra att skriva in mig då mina värden ballade ur sista veckorna... de skickade iofs hem mig igen men när hon ringde hem till mig och fick veta det så hämtade hon mig med bilen och lämnade av mig själv på Östra ha ha ha......OM vi lyckas någon gång tror jag att jag skriver in mig på samma mödravård, även om jag inte får samma barnmorska så vet jag att de jobbar från hjärtat där och inte tänker på "tidsbrist" eller ekonomi (trots att de själva driver mottagningen) plus att man kan göra könsultra där och det vill jag göra -gjorde det förra gången. Tycker att det är extremt viktigt att ha en barnmorska som är noga och lyssnar på oron och särskilt när man har kämpat och som flera av er här gått igenom "massor" av IVF... då kan man inte vara nog så försiktig...
Lovande?? jo....jag vågar bara inte tro på det.... i går på festen gled min svägerska upp bakom mig och viskade "HUR mycket har du gått ner egentligen ...?" och jag svarade 12 kg och får svaret "Det syns, det fullkomligt strålar om dig" ha ha.. då kunde jag knappt hålla mig för skratt.... man har ju hört att det ska stråla om en när man är gravid.
En av gästerna var mannens barndomskompis med tjej.. hon är HÖGGRAVID, var beräknad att föda i måndags och ändå satte hon sig i bilen med honom och hans två 8-åringar (han lyckades få barn med två kvinnor ungefär samtidigt för 8 år sen) och åkte 1.5 timma till oss...Blev så avundssjuk... och hon är sån där människa som är så ÄCKLIGT vacker när hon är gravid... inga svullna leder eller påsar under ögonen utan bara supervacker.. som tagen ur en sån där "gravid.mode-tidning" .. och det sa jag till honom...
-Hon är ju bara superfin trots att hon kan föda vilken sekund som helst..
och fick det något tykna svaret "tja hon hade bäckenbottensinflamation för någon månad sen och då var hon fan inte så underbar" ha ha ha....
Jag avvaktar själv.. skulle ju vara BIM i dag om jag följer 23-dagarscykel som det var förra månaden...känner mig BAKIS och jag tog två klunkar vid och ett halvt glas (typ 1 dl) 2,25% cider... tar en softardag i dag och avvaktar som sagt.. har ett test kvar som ligger o väntar i badrummet.