• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

myran6801 skrev 2011-09-15 11:41:54 följande:
    Victoria, säger som de andra amh säger inget om äggkvaliteten. Nu håller vi tummarna att några fler äggblåsor växer till sig och att guldägget finns där! Som sagt det är flera dagar kvar. Vid mitt senaste Ivf såg de bara 3 blåsor vid vul men vid ÄP var det 6 varav 5 innehöll ägg.
    tack snälla. blir glad över att ni bryr er. 
  • Ypke
    Enya70 skrev 2011-09-15 12:00:10 följande:
    Victoria, vid mitt första IVF på CFC (5e totalt) så såg de bara två halvstora blåsor och några mindre. Vi höll på att avbryta men vet du när vi plockade ägg så fanns det 3 stycken och det slutade med att jag fick två fina embryon tillbaka. Och som de andra skrivit så kan det räcka med ett fint ägg för att lyckas. Har hänt mig flera gånger att de plockat fler ägg än vad det synts blåsor på VUL. Lycka till!
    taaaack för det, snälla!
    Nu ska jag ta och lugna ned mig tror jag visst.  
  • Ypke
    kattenizze skrev 2011-09-15 12:45:52 följande:
    Victoria: Men man kan ju förlänga spruttiden? det verkar vara ett vinnande koncept, jag fick spruta flera dagar längre nu sist och det gick ju bra. Jag har inte heller fått så många befruktade ägg, sist fick jag ju bara två och de sprattlar runt i magen nu så det kan gå bra ändå!
    Turlid: Ja, det var smart av dig att ta prover tidigt i grav.  det borde jag också gjort. Nu har jag iaf tagit prov för GBS, men jag har äter pencillin mot det ändå även fast jag inte fått tillbaka provsvaret. Tydligen kan man inte se alla otäcka bakt på urinodlingar heller så nu har de tagit blodprover också. Känns som de verkar sätta in det mesta NU när jag riskerar en för tidig förlossning. Blir less på att jag skulle krävt dessa prover innan, men jag måste säga att jag tappat en del av mitt förtroende för svensk sjukvård. Det känns som vården i många andra västländer är mkt bättre. Ska man vara sin egen läkare här heller? Det som inte känns bra är att min läkare på MVC är så orolig, jag är inte van vid att han är det. Jag har börjat ställa in mig på att det här kommer sluta i prematur och med all dess komplikationer. Det är nog lika bra att börja förbereda sig mentalt. Ja, nu har jag rensat min kalender och är bara hemma framöver.
    Tack, Katten, ska ha det i åtanke när jag pratar med kliniken på måndag. Bra att vara laddad med frågor och inte bara åka med i denna bergochdalbana! 

Tack alla! Nu ska jag på hemsk löneförhandling, ABSOLUT inte det jag behöver idag. 
  • Ypke
    Enya70 skrev 2011-09-15 13:31:33 följande:
    Stå på dig när du förhandlar! Kör hårt! {#emotions_dlg.flower}
    Tack, Enya! Det gick hyfsat, faktiskt. Konstigt, det brukar göra det när man är riktigt nervös inför något. Då är förväntningarna lågt ställda och man är väl förberedd. Jag är en konflikträdd människa som alltid kan förstå allas argument i en diskussion och sällan hävda min egen åsikt särskilt länge om någon annan är bättre på retorik än jag - och ändå har jag hamnat som löneförhandlare på mitt företag. Fy vilken ångest det är varje gång. Har bestämt att någon annan faktiskt får ta över nästa gång. Fast ... man växer lite när man tar sig igenom saker man absolut inte tror sig klara av. 
  • Ypke

Hoppfull! Tusen tack till dig och alla andra som engagerat sig i mig idag - det värmer!
    Men förstår inte varför insemination skulle förbättra möjligheterna vid bara enstaka äggblåsor? Menar du vanlig insemination, inte icsi eller så? Men ... Hur skulle det ge bättre chanser?

Fjällsippan och Zin - hmmmm, det där med ont i halsen och taskiga stämband och lite allergier känner jag igen. Har utrett min hals under våren men ingen har nämnt något om IgE. Har sedan barnsben diverse vanliga allergiproblem som för några år sedan gav sig uttryck på alla möjliga olika sätt. Nu är det lite lugnare, men mkt hals- och stämbandsproblem. Jobbigt, har bara skummat lite när ni pratat om detta. Kanske borde läsa på ... Var börjar man - tips?

• Ypke
    Zinfandel skrev 2011-09-16 08:22:19 följande:
    Nu ska vi inte ta i Flört men ja, jag tror det finns förklaringar till i stort sett allt.
    Du, Zin, eftersom de här immunologiska utredningarna verkar vara stora och lite diffusa och ffa svåra att få igenom på nära och bekvämt håll - kan man inte bara be att få lite prednisol eller liknande? För säkerhets skull liksom? Eller kanske bara köra med lite Clarityn eller Aerosol (som jag gillar bättre) - vad tror du om det? Finns det någon chans att läkare skulle gå med på det här? 

(Ber om ursäkt på förhand om ni redan bollat detta hundra gånger här ...
  • Ypke

*Det är ju tur att man inte har ett jobb att sköta. Eller, jo, det hade jag visst ... *

• Ypke
    tjorven01 skrev 2011-09-16 09:25:54 följande:
    Hej tjejjer
    Har följt er en stund på avstånd och hoppas att det är ok om jag hoppar in här
    Har inte riktigt åldern inne men 8 mislyckade Ivf bakom mig så jag kanske kvalar in på något sätt ändå
    Ang immunologiska orsaker så håller jag med Zinfandel börja med att läsa boken den är fantastiskt upplysande
    Själva har vi behandlats för immunologiska orsaker i England kika gärna in i vår Alan E Beer tråd
    Väntar nu på vår 2a Ivf efter dessa behandlingar totalt 9e
    Ville bara kika in och önska er alla lycka till var ni nu än befinner er
    Kram
    Hej Tjorven! Välkommen hit Läste din presentation, vilken kämpe du är! 
    Jag har precis börjat läsa på om immunologi, som du kanske sett, verkar intressant ... 
    Var finns du och när börjar ni nästa IVF?
  • Ypke
    tjorven01 skrev 2011-09-16 09:45:03 följande:
    Victoria
    Jag finns i Sthlm och gör min nästa Ivf på KS börjar nedreglering den 25 sept
    Har lite tappat tron på att det någonsin kommer att funka ang immunologiska orsaker så vet vi ju inte om det är det som felar kan ju vara skruttiga ägg oxå men kan ju vara bra att undanröja det hindret iaf
    Kram
    ÄSCH! Du har många år på dig! Har de tagit AMH-värde på dig? 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?