Rita70 skrev 2013-02-12 14:48:11 följande:
Hej, jag har lite frågor till er som har gjort korta metoden. Jag har tidigare gjort 7 st IVF med nedreglering, ska nu köra en sista, utan nedreglering. Vi ska göra behandlingen på CFC.
Vilken dag började ni med sprutor? Jag har fått svar att jag kan börja dag 2 eller 3.
Vilken dag började ni med Organutral? Jag har fått svar att jag kan börja dag 5 eller 6.
Någon som har erfafenhet av att kombinera GonalF och Menopur? Jag har svarat bäst på GonalF, men den senaste IVFen bildades bara en follikel med GonalF. Vet någon om det kan vara bra för low responders? Jag har fått svar att jag gott kan kombinera, 300 Gonal + 150 Menopur. Har gjort det en gång, då bildades 7 folliklar men bara en innehöll ägg.
Svårt att veta vilken dag jag ska börja, och vilket preparat jag ska välja.
Jag har kort menscykel, 24-25 dagar, högt FSH, lågt amh och är 42 år. Inte mycket som är bra alltså:)
Visst brukar man ta ett blodprov när man är på ul? Eller gäller det bara när man kör långa metoden?Minns inte vilket värde det är man har kollat då.
Många frågor, trots att jag är luttrad IVFare!
Jag har inte kombinerat sprutor, men jag har kört två korta metoder.
Den senaste i februari 2012:
Jag fick riktig mensblödning torsdag den 16 feb 2012
Jag började spruta Gonal-f 375 ie fredag den 17 feb
Onsdag den 22 feb var jag på ultraljud och lämnade blodprov, på kvällen lades spruta nr 2 till (i mitt fall Cetrotide)
Fredag den 24 feb var det nytt blodprov och ultraljud för att se utvecklingen och bestämma dag för ÄP
Fredag och lördag sänktes Gonal-f till 150ie
Söndagen tog jag ingen Gonal-f, men Cetrotide vid 18 och Ovitrelle vid 20
Tisdag morgon var det äggplock
Det blev alltså 9 sprutdagar. Gången före det var det 11 sprutdagar, så dom anpassade det efter hur det såg ut.
Jag har också kort menscykel. Ca 24 dagar.