• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

rudbeckia skrev 2013-02-12 20:17:15 följande:
    En undran, är det någon som har fått symtom illamående när ni har börjat ta Puregon sprutan?
    Har själv börjat må illa sen jag började ta sprutan.
    Jag har mått illa genom alla IVF:er och även efter insättning (av hormonerna).
  • Sunseed
    Prickigchokladmal skrev 2013-02-20 19:05:55 följande:

Hej, Försökte citera ett inlägg nyss men jag råkade skriva in en sidfot istället.

Hursom: Tänkte svara dig Snorpan angående Linné eller Falun. Jag har iof inte gått i Falun men väl Linne. Jag skulle lätt pröva någon annan klinik än Linné. Tycker de verkar sätta stolthet i att inte pröva något nytt. Dessutom tycker jag att hälften av läkarna jag träffat där har varit riktigt otrevliga. Barnmorskorna har varit jättegulliga men läkarna har jag ogillat skarpt. Hade det inte varit för att vi hamnade där via vårdgarantin skulle jag bytt efter min första ivf (har gjort två ET och ett antal frysförsök).

Mamma Gås skickade ett personligt brev till Falun med lite önskemål om behandling/efterbehandling och fick gehör. Om hon läser här kan hon kanske berätta mer, för jag minns inte exakt vad det var hon fick igenom, förutom kortison. Något mer var det om jag inte minns fel. 
  • Sunseed
    Poppy 2012 skrev 2013-02-23 23:09:12 följande:
    Hur går det Miss Borring? Jag brukar tänka på dig och jag hoppas att du orkar kämpa vidare. Även om jag har lämnat IVF själv brukar jag titta in emellanåt för att se hur det är med dig och Sunseed. Som ni kanske minns gick jag vidare med surrogat och det löper på bra. Jag hoppas att vi alla får det barn som idag saknas! Som jag alltid säger: jag är redan mamma ? mitt barn har bara inte kommit ännu.Sunseed ? jag ser fram emot när de små kommer.

<3

Ett stort lycka till. Jag är i v 28 nu så jag hoppas att det går vägen.

Vad är på gång härnäst i din resa?
  • Sunseed
    rudbeckia skrev 2013-02-23 13:21:29 följande:
    Kort varig lycka, av mina 13 ägg så har bara ett blivit befruktat. Vi ska in i morgon och få tillbaka det om det överlever så långt, men jag har börjat tappa hoppet

Jag förstår hur motigt det måste kännas. Hoppas att den lilla överlevaren är en stark kämpe. Håller tummarna för morgondagen.
  • Sunseed
    Poppy 2012 skrev 2013-02-24 13:20:28 följande:
    Hej Sunseed! Stort lycka till framöver! Vi har skrivit avtal med en agency i USA och väntar nu på att bli matchad med en surrogatmamma. Troligtvis blir vi matchade inom den närmaste månaden. Vi skrev en lång lista med önskemål, och ett av dem var att ekonomin/ersättningen från oss inte fick vara avgörande. Om en månad åker vi över till USA och för att lämna vårt till IVF-kliniken. Allt väl ? och jag kommer följa hur det går för dig Sunseed!

Stort tack. Jag skrev ett svar häromdagen som försvann!

Vad spännande det låter för er. Hoppas att ni hittar någon som passar er som handen i handsken.

Vi har hoppat in i vecka 28 nu. Eller 29 (28+1) Just nu är jag inlagd på BB några dagar pga andningsproblem, men liten i magen mår bra.

Hoppas att rullorna snart är igång för er och lycka till!!
  • Sunseed
    rudbeckia skrev 2013-02-24 17:12:29 följande:
    Mitt ägg hade överlevt, hade bra status och jag fick tillbaka det idag. Så nu väntar 2 veckor av "hemsk" väntan .

Förklaringen till att bara ett av 13 hade klarat sig var att 5-6 hade blivit befruktade men av flera sperimer därav hade de blivit otjänliga att använda. Om det inte går vägen den här gången och ska göra en ny vända med IVF så får vi göra det med ISCI för att förhindra det. Det känns mycket bättre nu när de förklarat vad som hänt och att det går att undvika + att vi har en bra prognos om vi gör ett nytt försök.

Vad skönt att det fanns en förklaring. Då finns det stora hopp. Vad glad jag bliratt höra det. Ruva på. Vem vet, det kanske är överlevaren du har i magen nu! :) Heja!
  • Sunseed
    turlid70 skrev 2013-03-03 16:53:31 följande:
    Sunseed, när började du med progynom? I Packsedel står att man ska börja påcykeldag 5, jag har passerat den men det är fortfarande ca 1 vecka kvar till återföring, dags att börja ta den kanske?
    Jag började först vid återföringen för jag fick receptet vid FET. 
    Någon annan kanske vet mer om varför det är olika!

Vad spännande att du snart ska ruva. Solig 
  • Sunseed

turlid: När jag googlar lite verkar jag vara en av få som har börjat så sent så du kan säkert börja nu! Ring kliniken imorgon och fråga annars!

• Sunseed
    Vi 4 skrev 2013-03-03 20:18:12 följande:
    Här har jag glada nyheter. Vi skulle göra vårt 4e och sista IVF i januari var det tänkt. Jag är nu 41,5 år och nu i december blev jag gravid på egen hand. Det slutade dock med mf redan v6. MEN märkligt nog blev jag gravid direkt i cykeln efter även det på egen hand. Nu är jag i v6+5 och känner mig försiktigt optimistisk. Jag mår nämligen denna gång superilla, det har jag inte gjort vid något av mina missfall. Men det kan förstås gå fel när som helst, så jag går förstås runt och är livrädd för mf hela tiden.  Det jag iaf kan tänka är att hittills verkar det iaf gå bra. Jag tror i mitt fall verkligen att det beror på DHEA som jag ätit sedan i juni. Att bli gravid två gånger på raken efter nästan 3 års försök med bara ett mf efter första IVFet som resultat tycker jag tyder på det. Så jag är glad och orolig på samma gång och mest av allt mår jag så bedrövligt illa, vilket jag är enormt tacksam för!    

Vinkar till er alla!            
    Men åh, det är ju helt fantastiskt och underbart! Jag blir så glad och lycklig när jag läser att du är gravid. Det är klart att det ska gå vägen nu. Ett stort grattis. Hjärta
    Vi 4 skrev 2013-03-03 20:26:09 följande:
    Sunseed, mitt inlägg till dig försvann visst när jag kopierade. Jag vill säga att jag ofta tänker på dig och jag följer din blogg varje vecka. Du har verkligen verkligen fått kämpa med många motgångar, och jag beundrar din kämpaglöd, och förstår att det verkligen är tufft! Många lycka till kramar från mig!
    Tusen tack vad gulligt. Trots alla motgångar före och under graviditeten så är jag faktiskt lyckligare än vad jag har varit på många år. Jag har t o m slutat med min lågdos Fluoxetin mot smärta och nedstämdhet. Plötsligt för ett par veckor sedan slutade jag bara. Jag har lyckorus och känner mig hög på livet ändå. Det kan låta konstigt när man ligger och behandlas för blodproppar i lungan, men jag är bara så tacksam för all hjälp jag fått och för att Lillplupp mår bra. Det är första gången under graviditeten som jag tror på ATT det här kommer att gå bra. Solig

Och nu ska det gå bra för dig också!
  • Sunseed
    turlid70 skrev 2013-03-03 20:46:14 följande:
    Tack Sunseed, jag ringer inte, då säger dem bara att jag inte behöver ta extra hormoner, så jag börjar imorgon på egen bevåg, ska se om jag kan dela tabletten och börja med halva dosen.
    Åh! Stopp lite! Läs Fjällsippans inlägg. Det var det jag tyckte var konstigt, att det verkar så olika. Jag har kört ostimulerade FET och då börjar man på kvällen efter insättning.
    Fjällsippan skrev 2013-03-03 21:25:57 följande:
    Turlid: sakta i backarna med Progynonet (tror jag!). Vid stimulerad FET börjar med med Progynon i början på cykeln, den hämmar dock ägglossningen men bygger upp slemhinnan så FET bestäms då inte genom ÄL-tester utan via VUL. Däremot kan man ta Progynon som stöd efter återföringen (som Sunseed har gjort). Om du börjar nu är det risk att du rör till det för ägglossningen. Den här infon fick jag från min läkare, rätta mig någon om ni har ordinerats på annat sätt.

Hej alla Hjärta! Kikar in till er titt som tätt, men har själv kämpat med att vänja mig vid tanken/känslan av att det inte blir fler försök för våran del. Det har varit svårt efter alla år av behandlingar, därför har jag inte varit aktiv. Men ni ska veta att jag tänker på er. Ofta!!!
    Tack för förtydligandet om Progynon. Precis som du skriver har jag alltid börjat efter återföring, både vid ET och FET.

Hur mår du? Känns det okej med tanken på att livet tar en annan väg?  Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?