turlid70 skrev 2013-03-03 20:46:14 följande:
Tack Sunseed, jag ringer inte, då säger dem bara att jag inte behöver ta extra hormoner, så jag börjar imorgon på egen bevåg, ska se om jag kan dela tabletten och börja med halva dosen.
Åh! Stopp lite! Läs Fjällsippans inlägg. Det var det jag tyckte var konstigt, att det verkar så olika. Jag har kört ostimulerade FET och då börjar man på kvällen efter insättning.
Fjällsippan skrev 2013-03-03 21:25:57 följande:
Turlid: sakta i backarna med Progynonet (tror jag!). Vid stimulerad FET börjar med med Progynon i början på cykeln, den hämmar dock ägglossningen men bygger upp slemhinnan så FET bestäms då inte genom ÄL-tester utan via VUL. Däremot kan man ta Progynon som stöd efter återföringen (som Sunseed har gjort). Om du börjar nu är det risk att du rör till det för ägglossningen. Den här infon fick jag från min läkare, rätta mig någon om ni har ordinerats på annat sätt.
Hej alla
! Kikar in till er titt som tätt, men har själv kämpat med att vänja mig vid tanken/känslan av att det inte blir fler försök för våran del. Det har varit svårt efter alla år av behandlingar, därför har jag inte varit aktiv. Men ni ska veta att jag tänker på er. Ofta!!!
Tack för förtydligandet om Progynon. Precis som du skriver har jag alltid börjat efter återföring, både vid ET och FET.
Hur mår du? Känns det okej med tanken på att livet tar en annan väg?