• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis Fru Gås Skrattande

Slemmis: det där hade jag nog inte brytt mig så mycket om, man ska vara glad över att det kommer spermier överhuvudtaget och som förhoppningsvis dessutom hittar rätt.....

Celin: Grattis till jobbstart!

Boe: Grattis! varför lät ni en vara kvar i frysen, varför tog ni inte båda..?! 

Inanna: hur är det med mensen, är den normal nu? 

• Zinfandel
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-04 13:32:00 följande:
    En fråga från mig dårå.......igen *S*

Nu är ju min karls spermier lite slöa.... när man tänker på hemmaförsök.. när är det bäst att göra det...före ägglossning så att de har tid på sig att simma uppåt och träffa ägget...????? Jag tänkte det rent spontant att det borde vara så för de kan ju leva några dygn där uppe....eller ska man köra på ägglossningsdagen bara??
    Jag hade satsat på (höhö...) dagen före ÄL och gärna ÄL-dagen också om det går Skrattande. Förhoppningsvis lever spermierna 2-3 dagar och då har ni täckt in de viktigaste dagarna!

Anne F & Fjällis: jag fattar nog inte riktigt heller men tolkar det precis som Fjällis.
  • Zinfandel
    mamman030 skrev 2011-09-04 21:18:52 följande:
    Nu tjejer har jag en fråga, hur länge kan ovitrellen ge falska plus? Jag tjuvtestade idag, är på ruvardag 9 och det blev ett starkt plus, känns som om det var alldeles för starkt, när jag testar så tidigt!!
    Hihi, underbart!! Max 10 dagar sitter den i så det är ju passerat. GRATTIS!!! SkrattandeSolig
  • Zinfandel

Mamman: och visst fick du "bara" 3 befruktade ägg och 1 till dig..?! Kan vara bra för att veta här inne!! Skrattande Ojojoj vad glad jag blev nu för din skull, Malmöklinikerna kan Skrattande

• Zinfandel
    42an skrev 2011-09-04 22:00:42 följande:
    myran6801: Det borde ju vara bättre att ta en månad än inget alls, eller? Kan du vara snäll och skicka mig ett medd om hur man beställer. Vet CFC om att du tar det och isf vad har de sagt?
    Hehe, håll din klinik utanför..... Flört
  • Zinfandel
    Boe skrev 2011-09-05 07:56:42 följande:
    Stort grattis mamman!! Nu börjar flytet i tråden. Lite snaskiga detaljer på morgonkvisten, att jag inte tagit proggisarna i nr 2 tidigare. Det är ju så mycket bättre. Skytten det är något för dig för när man ska göra nr 2 fullkomligt flyger de ut en! kra;) Känns toppen. Kram alla
    Hua, jag ska göra det nu inför fet så det är "fri sikt" i 1:an..... Flört Men jag vill inte!!
  • Zinfandel

Nej Mia, beklagar verkligen Gråter Skit också att det ska vara så svårt. Men bra att du tänker framåt direkt, det är det allra bästa!! KRAM

• Zinfandel

Men Slemmis, varför köper du Apotekets dyra tester?! Köp Testlagrets eller billiga testers, de kostar ju 3 spänn styck eller nåt sånt! Och morgonurin är väl alltid det bästa. Eftersom ni har den situation ni har så hade jag nog sett till att pricka med hjälp av tester.

• Zinfandel
    Boe skrev 2011-09-05 08:16:33 följande:
    Mia- skit oxå! världelösa minus! kram till dig! Zin- Du vet det säkert med det är trubbiga delen in först. Har alltid gjort fel hittills. Men du har säkert koll;) haha fri sikt is da shit!
    Du har inte gjort fel, jag kollade med tillverkaren och det spelar ingen roll vilket håll, den löses upp hur som helst Glad
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?