• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

moa123 skrev 2011-05-27 13:42:57 följande:

På min klinik gjorde de också både och. Frös ner 2-dagars och odlade vidare  5-dagars av vilka jag fick en tillbaka. När jag däremot sedan skulle göra FET så tinade de upp 2 st blastisar, trots att de visste att jag bara ville ha en tillbaka, (de var frusna 2 och 2 på något vis), kändes också lite "slösaktigt" liksom.

Håller med dig om att det var oerhört dumt att frysa blastisar 2 och 2! Som tur är fryser de blastisar en och en på vår klinik! Mina 2-dagars kanske de fryser gemensamt nu men det spelar ingen roll då jag ju ändå vill ha båda samtidigt i så fall Glad!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-27 14:25:24 följande:
    Nähä, inte det heller. Då provar vi väl rollerbladeshjul under då. Kan det va nåt? Flört

Eller förresten nu vet jag, vad sägs om en megastor hållare för caffe latte??? Skrattande
    Yeees. då får jag lite extra motion! Och koffeinist som jag är (egentligen trots avhållsamhet nu) tackar jag ju inte nej till en caffe latte-hållare!
  • Inanna Li
    linköping68 skrev 2011-05-27 13:14:30 följande:
    Hej alla
    Tittar in efter att ha varit borta läääääänge. Har ju missat allt spännande som har hänt här. Måste försöka läsa ifatt lite
    Har det lite tufft nu. Inte nog med att jag blivit nekad IVF för att jag är för tjock och för gammal. Vikten står stadigt stilla trots 4 veckor på Cambridgekuren. Sen fick jag diskbråck och har haft blödningar varannan vecka under 3 månader. Orkar inte med allt negativt. Varit hos 4 olika gynekologer som tycker att allt ser såååå fint ut, men varför blöder man då hela tiden? Mellanblödningar hävdar de. Håller även på att bråka med min doktor för att få prova levaxin för att se om det ev kan hjälpa till med vikten och för att lättare bli gravid. Motgångarna blockerar min framfart känns det som och då jag försöker smita förbi på sidorna rasar jag ned i ravinerna som finns där. Säger som min dotter på 2,5 säger just nu hela dagarna om allt..... BLÄ

Men nu känns allt lite ljusare och jag orkar att vara lite positiv mellan varven.
    Hejsan! Det var länge sen vi hörde av dig! Har tänkt på dig när listan kommit upp i tråden! Välkommen tillbax!  Vad oerhört kämpigt du verkar ha det. Trist med blödningar varannan vecka. Skönt att du orkar tänka positivt. Du lyckades ju bli gravid naturligt förra året även om det blev missfall så jag håller tummarna för att det ska ske ett nytt mirakel snart! Om inte hoppas jag du får göra IVF i alla fall om du äntligen lyckas gå ner mer i viktl. Har du försökt kontakta Köpenhamn,  Copenhagen Fertility Center? De är mer välvilligt inställda till "äldre" kvinnor i Danmark. Massor av kramar och hopp om att allt ska bli ljusare Hjärta!
  • Inanna Li

De ringde just från kliniken för att berätta att de fryser två embryon till idag så det blir totalt fyra till frysen! Labb-tjejen kollade på nytt och tyckte att två till var av så bra kvalité att de kunde frysas! Hmmm, borde kanske ha satsat på långtidsodling.

• Inanna Li

Tack alla! Den här dagen kommer gå till historien för mig! Tog just en Alvedon för att få ner febern och är så irriterad över mitt envisa hostande! Men det här är ju ett jättebra resultat så jag glömmer nästan att jag är sjuk och borde vilaSolig!

• Inanna Li

Hoppas jag tog rätt lista nu annars skyller jag på feber och exalterad glädje som inte får mig att tänka klart Skrattande

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5                          

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni

Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

• Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-27 15:52:57 följande:
    Men grattis! Så oerhört bra. 6 fina ägg på ett försök. Det är helt otroligt bra. Mitt pers på 9 försök är hälften av det. Så nu får du vara otroligt nöjd!!!
    Tack! Jag är jättenöjd!
  • Inanna Li
    Inanna Li skrev 2011-05-27 15:41:31 följande:
    Zin - Kanske detta är rätt dag för mig att köpa en triss Skrattande!
    Sambon köpte en lott när han handlade nyss och vann en hundring Tungan ute
  • Inanna Li

nymåne - Hej, kära vän! Och jag som just köpt ett paket koffeinfritt kaffe! Kram på dig {#emotions_dlg.flower}!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?