• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed: förmodligen håller din kropp på att ta hand (= INTE stöta bort embryot) och är därför inte lika alert mot din förkylning.

Jag har varit jätteförkyld i över en vecka nu, men testade positivt förra veckan. Jobbigt att må så dåligt när man vet att det finns något litet som växer inuti

Flicka 2009 & BF okt 2011
  • pp08

Stort grattis Mamma gås:

Själv mår jag mindre bra:
    Är rädd för att det går åt skogen. Nu känns det som flytningarna blir mera som blod. Är i v.5+1 idag, upp till igår har dock grav testet varit starkare för varje dag.

Avvaktar hur det går idag, eftersom jag varit så förskyld är alla slemhinnor påverkade och efter att man har klivit upp på morgonen kan det rinna lite extra.

Även om det är för tidigt att se något foster eller hjärtaktivitet borde de kunna se om det finns en blödning i livmodern. Åker kanske till gynakuten idag.

• pp08

Har varit på gynakuten idag.

Ingen riktig blödning, fast flytningar som är mera ljusröd/mörkbrun blandat.
    Läkaren kunde se lite mörka blodflytningar vid vag. undersökningen, men ingenting som "rann".

Hon gjorde även VUL: Idag v.5+1. För tidigt att se någon gulesäck men uppklarning/hinnsäck på ca 3mm fanns. Ingen blödning i livmoder syntes, livmodertappen stängd. Allt ser ut som det ska i v.5+1.  Och som hon kunde se var det 1st uppklarning (inte 2).

Hon sa att hon inte kunde se att det var missfall på G. pga mina tidigare erfarenheter under förra graviditeten förmodligen samma.

Ont i ryggen som jag har/hade kan vara normalt och behöver inte tyda på missfall, har ju ingen som helst känningar/ont i magen eller livmoder.

Hade kontakt med CVL imorse (innan jag åkte till gyn) och de sa att jag skulle avvakta så länge det inte var som "riktig mens". Fick i alla fall en extra VUL (tidigare än den tid jag fick v.7+4).  FIck en tid torsdag nästa vecka, då 6+0. Även om det inte är säker att man ser något levande foster borde hinnsäcken/uppklarningen har vuxit och gulesäcken borde synas.
    (tiden v.7+4 finns också kvar om det skulle behövas).

Nu hoppas jag att hostan försvinner helt och därmed också flytningar som avtar.

• pp08

Sunseed: det kan vara ett bra tecken

• pp08

Fjälsippan: nej, jag har tagit min sista progesteron igårkväll. Borde räcka nu (v5+1). Om blödningen tyder på missfall kan ju progesteronet inte göra något mer. Om mina blödningar/slemhinnor är sköra pga progesteronet borde det också upphöra snart. Hinnsäcken var ju inte så stor, men det beror ju också på när det fäste, testade ju tidigt men var svagt i början; blev sedan starkare.

Dock fortfarande orolig eftersom det är mera ljusrött nu, kan ju också vara efter VUL undersökningen.

Känner mej dock lite mera "Hungrig" / illamående, kanske pga oron.

• pp08

Nu är det nog kört. Blöder nästan som vanlig mens. Har fortfarande inte ont i magen, ryggvärken känns dock inte som mensvärk; den är lokaliserat på vänstra sida; tror mer på sträckning eller något annat.

Är dock jätteorolig nu, fasst det inte syntes något ovanligt på VUL igår.

Avvakta hur jag gör i veckan. har fått en tid för VUL på torsdag, om jag orkar vänta så länge. Om det går fel, lika bra få det bekräftat då.

• pp08

Inanna: vad tråkigt, hoppas det går bättre nästa gång!

Själv vet jag fortfarande inte vad som gäller, blöder som mens, men fortfarande starka streck på grav test; samt lätt illamående som blivit starkare. Idag skulle vara v.5+3

• pp08

Var på Gynakuten idag. Lutar nog åt missfall. Den tidiga graviditeten som syntes på VUL i fredags var borta efter helgens blödningar. TOg blodprov idag och ska ta om på torsdag, då vet vi mer exakt.

• pp08

Mamma gås: nej, inte mycket hopp kvar......

sunseed: kramar om

Mary: tråkigt med minus

Kramar även alla andra som jag har missat att nämna....

• pp08

Nu är missfallet ett faktum. Blöder fortfarande lite.
    hcg i tisdags hade sjunkit till 140 och idag bara 47 kvar.

Flicka 2009
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?