• No Ka Oi

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Bellami, så oerhört tråkigt med minus... Skytten, jag testade negativt lör 21 maj med ett RFSU-test som jag läste var extra känsligt. Tors 26 maj min officiella TD och BIM testade jag positivt. Ge inte upp!!! Jag håller tummarna för alla kämpare här inne!

• No Ka Oi
    Mia69 skrev 2011-09-07 13:24:34 följande:
    Kände ju redan i helgen att det var kört så jag tjuvtestade redan i måndags och då fick jag ett tråkigt minus. Nu har jag ordentlig mens och siktar in mig på FET2 om 3 veckor.
    Åhh, vad jag hopppas att du får ditt plus på fredag! HEJA! HEJA! till dig!!!!

Gällande 5 och 6 dagars blastocyster så har jag förstått det som att en del inte utvecklas till blastocyster förrän dag 6. Man har något högre chans med blastocyster som är blir färdigutvecklade efter 5 dagar jmf med 6-dagars tror jag (läst detta i Chigago fertility).
    Det är så trist med minus...

Mina blastocyster var fem-dagars. Men när jag skulle göra ET fick jag vänta en dryg timme extra (en otroligt jobbig timme, fick bara besked om att dom ville avvakta) för dom var "tröga och långsamma". Känner mig glad nu över att dom inte var trögare än så!
  • No Ka Oi
    turlid70 skrev 2011-09-07 12:30:15 följande:
    Har fortfarande inte fått något, men nu är väl tiden förbi för det. Illamående har man väl fram till v14 tror jag, men jag har ju aldrig haft det. Man kan tycka att det är skönt, men jag hade velat ha det som en liten bekräftelse att man är gravid, men icke, förutom utebliven mens nada och nu är det ju magen som har växt.
    Jag har haft det lite jobbigt med maten, att jag varit hungrig men inte fått ner något ändå. Jag var rejält trött i vecka 7- ca 10, lite lite illamående men absolut inte så jag ville kräkas. Sen ett par veckor sen har jag inga problem med maten så nu är det sparkar och (i mitt tycke, ingen på jobbet har sett nåt än!) den stora magen som märks. Jag har inte haft några direkt hormon-utbrott heller, det har jag haft problem med tidigare grav.
  • No Ka Oi

Slemmis, är du säker på att du fortfarande vill ha henne som en vän... Hon verkar inte riktigt klok...

• No Ka Oi
    Inanna Li skrev 2011-09-19 13:00:58 följande:
    Vad bra att Boe åter hamnade där hon hör hemma Glad! Tänkte just fråga om nån annan lyckats bli gravid med frysta 2-dagarsodlade embryon (har ju bara testat frysta blastisar förut) och så slog det mig att Boe har precis lyckats med det! Hoppas det kommer smitta av sig Skrattande!

Så länge inte kliniken påminner mig om 43-årsdagen (då IVF enligt all statistik inte längre ska funka) så får jag hålla modet uppe!
    Mina två första barn är frysta 2-dagars embryon! Så visst kan det fungera!!! Håller tummarna för dig!
  • No Ka Oi
    kattenizze skrev 2011-09-22 12:27:43 följande:
    Underverket: Jag håller helt med dig angående om man har barn eller inte sen tidigare. Jag kan ärligt säga att jag känner mig dum ibland som skriver här eftersom jag har ett fantastiskt friskt barn och väntar två till som har goda möjligheter att klara sig om de kom nu. (gud förbjude). Men jag trivs i den här tråden eftersom folk här är så kunniga och i min egen ålder. Och så länge ingen kastar ut mig så skriver jag här även om jag försöker att undvika att skriva om min graviditet vilket inte alltid lyckas. Å andra sidan har jag kämpat som en dåre för dessa barn genom 5 IVF:er. Och det är väl därför vi skriver här, vi känner alla så väl till hur det är att kämpa med åldern och infertiliteten. Däremot håller jag alltid en extra tumme för de i tråden som jag vet är helt barnlösa, jag önskar så att alla fick sina så efterlängtade barn.

Celin skrev 2011-09-22 12:55:41 följande:
    Jag måste nog ställa mig mittemellan, jag förstår känslan från båda håll. Som Zin säger, det är ingen tråd för barnlösa och oavsett som i mitt fall att JAG har barn sen innan - så har VI inte barn. För min del handlar det också i mångt och mycket om möjligheten att få dela längtan efter ett barn/väntan på ett barn och sedan när barnet kommer med någon annan då jag var ensam om sonen.

Och jag vet inte vart jag ska ställa mig. Väntar ju mitt tredje IVF-barn med samme man. Och jag vet att längtan efter barn kan vara lika stor oavsett om det är barn nummer ett eller nummer tre. Däremot är "paniken" och andra känslor mindre jobbiga. Jag kan inte sluta läsa hur det går för er! Jag har försökt. Tänker på nåt sätt att IVF-perioden är slut. Men jag är för alltid "märkt" av den. Och nån gång emellanåt flikar jag ju in något i tråden så något litet känner jag att jag tillför.

Jag håller mina tummar för er!  {#emotions_dlg.flower}

• No Ka Oi
    Inanna Li skrev 2011-09-24 18:40:43 följande:
    Jag får bara se våra embryon på skärmen som pyttesmå prickar någonstans i livmodern (knappt synbart) och aldrig uppförstorat så man ser antal celler som jag förstått att en del brukar få se. Har sett såna bilder här på FL. Så coolt att få se sina embryon på det sättet!

Vi håller tummarna för våra embryon Solig
    Jag har fått se det lilla embryot i princip varje gång, uppförstorat på en skärm. Det är häftigt att se!!  Det är labbet som visar. Dom brukar även visa att det står mitt namn på petriskålen. Har drömt mardrömmar om att dom ska blanda ihop skålarna. Att det skulle födas ett barn som uppenbart inte är mitt barn...

I början av IVF-svängen såg jag en bild på en av de första IVF-banrnen. Barnet har hunnit bli några år och håller i en bild på det embryo som blir barnet. Och denna gång kan jag göra det oxå! För jag fick med mig en bild på blastocysten som nu sparkar livligt på mig.

Och varför får jag nu inte infoga bilden då....
    Inanna Li skrev 2011-09-24 19:03:48 följande:
    Det perfekta är 4 celler på ett 2-dagarsembryo. Om det har 3 celler har det utvecklatslite för långsamt och har det 5 celler är det lite för snabbt i utvecklingen. Men det beror ju också på vilken tid på dagen man gör återförandet. På eftermiddagen har kanske en 4-cellig redan börjat få 5 celler. Men läkaren har rätt i att man inte kan veta vad som är ett guldägg förrän det förts in i livmodern. Det är som tur är inte bara (på ytan) perfekta embryon som leder till graviditet.
    Det är inte bara antalet celler som är intresant. Dom tittar även på formen på cellerna. Dom ska vara runda, jämna och fina. Ojämna, taggiga är inte bra. Så har jag förstått det i alla fall när läkaren pratat om utseendet.
  • No Ka Oi
    Spears skrev 2011-09-24 18:39:58 följande:
    Tänkte bara hoppa in o berätta att allt går bra det blir en liten kille är i v 24 nu, så magen syns väl nu!
    Grattis till killen!

Jag väntar oxå en kille. Nångång, nånstans har jag läst att det är en liten, liten större chans att få killar vid IVF. Speciellt om man gjort ICSI. Är det någon som har info om detta? Kön är ju tämligen sekundärt men jag skulle gärna vilja läsa det igen.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?