• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Åååååh Zin! Stort stort grattis! Underbart Solig!

Slemmis, försök att inte tänka på det lilla rosa, det kan ju absolut vara vad som helst som är helt ofarligt. Kram!

Victoria, har inte heller någon erfarenhet av fragmentering. Håller tummarna hårt för att det blir ET på måndag!  

• hemulen

Jag sitter också och funderar över vilka immunologiska prover man ska ta förutom TNF alfa och vad blir konsekvensen? Trombyl och prednisolon om de visar förhöjda värden?

• hemulen

Grattis Victoria!! Vad underbart!

pp08, skönt att allt ser bra ut. Och ja, sorgligt som bara tusan!

Själv har jag just försökt att få Levaxin från min husläkare. hon ville inte skriva ut med indikationen att försöka bli gravid (har haft TSH på 2,7 resp 2,25). Läkaren på RPC ville inte heller skriva ut då deras behandlingsriktlinjer säger att man behandlar värden över 2,5. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig nu, kanske är det så att jag faktiskt inte behöver levaxin? När jag blev gravid med dottern hade jag TSH på 1,8 så lite högre är det nu, men jag själv har länge varit inne på att det inte behövs, fast nu börjar känna mig lite desperat och tvivlande...

Någon annan med två MA i bagaget efter IVF? Ska man tro att det behövs utredas på något vis? Eller ska jag tro att jag bara får kassa ägg vid stimuleringarna och att MA beror på kromosomfel?! Vilsen!

• hemulen
    hemulen skrev 2012-05-07 12:25:10 följande:
    Grattis Victoria!! Vad underbart!

pp08, skönt att allt ser bra ut. Och ja, sorgligt som bara tusan!

Själv har jag just försökt att få Levaxin från min husläkare. hon ville inte skriva ut med indikationen att försöka bli gravid (har haft TSH på 2,7 resp 2,25). Läkaren på RPC ville inte heller skriva ut då deras behandlingsriktlinjer säger att man behandlar värden över 2,5. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig nu, kanske är det så att jag faktiskt inte behöver levaxin? När jag blev gravid med dottern hade jag TSH på 1,8 så lite högre är det nu, men jag själv har länge varit inne på att det inte behövs, fast nu börjar känna mig lite desperat och tvivlande...

Någon annan med två MA i bagaget efter IVF? Ska man tro att det behövs utredas på något vis? Eller ska jag tro att jag bara får kassa ägg vid stimuleringarna och att MA beror på kromosomfel?! Vilsen!

Ingen som har något klokt att säga om mitt tidigare inlägg...?
  • hemulen

Soligor och MissB, tack för svar. Efter att ha ringt till 4 gynekologer och ingen kan hjälpa till så gav jag upp och beställde helt enkelt från nätet (svindyrt). Jag börjar med 25 µg och sedan kunde jag få komma och ta labprover hos min husläkare, knasigt!! Känns lite risky att beställa från nätet, men det blir bara under en månad för från sommaren har jag en god kontakt som skriver ut åt mig Flört.

pp08, efter mitt förra MA fick jag äl på d21, stickorna gav i alla fall utslag då sen vet jag ju inte om det släppte ett ägg... Jag längtar till mitt vul för att kolla att allt kommit ut, det känns oändligt långt bort (30/5) ska ringa imorgon och kolla om det går att flytta fram en vecka. Hur ska ni gå vidare med barnalstrandet?

• hemulen

Victoria, underbart att du fick bli ruvare Solig, måste vara en stark liten krabat!

Underverket,  grattis till fin skörd , hoppas de myser ihop sig fint där i värmeskåpet!

Soligor, men eller hur, man undrar hur min läkare tänkte... Först var hon väldigt bestämd på att jag inte skulle få Levaxin av henne. När jag sa att jag annars kommer fixa det på annat håll och att det vore skönt med en läkare som höll i det hela svarade hon "ja, då är det ju upp till dig... Du får ju komma hit och kontrollera dina värden om du vill". Helknasigt! Hon ville kanske hjälpa på något sätt ändå?!

Germany, ja fy vad trist med läkare som bara svarar utifrån gällande riktlinjer utan att sätta sig in i patientens situation. Det känns svårt att hitta en läkare som är intresserad av fertilitet och sätter sig in i sina patienters situation.

• hemulen

Heja Vi4, jag förstår verkligen din oro och har inga erfarenheter att dela med mig av på området. Du ska se att det nog blir bra till slut! Jag är som du, kontrollfreak och det är nog det som varit allra jobbigast i hela reproduktionssvängen att man verkligen inte kan kontrollera något alls nästan.

Jag har gått på Pans Akupunktur på Väderkvarnsgatan i Uppsala. Han har behandlat många IVFare och det är lätt att få tid hos honom. Hans nummer är 018-125297.  

• hemulen

Åh nej Tuva, såååå frustrerande när det inte blir något. Stor kram, vi kämpar vidare Hjärta.

• hemulen

Vi4, fantasktiskt! Grattis till bra skörd! Hade du nytt protokoll denna gång? Hoppas nu att det bli finfina embryon (eller som du säger, åtminstone ett, för det behövs ju inte mer).

Hitcher, Zin och Slemmis håller tummar och tår för att alla embryon tänker stanna och växa som de ska! Tycker det har varit nog med olycka i tråden... Stödkram!

Vet inte vad jag tycker om gravid-missfall rubriken, den är ju minst sagt nedslående... Är det någon som kan vara snäll och flytta mig från Gravid till Väntar på nytt försök? Jag har samma problem som Victoria med radbrytningarna.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?