IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Sunseed, åh förlåt, blev det något fel i listan när jag flyttade den? Ber om ursäkt i så fall!
Tjorven, tack för peppning! Det kan behövas, jag försöker tänka att det hittills gått "mot alla odds"...
Maryhe, usch de där sprutorna låter vedervärdiga! Stackars dig!
Linköping, låter skönt att åka hem på "semester" till föräldrarna och vila sig lite" Hoppas du fick ny energi!
Thuleslapper, jag går på Carlanderska i Gbg (men bor på annan ort), du då? Jag såg att vi nu fick samma TD
Skytten, usch så jobbigt, och så extra tungt när din son frågar om syskon just nu. Jag får erkänna att jag känner mig lite "skyldig" som hejade på att du skulle våga/orka göra nytt försök. Hoppas du blir ompysslad av familjen. *Kramar*
Mia, tack! Hoppas på starkare plus efterhand!
Sushi, det låter ju jättelovande med så mycket symptom! Skickar lite energi att uthärda väntan till vul!
Slemmis, fy vilken jobbig fas du är i, måste vara jättejobbigt att behöva ha sådana symptom när du själv misstänker att det inte blivit något. Kram!
Maraki, jag förstår att det känns jätteoroligt, men det är nog inte så många som känner så jättetydliga symptom så tidigt,så mitt enda råd i den jobbiga väntan är att försöka att lita på plusset.
Fortsätter mitt ältande om 2-celligt embryo, jag snurrar detta med läkaren, och varför jag inte hade uppdaterat mig hur det skulle fungera med celldelning om och om igen, blir snart galen. Är så irriterad på mig själv att jag inte då inte hade koll på det där med celldelningen. Tycker också det var oetiskt av läkaren att inte upplysa mig om att chanserna var mindre och att inte fråga om jag ville ha 2 tillbaka då. Tycker också det var oetiskt att när jag vid direkt fråga till honom om oddsen inte svara rakt utan mer undvikande, typ att det kan ju växa bättre i livmodern (vilket det ju säkert kan, men kunde han inte rakt ut ha sagt att chanserna är små). Jag tänkte faktiskt ringa till kliniken när jag samlat mig lite och säga att jag tycker de borde ha upplyst mig om de små chanserna, och att de borde gett mig möjlighet till att få två tillbaka och dessutom att jag tycker att man bör svara rakt på frågor. Jag letar nu prognoser för 2-celliga vs andra, det skulle vara skönt att ha innan jag ringer, som tex hur många som lyckas vid återförande av 2-cellig, 4-cellig och 6-cellig. Det måste ju finnas.