• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-08-25 09:01:02 följande:
    Skytten: skönt att det gick bra igår! Idag kan du pusta ut och njuta av den sprutfria tiden Glad

Victoria: skönt att vara igång!!

Ego: jag har precis varit på HSG-röntgen och fått dagens dåliga besked, båda äggledarna är sammanväxta. Alltså behöver vi inte kämpa mer hemma och IVF är det enda rätta. Jag är rätt skitförbannad (och ledsen) just nu, vilken tur att man kämpar sig till undersökningar. Livmodern såg bra ut men jag får invänta röntgenplåtarna för exakt besked sen får vi se om det blir laparoskopi. Inte undra på att jag alltid har ont! Skrikandes

Men hur kunde dem påstå så många gånger att det var inga fel på er, oförklarligt barnlösa osv. Jag tycker det är vidrigt att läkarna är så nonchalanta, denna undersökning borde ni göra som allra första steg i utredningen.

Ledsen för din skull, det måste vara en liten chock att få detta besked, men skönt att det är gjort nu. Jag beundrar dig att du orkar kämpa och hoppas att din läkare kunde få en smäll på käften. Hoppas massor att du får bättre besked om din livmoder, håller verkligen tummarna för det. Kram.
  • turlid70
    mamman030 skrev 2011-08-25 10:31:21 följande:
    Nu ringde kliniken bara 3 av äggen hade blivit befruktade, hälften av dom 11 var omogna. Usch jag hoppas bara att det blir ett ägg som utvecklas normalt.
    Jag hoppas på alla tre, det räcker ju med ett förstås, men våre skönt med ett litet förråd i frysen. Håller tummarna att dem är fin fina till imorgon.
  • turlid70
    Celin skrev 2011-08-25 13:18:00 följande:
    Tack, ja det är bara att fortsätta vänta - började på CD 21 - ovisshet och jag är nog inte riktigt bästa kompisar...
    Jag började spreja på CD 21 och förra gången fick mens 12-13 dagar efter, denna gång kom mensen redan efter 8-9 dagar. Det varierar alltså, men generellt ska den komma efter 7-14 sprejdagar. Skönt att du inte känner av så mycket av sprejen. För mig kom känningarna ungefär samtidigt som mens och dagarna efter var inte särskilt roliga, befrielsen kommer med första spruta sen.
  • turlid70

Skytten, inte roligt att hamna där du är nu, känner med dig.

Vet inte om Ovitrelle kan gen sådana biverkningar, men hormonbehandlingen är mycket påfrestande over huvud taget. Visst kan du ta en alvedon, det får man även i samband med ÄP, så att det är ingen fara att ta den alltså. Ta den och försök sova lite, titta på en rolig film sen och be din sambo fixa maten. Du är så nära målet nu, tänk på att det är bara en dag till av ditt liv, sen är det klart. Så mycket du har kämpat, inte ge upp nu inte. Styrkekrammar till dig.

• turlid70

Skytten jag hade Oddvar, mycket nöjd med honom. Han verkade lite vild när jag såg honom, men visade sig vara mycket omtänksam. Själva ÄP gjorde inte det minsta ond, det värker lite när äggstockarna krymper, men det först dagen efter. Be om progresteron istället för Crinone, biverkningar av den är trevliga (förutom kladdet förstås) ömma bröst, lite illamående, ja lite gravid känsla. Och kom ihog att lite lite överstimulering är inte farlig och kan göra att ägget fäster lättare. Lycka till imorgon, det kommer att gå bra ska du se.

• turlid70

Låter väldigt bra Maryhe, mycket genomtänkt behandling.

Skytten, Enya och mamman hoppas att det har gått bra idag för er.

• turlid70

I dag har vi varit på RUL och det gick strålande. Bebiben är helt perfekt, exakt stor för v18+0 idag med fint fint tickande hjärta. Jag var jätte skakig när vi gick ut från kliniken, all oro och spänning rann av liksom. Vi är bottenlöst lyckliga Solig. Sorten ville vi inte veta än, men det såg läkaren vad det var. Ikväll ska vi avslöja för dottern och hon får äran att slå upp koden från FVP och ta reda på könen.

Jag önskar så innerligt att ni alla får uppleva det här. Många kramar.

• turlid70
    mamman030 skrev 2011-08-26 15:36:24 följande:
    Lite ego. har precis kommit hem från malmö, nu är jag ruvare igen. Ett fin fint ägg sattes tillbaka. Men inga till frysen den här gången.
    Håller tummarna att det var ett guldägg. Grattis!
  • turlid70

Tack allihopa för alla grattis och glädjerop. Ni är helt underbara i både ur och skur.

Nu ska jag åka och köpa mina första riktiga mamma kläder, kanske kikar på en vagn också.

Allt gott och trevlig helg!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?