• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-11-04 10:00:29 följande:
    Hoppas det ser fint ut på VUL idag Inanna. Och kram till dig som kämpar med försök när livet är extra jobbigt. Vet själv hur det är, man önskar sig lugn och ro och så är allt kaos. Men det kan vara skönt på något konstigt sätt att ha behandlingen att fokusera på mitt i eländet.

Läste att du börjat blöda myran, det är samma här idag. Hade inga jätteförväntningar men det känns ändå tungt.
    Ja, vad göra nu? Tänk om man kunde köpa tid!!!! Blir lite glad att läsa om Lully som plussat vid 45 i annan tråd som Zinfandel skrev om ovan.

Fjällis - hur går det med testerna? Hoppas din vagina luras med dig!
    Usch, vad tråkigt! Har tänkt så mycket på dig under den här veckan! Stor kram!

Nä, min vagina luras aldrig med mig! Hon har ingen humor! 
  • Fjällsippan
    Kvickan skrev 2011-11-04 17:04:22 följande:

Läser med spänning denna underbara tråd. Och håller naturligtvis tummarna för er alla. Jag har nu en fråga till er kunninga. Jag är 39 år och inne på mitt trejde IVF. Långa protokollet alla gångerna. Får ut många ägg men de befruktas inte trots superspermier. Jag har nu sprayat sedan i måndags och har sån yrsel. Går och håller mig i väggarna. De tidigare gångerna har jag inte känt något liknande. Hade då lite andra biverkningar.

Någon som varit med om liknande? Kan man få såna här starka biverkningar av sprayen trots att man inte haft det tidigare? Det kanske är något annat jag har i kroppen.

Välkommen till oss! Jag tycker att det låter sannolikt att yrseln beror på något annat än sprayen; snarare något som satt sig på balanssinnet (sambon fick så under en period efter en förkylning som satt i öronen). Förstår att det är jobbigt, hoppas att du orkar härda ut och att det släpper snart!
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-11-05 10:32:48 följande:
    Duktig du är som pluggar på Maryhe!

Ja den där tidsluckan... sitter nu med full mens och funderar på om jag ska börja spruta imorgon kväll för ett sista försök innan jag börjar nytt jobb den 21:a. Men det är på håret. Jag har i snitt avverkat den korta metoden med sista dagen räknat som ET på:
    4 försök - 13 dagar
    3 försök - 15 dagar
    2 försök - 14 dagar
    1 försök - 18 dagar
    Så det skulle kunna funka men bara inte CFC håller på och skjuter på ET om det är helg. De säger de har öppet alla dagar men jag har sett att de ibland gör ET på dag 3 för att slippa helg.
    Kör på, tycker jag - och meddela CFC i förväg att du har totalt förhinder på måndagen. Vilket preparat ska du ha den här gången? Dos?
  • Fjällsippan
    tjorven01 skrev 2011-11-04 22:18:03 följande:
    Fjällis
    Rd7 är det inte lite väl tidigt????
    Fortsätter hejja på er
    Tack för påhejningenHjärta. Visst är RD 7 på tok för tidigt för att hoppas på ett positivt test. Men min kropp skriker redan minus. Tyvärr. Nytt test blir först på RD 10.
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-11-04 16:13:23 följande:
    Vilket superduperminne du har Fjällis Skrattande, visst fick jag det. CFC rådde mig till att Proggisarna i ändtarmen och Pevarylvaggis i slidan. Skulle inte vara några problem alls och det funkade finfint.

Håller ändå mina tummar för dig Fjällis. Jag hade ett inte allför starkt plusstreck på RD 14 och kan INTE tänka mig att det skulle ha synts på RD7. Kramar Hjärta
    Tack - som sagt så känns allt väldigt minus, men en gnutta hopp måste jag ändå försöka uppbringa i några dagar till. Tack för infon om svampen; är på landet långt från apotek, men det känns redan bättre nu när jag har förflyttat progesteronet till de bakre regionerna. 
  • Fjällsippan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-05 13:03:24 följande:
    jag känner av yrsel också av prejningen... inte hela tiden men det kommer i skov och jag ser inte att det skulle vara något annat än just sprejen som gör det...

Först får jag ett jäääkla snurr precis när jag sprejat... sen tacklar det av och sen kommer det snurrperioder hela tiden men med längre o längre mellanrum tills det är dags att spreja igen...
    Kvickan beskriver sin yrsel så stark att hon måste hålla sig i väggarna; och då förknippar jag det snarare med balanssinnet. Men visst har sprayen många konstiga biverkningar (jag har sprayat 8 ggr).
  • Fjällsippan
    sushikatten skrev 2011-11-04 12:51:59 följande:
    Fjällsippan: Nääää du får vänta med att ta ut de tråkiga nyheter men förstår dej fullständigt för man brukar känna sin kropp. Ja det enda man kan göra är  att vänta. 

Tack alla för lyckoönskningarna och jag är ganska nöjd! Fick ut  fem ägg och allt kändes kanon. Så nu ska det odlas i 3 dagar o insättning på måndag eftermiddag. Jag har begärt hatching  o två om det blir befruktade. Nu börjar väntan och den jobbigaste tiden. Samtidigt skönt att vara igång.
    Grattis til 5 ägg - håller tummarna stenhårt för fin befruktning! Jag gillar 3-dagarsodlingar, för när vi äntligen lyckades fick jag tillbaka små 3-dagars för första gången.

.....ja, det ända jag kan göra är att vänta, men har redan börjar processa minuset, känner jag.... 
  • Fjällsippan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-05 13:24:24 följande:
    men biverkningar är ju väldigt individuella tänker jag och yrsel står som vanlig biverkning iaf på suprecur och vilken grad på yrsel beror ju också på hur känslig man är....
    Absolut, men jag tänkte främst på att Kvickan har sprayat tidigare och inte fått de här biverkningarna. Det här med balanssinnet var bara en fundering; ingenting annat.

Grattis till spraystart! 
  • Fjällsippan
    kattenizze skrev 2011-11-05 13:18:55 följande:
    Fjällis: Men inte kan du lite på din kropp redan på dag 7...Tom jag som får starka symtom tidigt känner ingenting på en vecka bara. Så vi håller tummarna för att det tagit sig!
    Tack så för pepp och tummar, kattenizzeHjärta! Jag vill inte lita på min kropp; ska försöka förtränga alla dåliga tecken några dagar till och hoppas att det utbyts till supergravidsymptom!
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-11-04 11:06:12 följande:
    Fjällsippan skrev 2011-11-04 10:58:37 följande:
    Jag har testat idag; och HcG't i min kropp är nu obefintligt (en skugga på testet), RD 7 och 10 dagar sedan Ovitrellen. Inatt fick jag svettningar vilket brukar vara ett säkert tecken på att det här inte är en lyckad ruvning.
    Detta med svettningar. Jag var fullständigt dyngsur på hela ryggen och i hårbotten (!) nu när jag var i London ute på stan. Har haft så vid vissa ruvningar innan och undrat vad som händer. Blir helt genomsvettig under några timmar, känns som flera deciliter väller fram. Undrar vad det beror på?
    Zinfandel skrev 2011-11-04 11:48:05 följande:
    Jag har haft nattsvettningar ett par nätter före BIM/TD, en del säger att det är gravsymtom, en del PMS. Vet att Lullys grekiske läkare mailade henne i veckan och undrade om hon hade  just nattsvettingar, inte om hon mådde illa eller annat klassiskt så det kanske är ett tecken på nån form av aktivitet..?!
    Min egen tolkning av svettningarna är att östrogenet börjar sjunka; eftersom jag känner igen det som en biverkning från sprayandet när östrogenet är lågt. Men det låter härligt om det även skulle kunna bero på graviditet!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?