• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men oh, vilken pärs Maryhe. Du får inte anstränga fotleden nu flera dagar och bör gå på kryckor. I sverige blir man sjukskriven pga det. Har varit med om det flera gången, har överrörliga leder, det gör så in i helvete ont när man stukar foten, usch jag lider med dig, men hoppas att det blir bättre snart. Din man får köra bilen imorgon.

• turlid70

Det var ingen liten skara Maryhe. Undrar när våra doktorer börjar ens diskutera 10% av dessa prover Skrikandes

• turlid70
    Maryhe skrev 2011-09-01 17:51:13 följande:
    Tänkte att det kunde vara något att ta upp med klinikerna?
    Kan inte du skanna in listan och lägga i dina bilder så kan vi skriva ut den och ta med oss till klinikerna. Du får vänta tills foten är bra och ÄP/ET avklarade Flört
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-09-01 17:55:07 följande:
    På kvinnan alltså, mannen kan ju inte ha nåt grejsimojs Flört
    Jo, jag är fullständigt skräckslagen att maken kan vara bärande av något skit. Efter den gången då jag behandlades för svamp och vaginos i slutet av april, har jag inte vågat ha sex med honom Skäms just pga risken att bli återsmittat och allt som skulle kunna hända sen. Han saknar sex förstås och jag själv längtar efter den, men vill absolut inte riskera graviditeten och det barnet vi väntar nu. 
  • turlid70

I tisdags berättade jag för min chef att jag väntar barn. Det kändes att han bara väntade när det skulle komma. När jag frågade om han kanske hade redan misstänkt det så svarade han kanske det. Möjligt att det hade börjat spekuleras redan, men särskilt glad var han inte. Pratade om hur lustigt det var att alla hans nyanställda blir/blev pappa/mamma lediga. En kille jobbade 3 dagar bara och blev pappa ledig, men jag var ju ens gravid när jag började för 6 månader sedan ville jag skrika, men sen tänkte jag att han fattar väl själv att jag inte kunde ha varit det. Sen sa han att det skönt att jag ville berätta det och inte att jag vantrivs och vill säga upp mig. Nej, nej jag trivs så bra och det har säkert bidragit till att min kropp mår så bra sa jag. Sen fick jag en del beröm att folk uppskattar det jag gör, får saker gjorda osv och han hoppades att jag vill komma tillbaka efter att jag varit mammaledig, ehh vart ska jag ta vägen annars? Jo, då sa jag, så fort som möjligt, för att pappa kommer aldrig låta mig vara hemma med barnet länge, han vill bli pappaledig så fort han bara kan. Vi båda var ganska berörda efter samtalet, men det gick ju ganska bra, dock kände jag mig som en skurk ändå, jag vet ju hur dåligt han har med resurser och vill så gärna tillgodose honom på något sätt, vet inte hur bara. Gillar min chef skarpt.

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-09-02 15:59:01 följande:
    Ja, tänk så mycket tankar, kunskap, oro, hopp, glädje och sorg som har ventilerats i dessa 10 000 inlägg!

Tack för att ni finns här, min kära trådkompisar. Ni är guld värda för mig.
    Instämmer helt!
  • turlid70

Maryhe, hoppas det gick bra på ÄP idag.

Kalimero, kul att se dig! Tycker det är smart att testa IVF med donator, då har ni provat även det. Lycka till! Skönt att det reder ut sig mellan er och att du mår bättre.

Inanna, jag skulle absolut ta progresteronet i samband med FET om jag var du. Nu väntar vi på att din mens återhämtar sig denna månad.

Anemon - Välkommen hit!

• turlid70

Själv funderar jag på att sluta med Albyl minor, har blödit näsblod idag, har aldrig hänt mig tidigare. Ta mer Omega kapslar istället, de är ju också blodförtunnande, eller hur Zinfandel?

• turlid70

Maryhe, grattis till otrolig ÄP. Du har slagit rekord ialf i denna tråd med dina 24 ägg! Skönt att ni fick frysa in några ägg, annars skulle det kännas som slöseri att inte kunna frysa embryon. Trots den fantastiska behandlingen, rundvandring i labbet, besök hos biologer osv så är detta en stor nackdel att inte få frysa sina embryon. Har verkligen svårt att förstå att det är på något sätt bättre att förstöra dem om det kommer finnas över. Men i vilket fall håller tummarna nu för ett par tiptopp till dig på måndag eller onsdag.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?