• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nejmen fy Boe vad hemskt med sån klåda. Usch, styrkekram till dig!

• Enya70

Men Myran vad konstigt med mag UL för att kolla äggblåsor... Fortsätt med sprutorna ett par dagar till råder jag också. Kramar!

• Enya70

Sunseed - jag ser också plusset!!!! Härligt! Nu ska det bli  starkare ju längre veckan lider!
    Heja heja Solig

• Enya70

Åh Myran är sååååå ledsen för din skull!

Skytten tack för ditt utmärkta inlägg!

• Enya70
    Lillstoran skrev 2012-03-13 12:19:23 följande:
    har även läst det på någon förlossningshemsida att det blir kejsarsnitt på förstföderskor över 40 år.
    Eh nej! Vet inte var du har läst men i nästan alla landsting ges planerat kejsarsnitt pga sätesbjudning el annan komplikation hos barnet, tidigare traumatiska vaginala förlossningar eller möjligen stark förlossningsrädsla hos mamman.  Däremot INTE enbart pga ålder
  • Enya70

Åh Sunseed vad tråkigt! Jag hoppades ju så för din skull! Men det låter som du har en underbar och stöttande sambo i alla fall. Styrkekramar till er båda! Hjärta

• Enya70
    Fjällsippan skrev 2012-03-15 13:29:27 följande:
    Vad bra att du ska boka upp ett aurorasamtal. Jag har hört mycket gott om det från mina förlossningsrädda väninnor. Jag delar inte din rädsla, däremot hade jag en stor annan oro eftersom min lille var på väg ut redan i v 23 (och jag låg inlagd på förlossningen) och därefter fick jag hantera prematurrisk resten av graviditeten. Så jag författade ett förlossningsbrev, vilket jag kan rekommendera hur man än planerar sin förlossning. För även om man har planerat snitt, så kan ju barnet välja en annan dag för sin ankomst. Då kan det vara skönt att ha tankarna uppstrukturerade och nedskrivna. Jag skrev i mitt förlossningsbrev att ungen i magen hade kommit till efter åtskilliga år av barnlöshet och 10 IVF-behandlingar och att  jag därmed hade ett generellt orospåslag. Och jag fick verkligen gehör för de här orden när det blev dags för förlossning (och eftervården). Och för mig var det lite av terapi att skriva förlossningsbrevet, det kändes tryggt att få ner sina tankar/önskemål/rädslor mm på pränt. 
    Åh Fjällis vad bra att du delar med dig av denna erfarenhet. Har ju samma situation med år av barnlöshet och 10 IVFer för att nå hit. Och fyller 42 i höst så går det åt skogen nu kan vi inte gärna hoppas på en ny graviditet vid senare tillfälle. Så när jag tänker på förlossningen är mina tankar mest att allt ska gå bra för barnet. Inte lika noga med mig själv jag tar mig nog igenom på ett eller annat vis även om jag har stor respekt för bla smärtan.

Så skönt att höra att du fick gehör för vad du skrivit. Kan du ge ngt konkret exempel på vad de hörsammade?
    Kramar
  • Enya70
    Sunseed skrev 2012-03-15 16:08:03 följande:
    Men hörru! Ni tjejer här blev inlagda på en gång som välkomna. Er "känner" jag ju! Solig
    Jag kommer in! Så bra kära Sunseed. Även jag går in och uppdaterar mig ibland på allar bakgrund och IVF resor. Hjärta
  • Enya70

Sunseed - all styrka åt dig! Kram

Tjorven - håller med Zin... Vad konstigt då att vi åker utomlands... Grr. Försök strunt i dem men jag förstår hur irriterande det är

Miss. Boring - hoppas ändå att du testade för tidigt. Kram

• Enya70

Tjorven - här har du en till. Plussade på IVF 10 i augusti förra året. Sitter här med en liten flicka i magen i v 32. Helt underbart så sluta tänka att du är knäpp. Du är i gott sällskap. Kram!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?