• Skruttefia

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pp08 - hoppas på ett litet julmirakel för dig Solig

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    Eviglängtan skrev 2010-12-08 11:13:23 följande:
    ChippiChoppi: hur går det med runingen, det börja ju närma sig. Tycker det känns väldigt lovande för din del, ingen mens än, det är positivt till tusan, visst Progesteronet kan hålla mensen borta, men så länge?!. Själv kan jag inte gå på att mensen håller sig borta då jag tar Prognynon som def håller mensen borta. Har du några små små tecken på att något är på gång? Hur som helst lycka till. När var det dax, den 12 dec?  Skall du testa tidigare? Jag törs inte längre, vet inte varför?! Knäpp så Bill till Bull. Pratar dock mkt med Humle och Dumle. Har sagt åt dem att vara snälla nu när julen närmar sig. Hoppas tomten har hittat till Skåne.
    15 dagar sedan ÄP idag... Jo, tyärr håller Progesteronet min mens borta in absurdum. Hade TD 18 dagar efter ET förra gången också (och då var det 3-dagarsodlade pga helgstängt, så det var 21 dagar efter ÄP) och det började bli lite ljusrosa ca 1,5 dygn innan TD - alltså 19 dagar efter ÄP

Men, det brukar verkligen kännas ordentligt när det är uppskjuten mens. Jag känner det faktiskt inte så just nu. Å andra sidan känner jag mig inte gravid heller Drömmer

Håller tummarna för Humle o Dumle o mina småttingar med förstås Tomte
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Eviglängtan - var i Skåne bor du? jag är förskingrad Lundabo som håller till i Stockholmsområdet sedan 94

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Ruvardag 16 idag (15 dagar efter ET). TPA (ToaPappersAnalys) = inga spottings än. Gravidkänsleanalys = känner mig inte gravid. Kommer inte tjuvtesta eftersom jag inte orkar/hinner gå och köpa dyra gravtester

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    underverket 06 skrev 2010-12-10 09:31:31 följande:
    Chippichoppi: Visst gjorde du korta metoden nu? Har för migdet, eller har jag fel?
    Nej, jag gjorde en variant av långa metoden som kallas "Flare". Jag började med spray vid mensstart
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    Fjällsippan skrev 2010-12-10 10:16:24 följande:
    Vet du varför man väljer den här metoden? Vilka fördelar?

Super-hårt-hållna-tummar för att du får ett plus på lucia! 
    I mitt fall var det enda chansen att hinna med långa metoden innan juluppehållet.

Gjorde långa metoden 2008 som resulterade i lillasyster. Dessa två försök på S:t Göran under hösten 2010 har man inte velat ändra ett "vinnance koncept" för min del

Tack för tummarna!
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    turlid70 skrev 2010-12-10 10:05:39 följande:
    Det är klart du ska vänta till Lucia, håller tummarna så hård jag kan, annars låter det hoppfullt det här Solig
    Tack, hoppas det! Och visst ska du göra FET enligt plan på Lucia? Du har mina tummar då
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Snösport - nej, jag får aldrig spottings annars. Bara vid IVF i samband med progesteronet som skjuter upp mensen i det oändliga. Det är därför utebliven mens inte är ett "tecken" för min del. För övrigt känner jag ungefär som Eviglängtan

Kram o trevlig helg i tråden!

♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?