• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tänkte även uppdatera i denna tråd. Konstig nog fick jag jättetydig utslag på ÄL test efter mens/MF. På CD10 märkte jag fltyningar som liknar ÄL, tog ett digitalt test och den visade glad gubbe. Som vid test senare samma dag och nästa dag var borta. VI passade på att mysa i alla fall.

Har tidigare också haft tidigt ÄL och har alltid korta cykler. Funderade på om graviditeten kanske redan tidigare slutade än det vi såg på VUL. Läkaren såg också äggblåsor på äggstockarna, är det de som var tillbakabildade (då ej mogna) ägg från behandlingen? Kan de vara något av dessa ägg som var på väg att lossna?

Utslaget kan ej ha varit från graviditeten då hormonvärden några dagar innan redan var låga och sjunk mycket jämflrt med tidigare test.

Om jag nu skulle ha nöjet att bli gravid igen, vill jag ta blodprov tidig och följa upp så att man inte behöver gå i ovisshet när man väl får sina blödnignar eller färgade flytningar.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08
    *uppdaterar*

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mars? 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Thuleslapper 38år, IVF2, Kristinehamn, ÄP 7/2, ET 9/2, TD 26/2, går på Gripen/ USÖ

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  BF 26/10.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Tulrid: ja, tyvärr blödde jag ganksa tidigt och fick missfall i 6eveckan. Först såg det normalt ut på VUL (för tidigt att se hjärtaktivitet), men ett antal dagar senare, efter riktiga blödningar som mens var hinnsäcken borta; följdes sedan av kraftig sänkande hcg värden i blodet.

Men....... så verkar kroppen återhämtat sig på en gång och har vid olika tillfällen denna vecka märkt av ökade flytningar typ ÄL, testade och både i söndags och onsdagsmorgon var det glad gubbe (inte på dagarna emellan). FIck bli ett antal mysdagar denna vecka, så vem vet har vi prickat in rätt dag...........

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Turlid: jag har fått progesteron i naturlig cykel vid min FET; jag frågade själv efter det eftersom jag ibland har kort lutealfas och det känndes surt att behöva blöda för tidigt. Progesteronet fördröjde mensen men blev tyvärr inte gravid då.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Spears: behandling och preparat kan variera rätt mycket även per person.

Jag har kört följande:
    IVF1  långa metoden Puregon
    IVF2 långa metoden Menopur

IVF3

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

blev något konstigt ovan:

oförklarlig barnlösa
    IVF1 långa metoden Puregon
    IVF2 långa metoden Menopur
    IVF3 korta metoden 300 IE Menopur (gravid, flicka född 2009)
    FET (embryo från IVF3)
    IVF4 korta metoden 375IE Menopur (2 embryo)
    IVF5 korta metoden 300 IE Menopur (2 embryo, gravid men missfall v.6)

Om vi kör en ny iIVF blir det nog samma dos/preparat/metod som  IVF5.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Sunseed: precis som fjällsippan säger har hormonerna stökat till ordentligt och ibland kan ÄL komma så tidigt att man knappt tror att mensen är avslutat. Så var det i mitt fall, knappast slutat blöda efter tidig MF och då fick jag redan ÄL flytningar och utslag på ÄL test. Kan vara så enligt BM på kliniken när jag frågade henne.

Det är väl därför att de vill helst att man har 1 vanlig mens emellan behandlingarna, så att kroppen hamnar i rätt fas igen.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Snösport: också nyfiken. Hur fungerar fertilitetsmotorn? Vad är skillnaden mot vanliga /digatala ÄL test.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08
    Spears skrev 2011-03-07 11:34:25 följande:
    fHej! Fick du mens igen 14 dar efter MF blödningarna då?
    Jag vet inte, har inte gått  riktigt 14 dagar än. Hoppas jag inte får någon blödning alls, prickade in flera mysstunden på denna ÄL Men tror nog att chansen är obefintlig.
    Min MF var i 6e veckan, så inte så lång utdragen cykel, vet dock inte när mensen dyker upp.
    Kan faktiskt vara redan från denna vecka eller kanske nästa vecka.
    Flicka 2009 ; MF feb2011
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?