• kattenizze

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ja du Turlid, jag kan nog snart räkna in dig bland illamående-systrarna!

• kattenizze

Turlid. Grattis igen, jag visste det, har aldrig hört talas om att ovitrellen skulle spöka så. satte ni in ett eller två, så du kan joina mig i tvillingklubben?

Inanna: Vaddå 10 blåsor! Jag är några år yngre än dig men jag hade varit glad över det resultatet!! Du är nog fertil tills 55...!
    Idag har jag sett två små hjärtan picka så fint så fint. Det är en tjock skiljevägg emellan, och det är ju bra tydligen. Fortfarande HELT overkligt, men nu har vi ju sett ett litet huvud etc. Mycket märklig känsla men oj vad underbar. Hoppas alla får uppleva den! Nu är det nästa svåra grej att avgöra, fostervattensprov eller inte....

• kattenizze

De var helt normalt långa också efter sin ålder.

• kattenizze

Enya: Ja, det hoppas jag verkligen att du får göra. Är värt allt slit, alla pengar, alla sorger och bedrövelser så många gånger om.

• kattenizze

Fjällis: Jo vi avstod också från allt första gången, men hur skulle du resonera om (jag menar när!) du blir gravid igen? Hoppas det är ok att jag frågar sånt som är grav.relaterat i tråden. Vi kommer ju att göra Nupp, men man måste ju ändå ha en beredskap hur vi ska gå vidare. Så svåra frågor. Lycka till imorgon nu!!

• kattenizze

Tack för era gratulationer förresten. Konstigt egentlgen, vi kännner ju inte varandra och ändå betyder det så mkt!

• kattenizze

Turlid: jag är i vecka 8. Men satte ni in ett eller två? Har för mig att det var två?
    Fruttan: Jag hade lite feber faktiskt runt din ruvardag, var hos läk i ett annat ärende, men det gick över tils dagen därpå. Läk förklarade det med att immunförsvaret reagerade på graviditeten vilket jag redan räknat ut. Så det låter toppen!

• kattenizze

Zinfandel: jag kan lugna dig med att när jag ruvade så fick jag ok  från kliniken att bära på sonen och han väger dryga 12 kg...Och det gick ju finemang det! Men jag förstår känslan så väl, har man gått igenom eld och vatten så är det väl själva fanken om nåt skulle hända...

Turlid: Nä nu minns jag, det var bara 1. Ett klokt val tycker jag! Och det gick ju vägen i alla fall.

Snösport: Vad bra att vi kan dryfta lite grav.frågor, men jag tycker nog att när vi blir tillräckligt många att vi skapar en egen tråd eftersom jag vet att det kan vara jobbigt för en del  att läsa när man är mitt inne i processen med IVF. Eller det hade jag iaf själv tyckt.

• kattenizze

Jag har tagit ledigt både idag och imorgon....jag är så himla envis, läkaren menade att jag skulle vara sjukskriven pga mitt illamående från helvetet men jag tänkte att jag lika gärna kan vara på jobb som hemma, jag gör ändå inget tungt. Men efter ha haft en eländig kväll och natt så är det nog bra att lyssna på kroppen lite...Ska faktiskt göra det bättre framöver.

• kattenizze

Zinfandel: Förresten, en kompis till mig var gravid jättetidigt och vi var i stallet en kväll och hon flyttade några 100 kg hö...Ja inte allt på en gång förstås, men det var inga problem. Så du behöver inte oroa dig menar jag.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?