• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske. 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Oceanney, FET2 i januari 2012 Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel! 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET*** 

pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR*** 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 

***JAPANSKA METODEN***

***ÄP/ET*** 
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.
    ***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12 Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 med frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien TD 21/12 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET 5/12 TD 23/12
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12
    Vi 4, 40 år, Carlanderska Gbg, IVF nr 1 (syskonförsök), ET 10/12, TD 24/12. 

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, Plus 27/11 TD 6/12

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS

• Vi 5

Jättegrattis till Mia! Så fint att du fick starkare plus nu!

Grattis till Kattenizze, så fint att höra att ni mår bra och att båda barnen var så pass stora och välmående!

Ha en trevlig resa Skytten!

• Vi 5

MissCat, säger som de andra, självklart ska ni ersättas även om det var ett mänskligt misstag. Jag tänker att ni skulle kunna säga minst ett försök till, så att om ni inte får ut 5 st ägg vid det försöket, så vill ni ha försök tills ni fått ut 5 st till.

Thuleslapper och Maryhe, håller mina tummar för er! Ni är ju ett par dagar före mig så jag följer er med spänning. Jag är på RD 8 idag och känner av progesteronet. Nu har jag ju som sagt inte mkt hopp pga det 2-celliga, men kan ju inte låta bli att analysera varenda symptom ändå. Jag brukar alltid få migrän 12 dagar efter äl så om jag får det om två dagar är det nog ett säkert tecken på att det är kört, men jag vet ju inte om progesteronet kan hämma huvudvärken.

• Vi 5

Selmv, grattis till jättefina resultat av ÄP! Hoppas du får toppkvalitet och många till frysen!

Maraki, grattis till vul! Så skönt, då kan du kanska få en lite lugnare jul

Inanna, håller tummarna för ditt vul!

Maryhe, usch så tråkigt att det inte blev något denna gång! Beundrar din ork att tänka på nästa försök redan nu.

Thuleslapper, håller mina tummar för dig! Och stort grattis till fast tjänst!

• Vi 5

Fjällsippan, intressant! Hoppas på lyckat sänghalmsförsök för er! Det skulle ju vara fantastiskt att kunna lura klinikerna på ett ivf

Thuleslapper, nej så tråkigt med minus Håller ändå mina tummar till ditt "riktiga" testdatum!

Sunseed, nej så tråkigt att det inte lyckades nu! Kram till dig!

Jag är på RD 11 och funderar lite på hur pass sen mensen brukar kunna bli av progesteronet? Vad har ni för erfarenheter? Jag tror annars att den kommer i morgon, men den kan väl bli fördröjd av behandlingen. Har ju testdatum på julafton, men om den inte kommit den 23e så testar jag nog då efersom vi åker bort några dagar sedan.

• Vi 5

Jag tänker också på Inanna idag och hoppas innerligt att ni nu fått glädjande besked!

• Vi 5

Selmv, det låter ju toppen med 4 st med toppkvalitet i frysen också Det finns någon studie på att vid ivf så implanteras embryot fullt mellan 6,6 och 7,4 dagar efter insättning (tror det var tvådagarsodlat då) och det är ju först när det är implanterat som graviditetshormonerna börjar utsöndras (det är ju de sm måste komma upp i tillräckliga doser för att ge utslag på grav.test). Det hormoner (Hcg) dubbleras sedan varje dag. Vid "vanlig" graviditet sker implantering mellan dag 8 och 10 efter äl, (tidigare eller senare leder nästan alltid till mf). Det är inte förrän v 5-6 som man börjar få riktigt höga halter Hcg, så många känner inget alls före de testar, men vissa verkar vara känsligare för symptomen än andra. Om man har progesteronstöd så borde det ju också kunna göra att man känner ev symptom tidigare. Men rent teoretiskt kan man alltså inte känna det före implantering har skett iom att hormonerna utsöndas först då. .

• Vi 5

Inanna, mitt största varmast grattis till dig! Nu ska det bara gå vägen!!! Hoppas nu du kan vara lite lugn efter detta glada besked. Det är också viktigt att tänka på att mätningarna inte är exakta och de kan skilja sig lite åt när det är så tidigt, men nu verkar ju ditt mått stämma exakt, så försök att släppa det så gott du bara kan. Jag är så glad för din skull!

Söte, fina du, usch så oroligt du har det med de besvärliga blödningarna! Det låter ju tack och lov jättefint att lilla bönan är precis som den ska. Jag tycker det verkar tyda på att det är en stark liten överlevare! Förök att hålla modet uppe och intala dig att den ska stanna kvar. När får du komma hem till din vanliga läkare? 

Myran, skönt att få prata med någon vettig och så bra att han kan vara "ärlig" men ändå ge ett fint bemötande! Vad bra med en uttänkt plan också.

Jag börjar också forma en plan för nytt försök. Om jag nu får det? Finns kanske risk att kommer att säga att kvaliteten verkar för dålig eftersom de delade sig så dåligt. Undrar om det skulle kunna bli annorlunda med korta protokollet (skulle dessutom vara skönt att slippa sprej med huvudvärken from h*ll). Och så blir det lite knapigt eftersom maken kommer att vara bortrest vid 3 tillfällen under våren, lite länge perioder. Vi får se hur det blir, har bett om ett uppföljningssamtal efter jul iaf, så får vi se. Är ruvardag 12 idag och jag tänkte ju testa imorgon, även om jag inte väntar något annat än negtivt besked så skulle det vara skönt att ha det avklarat innan vi åker. 

Håller tummarna för er andra som är ruvare eller kör med hemförsök och många varma tankar till alla er andra!

• Vi 5

Tack alla söta ni för peppande ord och tumhållningar jag har helt ofattbart testat positivt i morse!!! Jag kan inte fatta att det är ett Plus Jag trodde symptomen kom från progesteronet. Men jag är faktiskt ganska orolig för mf med tanke på att det bara var 2-celligt och det verkar vara större risk att det kan vara fel på det. Men just nu är jag mest chockad och glad

• Vi 5

Tack alla för de fina gratulationerna. Det är verkligen ofattbart, jag kan inte ta in det. Igår ringde jag och bokade uppföljningssamtal för att planera för nya tag och nya försök och så blev dert ett plus idag. Jag har redan kollat säkert 5 gånger om det har börjat blöda, så det kommer bli en väldigt orolig period nu, men vi får försöka ta en dag i taget. 

Jag önskar nu bara att ni alla ska få positiva besked! Tänk om det skulle gå att smittas med gravidbaciller, då skulle jag smitta er allihop Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?