• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Miss Boring

Ring Copenhagen Fertility Center (CFC) i Köpenhamn och boka en gratis telefonrådgivningstid med en läkare där. Helst med professor Svend Lindenberg. Du hittar numret till receptionen på hemsidan som du kan googla fram lätt. Sedan begär du ut dina svenska journaler, scannar in dem och mailar till CFC så läkaren ni ska prata med hinner titta på era papper innan.

Lycka till!

• Enya70

Svarar precis som Zin att kommunikationen med CFC sker antingen på svenska/danska eller engelska vilket som efter patientens önskemål. Det fungerar utmärkt att skicka journaler på svenska dit. Svend har pluggat i Uppsala så han har extra lätt att prata "svenska". Jag har inte haft några som helst problem att förstå.

• Enya70

Be om honom specifikt, det gjorde vi. Men bara så du inte blir besviken så funkar det så att det då är Svend som planerar er behandling och som ni får prata med per telefon el Skype innan och efter behandling. Däremot vid besök på CFC för VUL, ÄP, el ET så görs det av den läkare som råkar vara där just då. Tror jag träffat minst 5 olika. Men de andra är också duktiga

• Enya70

Hej hej har inte hunnit titt in till er förrän nu. Intensiv dag på jobbet. 2500 oavsett antal embryo är det på CFC. Jag har ju fått 2-3 embryo tillbaka varje gång.

• Enya70
    Sunseed skrev 2012-03-29 10:23:47 följande:
    Tack för ert stöd. Hjärta

Ja, man blir jäkligt förbannad. Förstå mig rätt. Det kanske ser jättefint ut där inne och att det inte skulle ha haft någon betydelse om vi gör undersökning av livmoder/äggstockar eller inte.

Men det står att man SKA göra det och det är det som är själva grejen för mig/oss. Att man har skitit i en viktig del som i allra högsta grad kan vara avgörande för om det överhuvudtaget kan fungera ens med IVF.

Jag vill varken skinna samhället eller mig själv på pengar, ork och tid. 
    Här har du en till som stödjer dig fullt ut.

Vi gjorde en "utredning" på Linné-kliniken medan vi väntade på tid på Ackis landstingsförsök.
    Det enda den sk "utredningen" innehöll var VUL för att titta på antal antrala folliklar samt en pergo omgång med blodprov på dag 3 och ett senare blodprov för att mäta hormonvärden.
    Ingen har någonsin kollat passagen i mina äggledare. På Ackis blev det IVF direkt pang bom eftersom jag då var 38 och på mitt 39:e. Läkaren sa bara att det blir samma behandling för dig oavsett passage i äggledare eller inte så varför göra undersökningen...grrrr..... Demon. Tur för dem att jag var ny i IVF branschen då. Hade jag fått det svaret idag hade jag vänt upp och ner på hela stället......
  • Enya70

Skytten precis sådär mådde jag i augusti när jag ruvade senast. Varm och en rejäl molvärk. Hade så ont att jag låg dubbelvikt i soffan vissa kvällar. Och det blev ett fantastiskt fint plus av den molvärken

• Enya70

Grattis Ciara!!!

Tjorven- weiouuuuuuuuuuuyy tjohooooo vad glad jag blir. Fantastiskt kul! Åh massor med grattiskramar!

• Enya70

Skytten - jag har aldrig använt Lutinus men dock progesteron vagitorier. Vid senaste återföringen i augusti fick jag svamp efter ett par dagar och fick rådet av Svend på CFC att ta proggisarna därbak i stället och ordentlig svampbehandling i slidan samtidigt.
    Vet ju ej hur det fungerar med Lutinus men du kan ju fråga. Kram

• Enya70

Det är såååå kul att titta in här nu. Vilket flow det är här med massor av plus Solig.
    Så härligt, njut nu ordentligt alla plussare.

Zin - jag är sååååå glad för din skull att du äntligen är igång igen efter allt grejande och operation och allt.
    Jag hoppas så att det är din tur nu!

Och ni andra som kämpar på, ni är fantastiskt starka tjejer. Kram till er Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?