Tuvalina skrev 2011-10-17 00:47:56 följande:
Syskon nu, önskar dig varmt lycka till i morgon!
Hoppas det blir en bra ÄP för er, boombabymamman och pralinen Jessica.
Jag har också sett på "drömmen om ett barn" och tycker det är ett mycket bra program. Nu får jag ännu mer insikt i vad det är ni alla kämpar och har kämpat med olika länge här inne i tråden. Jag håller med om att paret som adopterade flickan från Korea är helt otroliga. Tyvärr verkar det som om paret som är 40-års åldern i Stockholm verkar bli framställda som lite "gnälliga". Kanske är de det, men jag vet inte... hur kan man sitta och gnälla redan efter att barnet är tre veckor och att hon vill vara ensam utan bebisen... för mig som förlorat ett barn och hör sånt... blir lite häpen måste jag säga. Men det kan ju vara hur de vinklat det hela i programmet.
Själv är jag i ett oerhört vakuum. Vi var ju till Cvl den 30 aug. Det konstaterades att jag hade en cysta så Oddvar kunde inte se min äggstock ens. En ganska stor cysta satt i vägen. Jag förlitade mig på honom, fick Provera och hoppades att jag skulle få en blödning så jag kunde ta nya prover. Ingen blödning kom och tillslut ringde jag till CvL och föreslog att jag skulle ta proverna ändå. FSH visade då 3!! Jag hade ju ingen mens, men FSH är väl aldrig så långt egentligen? Jag trodde en läkare skulle höra av sig ang proverna. Jag fick ringa själv till CvL och jaga reda på provsvaren, prolaktinvärdet hade kommit bort bl.a. så jag ringde till labbet i Täby och fixade dem själv... sjuksköterskan Ulla på CvL fick höra sedan av mig att jag tycker nog att hon skulle vara lite mer uppdaterad på referensintervaller osv... jag fick själv ställa en diagnos eftersom ingen läkare ringde. Tillslut skrev jag ett långt argt brev till Torbjörn, en av läkarna och då ringde han och vi fick en ny tid. Cystan satt fortfarande kvar och ingen bedömning kan göras ifall vi ska göra IVF eller ej... Han trodde att FSH var så lågt på grund av cystan, har ni hört talas om det?
Jag känner att förtroendet för CvL har sinat lite. Oddvar hörde aldrig av sig trots att han förstod vår desperation efter att ha förlorat vår son i vecka 39. Han trodde att vi säkert hade chans att bli gravida igen. Torbjörn började tjata om åldern medan jag tyckte just att Oddvar gav mig mer hopp. Men inget svar har jag fått av Oddvar trots att jag skrev mail till honom med....
Jag har inte haft mens nu sedan juni. Cystan är kvar som sagt och jag fick nu primout-nor. Har ätit sista tabl i går och hoppas nu att cystan ska tillbakabildas...
Får ni några tankar när ni läser detta, får ni gärna dela med er!
Jag litar nästan mer på er än läkarna... ska jag säga.
Jag tänker på er alla här inne!!
Kram från mig
Anne
Mitt förra inlägg är till dig Anne F! Kram på dig.