• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Boombabymamman skrev 2011-10-17 15:51:53 följande:
    Halloj!
    14 ägg (av 19 äggblåsor) lyckades de suga ut idag så allt gick bra. Imorgon ska vi ringa och få veta hur många av dessa som kunnat befruktas. Det är lite "tio små negerpojkar" över det hela va?
     Vi går på Curakliniken i Malmö och där blir lite sövd när de plockar. Bara ganska ytligt. Jag trodde att jag var vaken hela tiden, men minns ingenting av vad min sambo berättade, så uppenbart sov jag. Han filmade med sin lilla kamera så ikväll blir det förstås kvällens film!

Ligger hemma nu och vilar upp mig, framför brittiska Antikrundan Bästa konvalecens-teven.  
    Är för trött för att kunna känna så mycket, men nu lägger vi det hela läkervetenskapens händer och hoppas på det bästa. 
    Wow, vilket resultat, imponerande! Grattis, bra jobbat! Håller tummarna för lika bra fortsättning Flört
  • turlid70

Enya, grattis Solig! Åh, vilken lycklig dag var det för er igår, så underbart. Ja, vi hade hunnit oroa oss lite här, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge Flört. Så glad för er, som ni har kämpat!

Ang KUB så vet jag inte vad som är bäst. Den gör man ju för att inte riskera något MF, men om man får dåligt resultat så blir man ju orolig så vet det 17 om det är så mycket bättre. Visst tar man hänsyn till IVF i sina KUB beräkningsprogram, men alla reagerar ju olika på hormoner under stimuleringen och det går inte att approximera samma formel på alla individer.
    Vi gjorde ju KUB för att undvika MF risken, men var tvungna att göra FVP ändå. Som tur gick det ju bra för oss, men vi läste på och upptäckte att MKP hade något högre risk än FVP så vi körde på FVP, men dem på kliniken sa att det inte var någon skillnad. Efter alla rundor så har jag svårt att tro på allt klinikerna säger och litar mer på info som jag hittar på internet. Fördelen med MKP är dock att man kan göra det mycket tidigare i graviditeten.

• turlid70

Pralinen Jessica grattis till lyckad ÄP! Mycket bra resultat med 10 ägg. Håller tummarna för full befruktning!

• turlid70
    myran6801 skrev 2011-10-19 12:08:40 följande:
    Nu har sköterskan från kliniken ringt. Hon sa att jag ska ta ovitrelle ikväll o komma för ÄP på fredag. Dock ska jag vara medveten om att det ev inte blir ÄP eller ägg. Insättning om det blir ngt blir på måndag. Fy vilken jobbig situation. Vad göra!!!! Pratade just med min man o han tycker allt är absurt.
    Vilken jobbig situation, men tycker att insemination med din mans spermier borde vara ett alternativ, men ni behöver inte åka till danmark för det. Hoppasdet löser sig på bästa sätt. För övrigt så händer det att man har bara 1-3 folikar och funderar avbryta behandlingen men kör på ändå och får barn. Hoppas på lycklig slut för er. Håller tummarna!
  • turlid70

Kalimero, önskar så att det löser sig för dig på bästa sätt. Kramar om.

Underverket, jag flög till Azorerna via Göteborg utan att gå ut ur flyget, så att det blev som 4 flygningar med parkering, när jag var i v6 och i v7 och det gick bra. Alla säger att det inte är farligt, men stödstrumper hade jag på mig då och lite extra Albyl tog jag också. Men när jag flög  i v 34-35 med sonen i magen så föddes han dagen efter.

• turlid70
    callimero skrev 2011-10-19 13:57:45 följande:
    Ja det är enda sättet att försöka förhålla sig till det hela om jag inte kan få ihop det. Eller försöka förlika sig med tanken på embryodonation. Är inte alls där på långa vägar dock, äggdonation känns betydligt bättre men faller på manliga faktorn.
    Hur funkar det med embryodonation, trodde inte det var möjligt, men har funderat på det en del. Om du orkar skriva... Tänker på dig Kalimero och önskar dig lycka till på fredag.
  • turlid70

Pralinen Jessica, underbart med ett lager i frysen. Grattis! Vilken klinik går du på?
    Vi gick på CvL sist och där använder dem något sätt att beräkna embryot kvalite. Om embryon får höga poäng så blir det hög risk för tvilligsgraviditet och då sätter dem ogärna 2 tillbaks. Så var det för oss, vi fick 3 med höga poäng och graviditetschansen var marginellt högre med 2 än med 1, men för tvilligsgraviditeten var risken nästan lika hög som att bli gravid över huvud taget. Det är så vi fick allt förklarat för oss, jag tror inte dem kan se det på något annat sätt, men i beräkningen ingår olika saker som dem tittar på, befruktningsmoment, första celldelning, nästa celldelning, antal celler, antal kärnor och hur dessa är orienterade mm, minns nu inte alla punkter.

• turlid70

Boombabymamman grattis till ruvarstatus! Vilken härlig upplevelse, förstår att du njuter, fortsätt med det  Solig

• turlid70

Myran och Kalimero så mycket lycka till imorgon, hoppas så innerligt att det går bra för er, håller tummarna så hårt jag bara kan. Kram på er.

• turlid70
    Boombabymamman skrev 2011-10-21 15:26:23 följande:
    Jag måste fråga. Är det normalt att man bara blir större efter ET? Ja, förstås, på sikt om man blir gravid förstår jag att magen ska växa, men jag tycker (och måttbandet säger) att mitt midjemått ökar lite för varje dag. Jag vet att jag har lite vätska i äggblåsorna, men jag är ju lite bekymrad för det här med överstimulering...
    Mår prima annars. Inga sjukdomskänslor what so ever och det är väl det man går på? Tycker bara det är lite onödigt att jag ska se ut som att jag är 3 månaders gravid NU?! 
    Jag blev större efter ET sist, var också lätt överstimulerad då och hade mycket vätska i kroppen, dock blev jag gravid då och svällde upp ännu mer ca 7-8 dagar efter ET.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?