• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Så glädjande Inanna och Kalimero att det gick så bra för er bada! Solig Fortsätter hålla tummarna för era fina embryon, det är verkligen er tur nu, det måste bara ta sig nu. Lycka till och ta hand om er, stressa inte, gör roliga saker, se bra filmer, läs bra böcker och sova mycket. Kram på er!

• turlid70

Fantastiskt sushikatten Solig, stort stort grattis till er!

Inanna och Kalimero, ni ska följa i samma spår, det håller jag stenhårt tummarna för. Mer plus i tråden nuSkrattande.

Kram på er alla och lycka till med era behandlingar!

• turlid70

Söte, vad jobbigt att bli så dålig efter behandlingen. Hoppas du mår bättre snart och glädjes åt din graviditet. Grattis till den förresten, jätte roligt! Solig

Jag hade också upplevt  något liknande fast i mildare form, behövde aldrig åka till sjukan, men svällde upp på ca RD8-9 och såg ut som gravid i 5e månader i 2-3 veckor, hade svårt att gå och var tvungen att lägga mig en timme på lunch för att få vätskan sprida sig i kroppen. 6 veckor efter ÄP hade jag fortfarande ganska mycket vätska i kroppen, men då var det inte så jobbigt längre. Nu är jag i v30+ och mår super. Hoppas samma för dig. Kram.

• turlid70
    Maryhe skrev 2011-11-20 00:41:37 följande:
    Å så kom mensen , som en klocka på lördagkvällen.Blir att ringa kliniken på måndag, hoppas dom inte hittar på nån ny ursäkt nu då.
    Lycka till! Hoppas också att ni får en behandling nu och ett plus till julklapp.
  • turlid70
    Maraki73 skrev 2011-12-02 17:43:39 följande:
    så konstigt det kan vara. Men är det meningen att de ska vara lika starka som kontrollstrecken?  Jag blir orolig eftersom strecken inte är lika starka som kontrollstrecket. 
    Grattis till Plus! Så underbart! Strecken kan variera i styrka pga mängd vätska i kroppen, sitt eget kvalite och många andra saker. Var inte orolig. Så här i början är hcg fortfarande lågt och koncentrationen påverkas av allt möjligt. Jag plussade också på RD9 och tyckte inte heller att alla teststreck blev starkare, testade nästan varje dag i början. Testade sen med digital en dag då det inte fanns tveksamheter att få lägre vecka om allt var som det ska. Dessutom kände jag nästan inga symptom alls, förutom överstimulering i allra början, lite lite värk i magen typ var 3e dag och så har det vart hela tiden :)) Ojoj så många gånger jag trodde att det var kört, känner mig knappt gravid fortfarande, men magen växer, är i v32+1 idag :))

Lycka till, håller tummarna!
  • turlid70
    Maryhe skrev 2011-12-02 17:30:51 följande:
    Ja vi tinar alla 6 som vi frös ner. De vill om möjligt även sätta in 3 denna gång, helst blastocyster. Men man vet ju inte om alla klarar upptiningen. Eller om det blir nåt överhuvudtaget kvar.

Jag sov jättedåligt inatt! Var klarvaken vid 04.Trodde det var för att jag glömt melatoninet för första gången. 
    Var och hämtade fler recept på Deltacortene och remiss för att ta nytt TSH med svar samma dag på måndag eller tisdag. 
    När är det dags för upptining, Maryhe? Håller tummarna att alla 6 klarar sig och det blir fina blastocyter!
  • turlid70

Slemmis, grattis till ruvningen! Skytten grattis till lyckat FET!

Är det fler som ruvar nu, önskar er stor lycka till!

Inanna, åh vad jag hoppas på ett plus för dig imorgon. Och Kalimero också. Håller tummarna för er så hårt jag bara kan.

• turlid70
    pp08 skrev 2011-12-02 12:26:37 följande:
    Ingen ET idag. Oförklarligt enligt läkaren. Lite bortfall kan man räkna med men har aldrig varit så att vi inte fått ngt embryo kvar. Rena oturen

Nästa mens om 2 veckor, sedan efter årskiftet. Planerar kanske nytt försök på mensen därefter, månadskiftet jan/feb. 
    Vad tråkigt Gråter. Hoppas att korta metoden funkar bättre för er nästa gång. Kramar om.
  • turlid70

Kattenizze, du är nästan framme! Snitt den 12/12 bara 2 veckor innan BR, helt fantastiskt att det gått så bra med dina twins!

Vi har snitt den 17/1 och nu på måndag ett tillväxt UL. Längtar så att få träffa plutten en liten stund då, men mest att få honom i famnen.

• turlid70

Så enormt ledsen för din skull, Kalimero. Förstår hur tungt det är för er, det är verkligen inte klokt så få kämpa så mycket och inte få ordentlig hjälp på vägen. Svårt hitta ord som tröstar, men hoppas verkligen att du hittar snart en väg att gå vidare. Många kramar.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?