• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2010-10-04 22:24:23 följande:
    Hej, får jag vara med här? Min son kom på 10:nde försöket (4 ET/6 FET) när jag var dryga 40. Nu är jag 42 och är mitt uppe i syskonförsöken (har gjort 3 misslyckade ET). Nu hoppas jag på att få äl-stegring imorgon och FET i nästa vecka.
    Välkommen Fjällsippan! Tuff resa med alla försöken, hur orkar man? Skriv så gärna in dig i listan så har vi bättre koll på varandra.
  • turlid70

Ska börja med äl-stickorna idag för hemmaförsök denna gång. Har ont i magen och känner att äl är på ingången, man får inte slösa månaderna. Fick inte någon myss i helgen tyvärr, är så himla trött, bara stupar i säng redan kl 8 på kvällen varje dag. Nu har maken haft återhållsamhet länge, det är väl inte så bra eller vad tror ni?

• turlid70
    Inanna Li skrev 2010-10-05 14:07:43 följande:
    Hej! Lägger in ålder och ändrar testdatum!
    Hej! Hur går det för dig? hoppas att ingen mens i sikte. Känner något annat?
  • turlid70
    dallas skrev 2010-10-05 11:42:13 följande:
    Hejhopp, lägger in mig under "övrigt" då vi inte kommer att köra igång förrän nästa år(sambon är borta så mycket nu under hösten)
    Skriver ni IVF nr 1 om det är första syskonförsöket el räknar ni dom ev IVF ni gjort innan oxå?? Korkad fråga kanske.. Hoppas såklart att vi skulle få tur och fixa bebbe på egen hand men det har inte hänt nåt sedan vi började försöka efter jag slutade amma i september förra året så det lär väl inte hända något nu heller, typ.LÄNGTAR efter att få sätta igång med syskon försök!
    Önskar er stor lycka till med hemförsöken, men vänta inte för länge om det inte händer något, tiden går så fort och man snabbt blir onödigt  gammal. Var ska ni göra IVF försöket? Fick ni första barnet med IVF också?
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2010-10-05 15:23:39 följande:
    Jag fattar inte alls hur man kopierar en lista på familjeliv.Tänkte ändra i min text.  Kan någon igen förklara hur jag gör när jag markerat texten? Ska jag gå ner till "svara i tråden" då? Trycka på ctrl o c v som någan skrev? Snälla kan någon förklara ingående. Har aldrig fattar hur man gör dett på familjeliv.
    Gå till listan och ställ musen precis på det ställe du vill kopiera ifrån, det blir ju stjärna innan Väntar på nytt försök. Du ser inte musmarkören, men om du västerklickar där du ska kopiera ifrån och drar til vänster och ner så mycket du behöver så kommer den texten du vill ha med att markeras. Klicka sen på Ctrl C och till Svara i tråden och klicka på Ctrl V. Jag gör så och det funkar för mig, hoppas det gör för dig också.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-10-05 15:24:48 följande:
    Hej! Ingen mens i sikte. Molvärk till och från sen ruvardag 2. Genomskinliga flytningar (hoppas det ej är livmoderslemhinnan som börjat brytas ner och läcka). Jag fick på ruvardag 2 natten till lördag en ihållande smärta i magen som varade ca 5 minuter och gick över av sig själv. Jag hoppas att det var känningar från att embryot fäste (men det är ovanligt att man känner av det). 

Inga "riktiga" graviditetssymptom. Jag struntade i att hämta ut vagitorierna och har gjort helt ostimulerat. Så jag har inga symptom av progesteronet heller. Jag är på ruvardag 6 och cykeldag 35. Det känns som om jag lever i min egen lilla "mardröm" just nu. Varje toabesök är ett helvete.
    Vore ju skönt om man kunde få ett "kvitto" på att man lyckats. Ge mig lite illamående och ömma bröstSkrattande! Jag vägrar/vågar inte gravtesta än! Men, jag tröstar mig med att det kanske är för tidigt att känna något och att molvärk faktiskt kan vara ett symptom och inte bara ett tecken på att mensen signalerar sin snara ankomst.
    Låter hur spännande som helst. Håller tummarna att du kände då ägget fäste. Den här väntetiden är värst och jag förstår att plågas och varje toaletbesök  är som tortyr, men testa inte för tidigt bara. Det är långt till testdag, men försök att stå ut, så länge mensen är borta är ju lugnt.
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-10-05 20:17:00 följande:
    Åh vad spännande inanna! Håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången Solig

Jag har talat med läkaren på S:t Göran idag och hon tyckte det var realistiskt att göra nytt försök eftersom vi fick fram fina embryon, även om jag inte blev gravid. Hon betonade att det är få förunnat att lyckas när man passerat 43, men med tanke på att jag svarade bra på behandlingen och fick fina embryon så såg hon ingen anledning att avråda eller neka ytterligare försök. Så vi kör igång igen vid nästa mens. Eh mittemellanlång metod - jag ska spraya för nedreglering, men börja redan dag 1 (direkt vid yttepytteminsta spotting om sådan kommer) istället för dag 21 "som vanligt".
    Vad roligt att blev godkända på S:T Göran, hoppas mensen inte dröjer och ni sätter igång snarast. En fråga bara, förlåt att lag är så nyfiken, kan du dina FSH och AMH värden? Och en till, behöver inte svara om du inte vill, hur gammal är din man? Jag tänker på hur lång tid har vi, jag och min man, på oss egentligen.
  • turlid70
    turlid70 skrev 2010-10-05 15:29:30 följande:
    Gå till listan och ställ musen precis på det ställe du vill kopiera ifrån, det blir ju stjärna innan Väntar på nytt försök. Du ser inte musmarkören, men om du västerklickar där du ska kopiera ifrån och drar til vänster och ner så mycket du behöver så kommer den texten du vill ha med att markeras. Klicka sen på Ctrl C och till Svara i tråden och klicka på Ctrl V. Jag gör så och det funkar för mig, hoppas det gör för dig också.
    Jag menade att man man ska dra musen ner till höger förstås och utan att släppa musknappen.

Hur går det Underverket? Har du lyckats kopiera listan?
  • turlid70

Fick inget utslag på ÄL-stickan igår och det blev förstås inga aktiviteter, tyckte det var konstigt, hade så ont i magen, dock knappt några flyttningar. Undrar om jag missade ÄL som var i måndags. Kan man få ÄL tidigare i sin naturliga cykel direkt efter den förra som var stimulerad? Någon som har erfarenhet av det?

• turlid70
    dallas skrev 2010-10-06 11:27:25 följande:
    Tack!
    Vi SKALL göra IVF efter januari nästa år , sambon jobbar t sjöss och har så himla mycket att göra nu och fram tills dess han skall vara i Polen nästan hela tiden okt-jan, annars hade jag mer än gärna satt igång på direkten...

Det blir Carlanderska eller IVF-kliniken- känner mig splittrad angående val av klinik vad tycker ni? Skall ringa och höra mig för. Tror vi köper 3-pack om vi får.
     Vi fick vår dotter mha IVF ja Det var IVF nr 2 och insättning nr 6(fast en insättning räknar jag inte eftersom läkaren "tappade bort" vårt embryo ena gångenSkrikandes) Jag har bara lyckats på FET, blev gravid redan på IVF nr 1(oxå ett FET) men fick tyvärr MA med enäggstvillingar. Jag har endometrios därav IVF.
    Men hur kan man tappa ett embryo, det är ju så fruktansvärt.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?