• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack tjejer för svaren om stimulerat FET el inte Glad

Fruttan - Nästa BM har jag 8 sep så då kör vi så de ryker Flört

Skytten - Ja, det ser dom på vul, men om du känner av det och inte har något vul inplanerat måste du höra av dig till kliniken så att det får kollas upp och ha det under uppsikt. De brukar säga att om man har symtomen så ska man väga sig el mäta magen för att ha koll på utvecklingen. Om det är så att dom ser på vul att det är på g så minskar dom dosen på sprutorna.

På CvL har dom testdag 18 dgr efter äp. 

• Mamma gås
    Slemmis - Härligt att de går så bra med heminsiminationen!! Solig 

Skytten - Good luck!!! De kommer gå superbra! Flört
  • Mamma gås
    Turlid - Åhh sååå skönt att du kan släppa orosmoln !!! Hjärta Håller tummarna att det går lika bra med nästa svar gällande antikropparna. Solig

Kalimero - Styrkekramar med massor av energi till dig!! Hjärta

Sitter i tel-kö till CvL.., gaaalet vilken hemsk musik dom har som väntmusik!!! Tungan ute Ha ha...
  • Mamma gås
    Skytten skrev 2011-08-16 22:26:12 följande:
    Oceanny - får man verkligen lägga sprutan i låret? Dagens spruthål blödde inte och jag hoppas på mindre blåmärke.

Syskon nu - hoppas att ni lyckats! Måste vara skönt att ha en så regelbunden mens så att man verkligen vet att den är sen. Håller tummarna!

Får jag fråga er en annan sak - hur känner ni er under behandlingen? Känns det bara roligt och spännande eller är ni ledsna eller nere? Jag kan känna mig ganska förväntansfull men i dag när jag skulle ta sprutan var jag på vippen att börja gråta. Jag blev så ledsen för min kropps skull. Låter helt sjukt men jag vet inte hur jag ska förklara det . Jag fick bara en plötslig ledsen känsla. Hoppas att det är bättre i morgon.
    Förresten brukar ni bli trött under behandlingen? Jag är såååå trött! 
    Jag har mått som en räka under behandlingarna.. Andra omgången mådde jag som sämst.. Både rent fysiskt men även psykiskt, kunde ligga å bara böla. Kändes som jag åkte berg-och-dalbana hela tiden.. Jag gissar att det beror på att man reagerar olika på hormonpå-/avslaget. 
    Jag håller tummarna att du ska få må så bra som möjligt för det är sjuuukt jobbigt när man helt plötsligt bara känner att baahhh, nu grinar jag ihjäl mig.. ;))

• Mamma gås
    Skytten skrev 2011-08-17 10:09:46 följande:
    Zinfandel - jag vet att IBS räknas in som de immunologiska sjukdomarna. Jag har försökt prata med min gyn om det men hon bara babblar på om att mina värden är så bra. Jag har en vän som också har IBS och även en annan immunologisk sjukdom och hon har nu efter två MA fått igång en utredning. Men det krävdes remisser från en husläkare och att hon råkade komma till en gyn som var intresserad av immun-problem och tidiga MA. Jag är så glad för hennes skull! Men det är just det här som oroar mig, att jag kanske går igenom allt det här till ingen nytta om kroppen ändå stöter bort emryot. Eller så är det mina cystor som stört ÄL. Jag hoppas på det senare....

Mamma Gås - Tack! Vad skönt att höra att någon annan också reagerar och blir bölsjuk. Fast jag önskar ju att vi kunde slippa det förstås. Men jag måste bita ihop. Det har jag lovat mig själv. Min son får inte drabbas av att jag gör ivf. Det är verkligen en berg- och dalbana. Ena stunden känner jag - wow var det så här enkelt, varför gjorde jag det inte för ett år sen. Och i nästa stund - vad gör jag med min kropp? Även fast jag verkligen bearbetat det här i många många månader går det inte att vara förberedd på vad som ska hända i kroppen. Inser jag nu.
    Vilka fysiska besvär hade du? Jag är mest trött och mår lite illa. Mäter magen varje dag för att se så att den inte svullnar.

Inanna - bra att du vågar och kör! En psykolog vore nog bra.Låter jättejobbigt med krisartad livssituation och så ivf på det. Jag har fattat det nu hur viktigt det är att man har en stabil relation för att orka med det här. Jag har nästan ställt krav på min man att vara den starka. Jag resonerar som så att jag måste få vara den som faller lite eftersom jag går igenom allt och då måste han vara stark.
    Tack för sprutråd! Jag lägger dem varannan gång jag också. 

Förresten, hur många dagar är minimum man måste spruta? Om de ser att det ser "färdigt" ut tidigt - kan det vara dåligt? Är det bättre att spruta längre? Jag vill kunna räkna ner. Tycker inte om ovissheten. Jag vill veta hur många dagar jag ska spruta.
    De fysiska besvären jag hade förutom tröttheten var värk i muskler å leder, migränattacker var å varannan dag, jag mådde illa jag oxå från å till. Sen var jag inte frisk en hel vecka från det jag började spraya i juni -10 till julveckan.. Då gjorde vi ett uppehåll för jag kände att hade vi fortsatt direkt hade jag hamnat i en rejäl depression. Min känsla/upplevelse är att jag lixom har fått satt mitt liv på vänt sen jag började med IVF resan. Har inte funnits ork till annat än att bara klara dagen utan att falla ihop, antingen av fysisk smärta (å då har jag hög smärtgräns) el ett psykbryt..

Kan säga att det ska bli skönt att göra ett ostimulerat FET å slippa alla hormoner. Det jag kan säga är att jag mådde bättre tredje försöket då vi bytte från menopur till gonal-f. Jag fick ju även bättre resultat embryo mässigt oxå den gången.

Styrkekramar till dig!! Å alla andra kämpare här inne oxå ;)) 
  • Mamma gås
    Fruttan - Håller tummarna att de strutsar iväg å börjar dela sig fint igen Solig

Välkommen VictoriaGlad

Linköping - Var stenhård å ge dig inte förrän de tar de prover du vill att de ska ta!! Lycka till!!

• Mamma gås
    Jessica - Styrkekramar till dig!! Hjärta Det är sååå tråkigt när minuset kommer.. Man laddar som en galning å sen går luften bara ur er å kroppen mår mer el mindre bra efter behandlingen.. Bra att du vilar om du känner att kroppen behöver det.

Skytten - Det du beskriver både med svullna stickande ben å andnöd, värk i bröstrygg ut i bröstkorgen osv hade jag oxå.. Trodde jag skulle avlida när jag bara gick till bussen, de gjorde så fruktansvärt ont. Men jag tror att magen svullnar om du blir överstimulerad å den värker nåt så in i bängen. Det känns nästan hur det finns vätska där inne.  Men läkarna kan se om du är på väg att bli överstimulerad idag när du ska dit. Så slipper du oroa dig i onödan. För de andra symtomen är tydligen ovanliga men de förekommer. Lycka till idag å hoppas du snart har äp Glad

mamman0301 - OTUR!! Inte roligt, men säger dom att du ska fortsätta fullt ut denna gång så gör det. Who knows.., de kanske tar sig Glad Lycka till!!

Thuleslapper - Ja, vilket guldläge du har! Hon lär ju verkligen lyssna på DIG å dina förutsättningar. Säger som Zinfandel - prova med henne först å se vad som framkommer innan ni använder frysisen. 

Zinfandel - Håller tummarna att allt ska gå bra!! När på ett cirkus har ni FET? Min klinik sa nu när jag ska göra ostimulerat FET att jag inte ska ha nåt progestron heller, helt naturellt alltså.. Har tudelade känslor inför det. Ska till min hokuspokusdoktor snart så jag tänkte han ska få testa om jag behöver el inte.. Nån som vet var man kan köpa progestron om man inte får recept på det??

• Mamma gås

Toppen Lenafena å Zinfandel! Va glad jag blir Skrattande Vad skulle ni göra.. Skulle ni köra med vaggisar i mitt fall?? Det kan väl inte bli för mkt progestron i kroppen om det nu är så att man producerar tillräckligt själv? Inboxar min adress.

Maryhe - Vilken komplimang! Lycka till å skönt att vara igång så snabbt!

Lycka till på ÄP på ons Turlid!!! 

• Mamma gås
    Zinfandel skrev 2011-08-22 15:16:30 följande:
    Vi får väl hoppas att Turild inte ska på ÄP FlörtFlört
    Haha.., ja de får vi verkligen hoppas!! SkrattandeJag menar ju såklart Enya Glad
    Liiiite förvirrad å trött här..
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?