Skytten skrev 2011-08-17 10:09:46 följande:
Zinfandel - jag vet att IBS räknas in som de immunologiska sjukdomarna.
Jag har försökt prata med min gyn om det men hon bara babblar på om att mina värden är så bra. Jag har en vän som också har IBS och även en annan immunologisk sjukdom och hon har nu efter två MA fått igång en utredning. Men det krävdes remisser från en husläkare och att hon råkade komma till en gyn som var intresserad av immun-problem och tidiga MA. Jag är så glad för hennes skull! Men det är just det här som oroar mig, att jag kanske går igenom allt det här till ingen nytta om kroppen ändå stöter bort emryot. Eller så är det mina cystor som stört ÄL. Jag hoppas på det senare....
Mamma Gås - Tack! Vad skönt att höra att någon annan också reagerar och blir bölsjuk. Fast jag önskar ju att vi kunde slippa det förstås.
Men jag måste bita ihop. Det har jag lovat mig själv. Min son får inte drabbas av att jag gör ivf. Det är verkligen en berg- och dalbana. Ena stunden känner jag - wow var det så här enkelt, varför gjorde jag det inte för ett år sen. Och i nästa stund - vad gör jag med min kropp? Även fast jag verkligen bearbetat det här i många många månader går det inte att vara förberedd på vad som ska hända i kroppen. Inser jag nu.
Vilka fysiska besvär hade du? Jag är mest trött och mår lite illa. Mäter magen varje dag för att se så att den inte svullnar.
Inanna - bra att du vågar och kör! En psykolog vore nog bra.Låter jättejobbigt med krisartad livssituation och så ivf på det. Jag har fattat det nu hur viktigt det är att man har en stabil relation för att orka med det här. Jag har nästan ställt krav på min man att vara den starka. Jag resonerar som så att jag måste få vara den som faller lite eftersom jag går igenom allt och då måste han vara stark.
Tack för sprutråd! Jag lägger dem varannan gång jag också.
Förresten, hur många dagar är minimum man måste spruta? Om de ser att det ser "färdigt" ut tidigt - kan det vara dåligt? Är det bättre att spruta längre? Jag vill kunna räkna ner. Tycker inte om ovissheten. Jag vill veta hur många dagar jag ska spruta.
De fysiska besvären jag hade förutom tröttheten var värk i muskler å leder, migränattacker var å varannan dag, jag mådde illa jag oxå från å till. Sen var jag inte frisk en hel vecka från det jag började spraya i juni -10 till julveckan.. Då gjorde vi ett uppehåll för jag kände att hade vi fortsatt direkt hade jag hamnat i en rejäl depression. Min känsla/upplevelse är att jag lixom har fått satt mitt liv på vänt sen jag började med IVF resan. Har inte funnits ork till annat än att bara klara dagen utan att falla ihop, antingen av fysisk smärta (å då har jag hög smärtgräns) el ett psykbryt..
Kan säga att det ska bli skönt att göra ett ostimulerat FET å slippa alla hormoner. Det jag kan säga är att jag mådde bättre tredje försöket då vi bytte från menopur till gonal-f. Jag fick ju även bättre resultat embryo mässigt oxå den gången.
Styrkekramar till dig!! Å alla andra kämpare här inne oxå ;))