• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Selmv grattis till lyckad ET Solig! Vad hände med dina andra 17 ägg? Nyfiken ju Flört

Oceanney grattis till lyckad FET! Det bästa händer då man minst anar. {#emotions_dlg.flower}

Härligt med nya ruvare, hoppas och håller tummarna för er tjejer.

• turlid70

Inanna, min vän, äntligen, vilken lycka! Så glad jag är för din skull och så lycklig Solig

Grattis grattis till ett Hjärta, vilken underbar julklapp! Åh så roligt.

Försök nu att inte oroa dig i onödan, din lilla böna är perfekt i storlek! Min var 7,8 mm i v 7+5, så att det stämmer ju precis, kom ihåg också att jag hade nästan inga symptom alls, inte ens kissnödig var jag mer än vanligt och jag grät ju den dagen på väg till VUL, så säker var jag att det sket sig, men se så fel man kan ha.

Undrar hur är det med din sambo, hoppas han är lycklig Glad. Kram på er. 

• turlid70

Vi 4, vilken underbar nyhet, så otrolig glad för er skull! Solig 
    Håller tummarna stenhårt nu fortsatt positiv utveckling. Det var bra att det lilla embryot flyttade in till dig så tidigt, skulle kanske gå sämre om ni fick vänta längre. Mycket, mycket roligt. Kramar till er.

Vrålapan, det var ju helt rätt att ta över stafettpinne! Sååå mycket grattis till er med, helt underbart Solig.

Önskar er båda lycka till och fortsätter hålla tummarna för alla andra, som ruvar, väntar på VUL eller en ny behandling. Det får sååå gärna ramla in fler plus och positiva besked. Vilken vändning i jämförelse med förra julen, helt otroligt. 

Kram på er alla! 

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-12-28 17:19:00 följande:
    Hihi, min läkare, han är för rolig. Han ringde just och var riktigt arg över svensk sjukvård och att det ska vara så svårt att få ta prover, han har stångat sig blodig med min Beer-lista för att ta dem på mig. Han tycker det är för jävligt att vi ska behöva åka utomlands och betala en massa när det går att göra dem här, enligt klinikchefen är proverna inte ur "sjukvårdssynpunkt", trots att infertilitet är klassat som sjukdom.... 

Så nu deklarerade han bestämt "kom hit och knacka på min dörr kl 8 imorrn, bry dig inte om receptionen, kom direkt till mitt rum. Jag raderar allt om infertilitet i dina journaler och jag vet nog hur vi ska ta ett gäng prover, jag är inte bara läkare, jag fattar datorer också Skrattande"! Haha! Men, sa jag, hinner jag få provsvaren till måndag när vi är i Aten?! Du, sa han, det finns mobiltelefoner om jag ska ska ringa ner resultaten till kliniken. Vi fixar detta! Solig Puhh!!!
    Vad är det för underbar läkare du har hittat? Ett riktigt fall för Janne Josefsson. Har du hört något av dem? Dags att uppdatera dem igen, om hur IVF industri suger pengar ur folk utan att göra det lilla nödvändiga. 
  • turlid70

Välkommen till tråden Bengalen. Har ingen erfarenhet av CFC, men många andra här har.

• turlid70
    Tuvalina skrev 2011-12-28 20:52:48 följande:
    Om ni var jag, skulle ni behandla er med doxyferm och Flagyl i förebyggande syfte inför IVF:en nu när jag sprayar, trots jag ej har undersökt mig?

Eller är jag knäpp då?
    Tycker absolut inte det! Jag behandlades med Flucanazol mot svamp och Dalacin (tror jag) mot BV under spejning, blev klar med behandling någon dag innan första sprutan. Jag kände på mig att jag gjorde rätt och nu vet vi ju alla hur det gick, Gravid på det försöket :)). Nu är det ju inte exakt samma mediciner, men det är dem jag fick av en gynläkare och jag tror att dem hjälpte ändå just då. Ingen sex med maken under behandling ruvning och ett tag framöver för att han inte behandlats samtidigt som mig.

I v12 tog min MVC läkare BV, GBS plus någon test till, allt var fortfarande bra då, men för ca 2 månader sedan fick jag tillbaka svamp, och med all säkerhet en släng av BV också, men det tog jag inte upp med min läkare, fick flucanazol igen mot svamp bara. Jag borde be om att testa BV också, lite naivt av mig att lita på tester från v12. Ska till BM på måndag och ber dem kolla BV mm.

Lycka till med din behandling!
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-12-29 07:16:03 följande:
    Turild: jag har mailat dem en gång till, strax före jul.

Nu ska jag till fantastiske läkaren och se vad han kan åstadkomma, med sitt jobb som insats Flört 
    Lycka till Zin! Är det en läkare i Sverige eller är du redan i Aten?
  • turlid70
    Tuvalina skrev 2011-12-28 20:52:48 följande:
    Om ni var jag, skulle ni behandla er med doxyferm och Flagyl i förebyggande syfte inför IVF:en nu när jag sprayar, trots jag ej har undersökt mig?

Eller är jag knäpp då?
    Tycker absolut inte att du är knäpp alltså! Om det inte framgick tydligt i mitt förra inlägg :))

Jag skulle köra på med mediciner då jag vet att jag lider av återkommande svamp och den kan väl inte bara komma tillbaka så här hela tiden, något måste trigga den på samma sätt att något triggar UVI hos andra. Något står inte rätt till och jag ska börja stångas snart med svensk sjukvård om detta.
  • turlid70

Zinfandel, jag är grymt imponerad av din styrka att kämpa, helt mållös över dina läkare och super förbannad på svenska IVF kliniker. Det skulle kännas så skönt om du/vi/svensk media kunde sätta ditt dem, framför allt de som tar mest betald och gör minst av allt det här, typ Sophia hemmet. 

Samtidigt känner jag mig verkligen lyckligt lottad, efter bara 2 färska och 3 frysta försök, sitter jag här med magen i världen. Jag är inte alls så säker att jag hade orken annars som du. Du är helt otrolig. Alla tummar för dig nu, du är så värd att lyckas. 

• turlid70

Mia, beklagar dåligt resultat på VUL, men hoppas att det finns en chans ändå att ditt lilla embryot växer till sig. Jag fortsätter att hålla tummarna.

Vi4, hoppas och håller tummarna för dig med.

Maryhe, usch vad du fick vara med om förut och så trist med nya nedslag. Hoppas så mycket jag bara kan att det inte är så allvarligt med blåsljud och du kan starta din behandling som planerat. 

Hoppas och håller tummarna för er alla andra. Kramar till er! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?