Turlid70: Tack för att du lagt till mig till listan. Har fortfarande inte kläm på hur man gör. När börjar du spruta? Eller har dui gjort det? Vilket preparat sprutar du med?
ChippiChoppi: Tack för mattelektionen. Verkar lite konstigt om läkaren menade procentenheter o inte procent, för oddsen skulle ju öka väldigt rejält om han menade procentenheter. Blir lite osäker nu. Tror Iannna68 skrev att hon trodde oddsen ökade med 5- 7 % med 2 ägg o det verkar ju trorligare. 25- 30% tror jag var med 2 ägg medräknat enligt min uträkning igår, men det var väl inte rätt. Tror vi fick 20- 25 % chans med 1 ägg o sedan är det ju då om det var procent ellet procentenheter läkaren pratade om?
Hur gör ni andra med att vila efter ET. Jobbar ni som vanligt eller ej? Jag hade planerat att vila idag, men sonen har fått ögoninnflammation, så han måste ju vara hemma från förskolan. Blir lite svårt att vila med en aktiv 2,5 åring, så mina föräldrar kommer hit o hjälper mig. Inte för att jag har ont eller är jättetrött, men det skadar väl inte att ta de lugnt. Fast läkarna på kliniken säger ju att man ska leva som vanligt! Sedan är jag jättenojig medf lyft. Nu är min sambo borta på kryssning till imorgon ,så jag hoppas ändå jag lyckas undvika lyfta sonen. Gå upp o ner för trappan kan han om han håller i mig. Blir svårare om jag ska åka med bilen o få upp honom i barnstolen där eller om vi ska åka vagn. Han kan klättra i vagnen men inte klättra ur. Ska ju inte vara farligt att bära, men han väger ändå 16 kg. Men det kommer väl inte gå att undvika lyfta honom helt i flera veckor.
Mia69: Tycker ocksp 10% låter väldigt lite. Vad baserar de det på?