• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***

Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5, VUL 13 /5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5 

Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ÄP 9/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5

***RUVARE OCH TESTDAG***

Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5

***GRAVIDA***

Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***

Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst. 
  • Enya70

Zinfandel - hur har det gått för dig idag? Hoppas så att det blev många fina ägg utplockade

• Enya70
    Lenafena skrev 2011-05-11 18:38:22 följande:
    Imorgon är det dags för äggplock och är inte så lite nervös för det, det är ju min första gång... Men spännande är det ju oxå :)

Skytten: ICSI är när man injicerar en spermie direkt i ägget.

Ha det så bra alla! Kram på er :)
    Lycka till imorgon Lenafena!
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-11 18:32:11 följande:
    Skönt att det ser bra ut med flera blåsor på gång; och åh vad jag hoppas att det huserar ett eller flera guldägg i dina blåsor den här gången! 

Tack Fjällsippan och lycka till med ÄP på måndag!
    Få se om jag gör dig sällskap eller får vänta till tisdag Kyss.

• Enya70

Nej Mimmsan vad tråkigt! Försök njut av er Spanienresa och samla nya krafter. Kram {#emotions_dlg.flower}

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-11 18:54:25 följande:
    Hej vänner! Skitdag! Själva ingreppet gick jättebra,, nästan helt smärtfritt o resulterade i 8 snygga ägg, så jag är nöjd! Sen började jag må jättedåligt, spydde o frossade så jag har legat m dropp på kliniken hela em. Nu är vi hemma och jag har sovit men har väldigt ont. Vi bestämde att detta var sista gången,, nu får det allt bli bebbe av det! Hönan, underbart! Pralinen, kram Inmana, vi hoppas än, nu med iscihjälp!
    Usch, det där lät inte roligt men grattis till många fina ägg. Jag fick en liknande reaktion för ett år sedan vid ÄP fast mitt under ingreppet. En reaktion på morfinet tydligen. Mådde illa, kallsvettades så det forsade svett, likblek och fick blodtrycksfall. Mycket mera otäckt än själva ingreppet i sig.

Jag har avstått morfin och lugnande sedan dess och gjort 3 ÄP sedan dess med enbart lokalbedövning och jag lovar efter bedövningssprutan så känner man ingenting. 

Men nu jäklar ska det inte bli fler ÄP för dig Zin el mig, nu ska det bli små bebbar minsann!

Kram till dig 
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-05-11 20:10:26 följande:
    Apropå ÄP - måste man ta morfin? Är det så outhärdligt att man måste ha smärtstillande? Jag har nämligen lite svårt för morfin på det sättet att jag känner ett sug i veckor efter att jag fått det. Och det är ganska jobbigt att längta efter att gå till Plattan.

Nejdå, det går bra utan, se inlägget ovan. Stort lycka till!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-11 20:23:49 följande:
    Puckokliniken gissade på maginfluensa men jag var inte i fas att käfta.. Sätta dropp innan man kollar blodtryck och ta puls o titta på en klocka utan visare o till slut kom läkaren in o tittade i ett tomt block o sa att allt var bra m mig.. Ja vilken parodi!! De är ju supergulliga m det är tydligt att det är jobbigt om nån mår dåligt..
    Parodi verkligen!!! Maginfluensa...men ursäkta man kan ju nästan inte ta dem på allvar...
  • Enya70

Hönan - stort lycka till med äggplocket och vi hoppas förstås på många fina ägg imorgon!

• Enya70
    Snösport skrev 2011-05-12 09:34:36 följande:
    FRÅGA:  jag är trött , lite yr, lite onte i magen...trög/lös i magen(kasnke för jag nu igen bytt Levaxindos sedan 2 dgr) geggig i ögonen och lite mer trögandad = jo kasnke att jag får en vår-allergi-reaktion?  Har haft det en gång innan för 11 år sedan men så kan det ju vara...akupunktören satte nålar för min andning också då han sa att över lungorna så var pulsen på vänster hand annorlunda. 

Vilket fall om man nu skulle köpa något och ändå vara försikteig för jag vill ju inte hindra en graviditet nu eller senare. vad tar ni?  Sist varade problemen knappt i 2 veckor så det är väl det jag räknar med. Clarityl? eller någon som kör något receptfritt läkemedel?
    Åh det är så jobbigt den där vårallergin. Vi hade vårt elände här för 3 veckor sedan. Frågade då på apoteket och man kan inte ta några tabletter alls tyvärr. Men Lecrilyn ögondroppar och lomudalnässprey samt förstås bricanyl om man behöver för andningen. Hoppas det inte varar så länge den där björksprickningen i Luleå.
    Kramar
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?