• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag har ju börjat spruta Fostimon nu och kan säga det är ju en baggis mot 375 med menopur! Enda är att jag inte är helt kompis med sprutan, det blir som ett vacum i den så jag får svårt att spruta in... tyckte sköterskan sa jag skulle dra in luft en gång och ut igen men igår hjälpte inte det, fick kämpa för att få in det lilla dosen, men annars ska jag inte klaga, känns bara som det är sååå långt kvar Obestämd ikväll blir ju bara 4:e sprutan och jag läste ju tidigare i tråden att det kan gå långsammare med fostimon än andra preparat så... ja ja skönt å va igång igen iaf Glad

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-02-26 19:56:51 följande:
    Ja, det är rätt meningslöst om du tagit Levaxin ;)) verkligen otur i tänkandet haha!!

haha :)) jag ska försöka få tag på henne och be att hon skriver ny remiss!! men bra jag kom på det så jag inte blir skraj när jag får resultatet! tur jag hade lite tur med tänkandet för omväxlingskulle Skrattande
  • MissBoring
    linköping68 skrev 2012-02-26 20:15:31 följande:
    Pratat med CFC och ska börja med Orgalutran idag, sprutdag 5. Kanske funkar dag 5 bättre än dag 6, så det inte blir som förra gången för mig.  ¨

Vad bra!! Vi vill inte ha en repris på tidigare händelse!! Lycka till  
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-02-26 20:06:27 följande:
    Ja Sun.

Det är ju nära nu då!! Lycka till Solig
  • MissBoring
    Soligor skrev 2012-02-26 21:21:04 följande:
    MissBoring; frittT4-värdet kan bli missvidande lätt ngt förhöjt om du tog Levaxin (= T4) strax före provtagning men TSH-värdet kan du lita på och det värdet är ju ändå det viktigaste och det värde som vi läkare styr Levaxindosen utefter. Men kolla du om värdena så blir det inga tveksamheter för dig.

Jamen se där, nya lärdommar varje dag tack men då ska jag iaf kontakta henne å flagga lite. Jag tog levaxinet vid 7 tiden å proverna vid 11.30. Hade det varit att jag skulle åkt direkt till provtagningen hade jag nog kommit på det men nu skulle jag ju till jobbet först...

soligor är du ny el nygammal här, jag har inte riktigt hängt med? :$
  • MissBoring

Linköping: oj vad fort det går..vad säger dom då, vad tror dom det beror på?? vilket preparat hade du (förlåt jag glömt) Hoppas verkligen du får bra nyheter på vul2. Styrke kram till er!!

Sunseed, lycka till imorgon Glad

Anne, som så många sagt: ge inte upp i förtid.

Hemulen, imorgon är det starkt Hjärta

Ego.. tror Fostimon är lite annorlunda än menopur för mig.... känner mig ilsken som ett bi Skäms (å huvudvärk känner jag jag har nu med) Stackars sambon han fick sig en avhyvling förut för att han inte kom ut tillräckligt fort från jobbet när jag stod utanför och väntade {#emotions_dlg.djavulsk} Tur han hade bokat med jobbet ikväll att dom skulle gå ut och äta så han får lite lugn och ro och trevligheter Skrattande fast nu kom jag på att jag inte får någon hjälp med sprutan ikväll Obestämd    

• MissBoring

Kram Hemulen!

Linköping, bra iaf Svend vill att ni åker då finns det ju hopp ! Har ju hört att det jag sprutar nu, fostimon, kan ta längre tid på sig att växa till sig. Du kan ju kolla vad han säger om det, om du orkar se framåt nu .. Annars kan du ju fråga vid ett senare tillfälle. Kram

• MissBoring

Kära Tjorven. Jag kan inte förstå att vi som drabbas ska drabbas av allt å vissa åker räkmacka genom livet. Önskar det kunde få va lite mer jämt fördelat Jag har det också jätte tufft nu å har precis samma känsla, det skulle ju vända nu men det fortsätter ist bara... Men ibland är det skönt att inte sitta själv i båten så om det känns lite bättre av att veta det så sitter jag jämter dig och slåss för att vinden ska vända båten! Styrkekramar till dig!

• MissBoring
    Sunseed skrev 2012-02-29 10:41:16 följande:
    Alltså. Jag är i chock. Dom ringde från kliniken. Alla FEM är befruktade så Staffan vill ändå långtidsodla då det ser så bra ut. Jag ska in på söndag och troligtvis få tillbaka en blastocyst. Hur är det möjligt? Dom hade nästan inte sett något liknande. 

Jag hade aldrig trott det efter det totalt misslyckade äggplocket med massor med fina blåsor men en äggstock som kröp undan så att dom inte kunde tömma den p g a smärtan. Jag låg med pulsmätare/blodtrycksmätare och försvann/svimmade. Idag är det glömt! På't igen! 

Wow, shit vad kul Grattis!

å tack <3
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?