• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

raffebo skrev 2013-02-10 17:07:41 följande:
    Turlid: Jag är nyfiken, men är det bättre att göra FET i naturlig cykel? Jag har ju ingen ägglossning så för mig har det aldrig varit aktuellt. Hoppas det går bra nästa månad! Hur gammal är er lilleman nu? Mina twins har redan firat 1-årskalas med dunder och brak, och till hösten väntar allvaret med dagis....Tiden går fort!
    Hej vännen. Vår lille man är 13 månader imorgon :). 1 år firade vi med släktingar och massa unga tjejer (systerns kompisar). Det var roligt. Dagis börjar vi sista vecka i juli, pappa är hemma till dess. Tiden går vansinnigt fort, jag vill bara bromsa den och önskar att varje dag var dubbelt så lång för att hinna njuta av vårt lilla underverk. 

Visst funderade jag på stimulerad ÄL, men jag har haft en sådan stabil cykel sista halv året. För 2 månader sen var vi hos CVL på kontroll, och då hade jag fått utslag just den dagen och visst hade jag ÄL på gång, men mitt TSH låg högt just då och jag ville vänta. Hoppas på nästa månad annars får det bli stimulerad. 
  • turlid70
    Sunseed skrev 2013-02-10 18:05:18 följande:
    På något knasigt sätt lyckades jag troligen missa att testa en dag i höstas med ÄL-stickor inför FET. Jag fick panik för vi hade väntat i flera månader på att sätta igång efter sommaren, så jag ringde kliniken och ville att dom skulle se hur det såg ut eftersom jag var säker på att ÄL hade skett just den dagen då jag inte testade. Efter undersökning fick jag en dag för FET. Hur säkert det är kan jag inte säga. Får man överhuvudtaget utslag om man inte har ÄL?
    Var det då du blev gravid?

Jag får alltid svagt utslag på äl stickorna eller starkt om det är ÄL snart, men utslaget ska vara lika stark som kontrollstrecket då för att räknas som ÄL. 
  • turlid70
    Sunseed skrev 2013-02-10 21:43:12 följande:

Kan du be om ett vul?
    jag ringer dem imorgon, FET skulle bli på tisdag efter utslaget i lördags, får se vad dem säger.
  • turlid70

Jätte grattis Mamma gås till sonen! Vackert namn har ni valt. Så roligt att allting gick bra och prinsen är här nu. Stor stor lycka till! Kramar till er.

• turlid70

Bambi du fick bra svar där.

Själv gjorde jag 3 FET tidigare, ostimulerade alla. Hade fått VUL bara en gång, dagen efter utslaget på stickan, dagen som räknades då som ÄL samt dag 0 för embryot. Fick tillbaka embryot på dag 5, 6 och 2 sista gången. 

Jag har haft mycket regelbunden cykel och det fanns ingen anledning att göra flera VUL, men nu vill jag ha det och min klinik lovade att jag får det på morgonen på FET dagen innan de tinnar upp embryot.

• turlid70
    Sunseed skrev 2013-02-11 10:46:46 följande:
    Hur går det för dig?

Jag var precis lika osäker som du om jag borde göra FET då när det blev så snurrigt med ÄL-testerna. Men efter VUL såg allt fint ut så vi kunde planera in det som tänkt. Hoppas att du får hjälp idag att fatta ett riktigt beslut. Håller tummarna! 
    Det blir ingen FET imorgon, för att det var för osäkert utslag i lördags, säger CVL, själv tänker jag att jag kanske missade min ÄL, jag borde börja testa redan i onsdags för att jag kände av min ÄL redan i torsdags/fredag och då tänkte jag vad konstigt att jag kände av den så tidigt, det borde komma senare, men i söndags kände jag inget om det skulle varit ÄL då rå. Får se när min mens dyker upp. 

Så att om jag missade testa själv så är det för sent, vi har bara 2 dagars embryon, annars hade jag ingen ÄL denna månad och kliniken avråder från FET, ingen idé att tjata om något VUL, för att jag kunde inget annat än att hålla med dem. Funkar det inte nästa månad då blir det stimulerat. 
  • turlid70
    rudbeckia skrev 2013-02-09 16:01:43 följande:
    I dag är det sprut start för min del, börjar kännas lite nervöst. Så om allt går vägen så blir det ÄP om lite mer än 1 1/2 vecka.
    Lycka till!
  • turlid70
    Bambi2 skrev 2013-02-11 21:25:13 följande:
    Sunseed! Ingen fara, jag är så tacksam för svar! Borde ha googlat Progynon innan.. det kommer upp "ägglossning trots Progynon" som främsta sökträff. Så redan där hade jag kunnat förstå att ÄL ska utebli vid progynon. Men jag förstår åndå inte varför ni som gör FET i ostimulerad cykel måste få ägglossning för att kunna göra FET. Räcker det inte om slemhinan är tillräckligt tjock? Det är väl det som är avgörande?

Det måste vara balans bland alla hormoner i kroppen också och dem styrs inom cykel, blir det störningar så kommer kanske slemhinan aldrig bli tillräkligt tjock heller.
  • turlid70
    hemulen skrev 2013-02-21 09:11:57 följande:
    Härligt Zin, bra kämpat! Hjärta (där kom det Glad). Jag beundrar ditt tålamod att vänta in bra värden... Det är något jag inte riktigt har/ har haft, men det är ju såå värt det!

Snorpan, jag vet inte varför man gör långa protokollet vid PCO men kan tänka mig att det är just för att PCOare ofta har utebliven ÄL och då byggs slemhinnan på och blir jättetjock innan en mycket försenad och riklig blödning kommer. Så var det för mig då jag var yngre, blödde ca var 60e dag...

Är det förresten någon som är intresserad av ett gäng äl-tester? Jag har 2 st Clearblue digital, 11 st RFSU stickor och 2 av de billigaste från "testabilligt.se"? Inboxa om du är intresserad.
    Jag tar gärna dina äl tester, om du har dem kvar. Ska börja testa om ca 2 veckor :)
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2013-02-21 08:26:16 följande:
    Hej Hemulen! HjärtaFlört Jodå, värdena är äntligen stabila efter mååånga om och men (tjejer dyk ner i era värden!!) så kanske har vi en chans snart igen!
    Härligt! Stor lycka till av hela mitt hjärta Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?