hemulen skrev 2012-01-25 13:37:48 följande:
Heja, heja alla som är på gång med äggplock/återföring! Hoppas på många guldägg för er.
Vi4, jag tror att om MA/missfall/abort är innan v10 så behöver man inte någon immuniseringsspruta.
Själv är jag galen av ilska, frustration och en lite smula ledsenhet. Var hos läkare på RPC idag för att diskutera om vi ska kolla några prover innan vi fortsätter med FET efter 1 IVF som blev MA, 2 negativa FET och nu senast neg IVF. Jag frågar honom om han har någon uppfattning om det kan vara normalt att det går så här i min ålder eller om jag/vi borde misstänka att något skulle vara fel. Till svar får jag "Om det inte blir något nu av era FET så skulle jag lägga ner"! Jag blir helt paff av den bryska kommentaren men säger att "Tja, men ett försök till kan man väl tänka sig". Svaret blir "Vaddå. har du tänkt hålla på tills du är 40, eller?". Ja, svarar jag och tårarna bränner. JAg blir både skitförbannad och arg! Vad har han att göra med hur länge jag vill hålla på? Jag kanske vill ha barn när jag är 45 om det går. När han ser att jag börjar gråta så försöker han reparera skadan och släta över, men jag säger bara "Nu går jag", och så gick jag. Det var skönt och lite av en markering men helst av allt skulle jag vilja gå tillbaks och skrika på honom länge! Sen fortsätter jag gråta vid provtagning då sköterskan frågar hur det är och kunde inte sluta på en hel timme. Fy f-n, idiotläkare!!!!
Åh, säger jag bara. Fyfanijäklarsskitläkare. Jag har varit med om en liknande incident för ett tag sedan på IVF i Falun. Efter behandlingen är slut ska jag anmäla honom. Då han ägnar sig åt härskartekniker och maktmissbruk! Fy jäklar vad jag är arg på alla dess uppstoppade läkare. Vad menar de med att trampa på andra människor?
Jag citerar min vän här: "Sen den 1 jan 2011 har det formulerats en ny patientsäkerhetslag, fokus har flyttats till att göra det enklare för patienten att anmäla i syfte att vården ska utvecklas och bli bättre.
Det är återigen maktförhållanden som hamnar under den här luppen..."
SE denna länk:
www.socialstyrelsen.se/klagapavarden
Stor varm kram till dig!!