• kattenizze

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya: Om jag förstått det hela rätt kan man inte överdosera proggisar...Därför är det väl bra att ta tre? Jag har nu två men jag är ju i vecka 10 snart. Ska ha dem flera veckor till som ett stöd för att förebygga MF.

• kattenizze

Zinfandel: Lovande lovande! Jag hade också "feber" när de här små liven fäste...

Mitt stora problem just nu är jag småblöder. Jag vet att det inte är nåt farligt egentligen, för blir det missfall så blir det och inget jag kan påverka. Men jobbigt mentalt är det faktiskt. Har hållit på av och till hela tiden. Men men snart dags för KUB så då får man ju se hur det ser ut. Och så mår jag fortfarande illa som 17 och det är ju också ett tecken för en stark graviditet. Med sonen störtblödde jag ofta och det gick ju vägen. Är väl en blödare helt enkelt!

Turlid: Då får man gratulera igen då, skönt att gravidlistan fylls på. Nu väntar vi in er andra brudar som puppar nu då!!!

• kattenizze

Chichisita: Hur är det med illamåendet? Har du fått medicin?

• kattenizze

Turlid: Jag känner så väl igen känslan...andas! Symtomen kommer och går, det vet du ju egentligen. Det gör det för mig också och jag är längre gången än du och de lever nog än. Lätt att säga, jag vet, men försök att inte oroa dig. Tro på det här, det kommer att gå vägen för er! Skickar en stödkram och en hink med illamående! Skrattande

• kattenizze

Enya: Jag är i vecka 10, 9+0 idag. Jo men jag tror iofs inte att det är nån fara egentligen, förra graviditeten blödde jag som en stucken flera gånger...och det gick ju bra. Det jobbiga i hela den här processen vilket jag delar med alla härinne, är ju att man inte kontrollera nånting...och det är ju speciellt jobbigt om man som jag är en "duktig flicka" med stort kontrollbehov...Naturen har sin gång vare sig vi vill det eller inte! (oftast inte när det gäller oss). Jaja.
    Hur mår du själv? Några känningar än?

• kattenizze

Åh ananas, det måste jag prova!
    Turlid: Hoppas du mår bättre idag, och att testet visade ett starkt plus! Nä jag har inte bokat tid för VUL eftersom jag ändå ska till BM nästa vecka och jag ska göra KUB-testet snart ändå. Jag har ju sådana kraftiga symtom så jag oroar mig ändå faktiskt inte. Hoppas du kan känna samma lugn snart!
    Chichisista: Åh vad skönt att du slipper illamående-helvetet. Ska du göra KUB?
    Inanna: Lycka till idag!!

Lenafena: Hoppas du får plus på lördag.

• kattenizze

Inanna: oj tjena! det var inte dåligt det!! Hoppas på bra befruktning nu.

• kattenizze

Hej Veronica! Hoppas det tar sig nu för dig.Hörru Zinfandel, du verkar ha så bra koll på vad man ska gluffa eller inte, vad ska definitivt undvika som gravid? Curry har jag nu slutat med iaf! Ikväll tror jag det blir en fruktsallad, gud vad jag fått cravings på äpple.
    Mia: 13 ägg du också, o inget ÖS! Bra jobbat.

• kattenizze

Rowanda: Jag fick också ut runt 10 ägg sist, och bara två som gick att använda. Och jag är gravid med tvillingar nu, så ge inte upp. Förhoppningsvis är det guldägget!
    Veronica: Jag tror att du kan ta med dottern, tror inte att det spelar nån roll. Jag mår för djävligt på ren svenska. Idag är en riktig skitdag. Illamående och ont i kaggen, börjar bli en aaaaaningens less nu på det här. Men  det vänder snart I hope. Kan inte göra så mkt alls just nu, ligger mest på soffan o slösurfar...Nåja, jag ska inte klaga man kan ha det värre.

• kattenizze

Zinfandel: Du är klok som en uggla.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?