• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten
    Usch vad trist är sååååå ledsen för er skull
    Jag som tyckte att vi hade ett sådant fint plusregn på gång

Vi4 grattis till lyckat ÄP

Ang Ludmilas beh så vill jag bara slå ett slag för Hidden C myckoplasma och ureaplasma samt BV som de tar direkt från mensblodet och skicka de till Aten istället
    Jag har blivit behandlad för BV av Ludmila men visade lik förbenat positivt på Hidden C
    Nu med Ludmilas höjda priser så blir det inte alls särskilt mycket dyrare att skicka proverna till Aten speciellt om man har en bit att åka till henne känns dessutom mer seriöst då de faktiskt testas på labb
    Undrar förresten om det är någon som varit hos Ludmila som INTE hade BV?

• tjorven01

Maryhe
    Håller med dig
    Min man har de aldrig testat sperman på men han har fått samma antibiotikakurer som mig iaf alltid något :-/
    Min akupunktur som tidigare rekommenderat Ludmilla tyckte att det var beklämmande att hon nu höjt priset från landstingstaxa till 2000kr för ett besök och sa att det rimmade illa att man tjänade sååå mycket på andras olycka för endast ultraljud och receptskrivning
    Hon tyckte det kändes oseriöst och jag håller nog med

Usch vad jobbigt med clexanesprutorna
    Jag bävar redan
    Är det standard på din klinik och vilken dos får du???
    Jag får 20mg innan ET och 40 efter

Suschi
    Hade helt missat
    Håller tummarna så att de är blå för att det är en liten skrutt kvar där inne

• tjorven01

Ang Ludmila så menade jag bara att hon tidigare har varit landstingsansluten det var hon när jag var hos henne men att nu när hon blivit så "känd" så passar det naturligtvis bättre att höja priset och vara privat. Vad jag menade var bara att jag personligen skulle rekommendera att skicka prover dit där de analyseras i labb istället och ta alla testerna istället för enbart ultraljudsskärm som hon använde. Men det var bara min personliga åsikt eftersom det numera inte skiljer särskilt mycket i pris men för vissa räcker det kanske med BV behandling
    Bara beklagligt att sådant inte testas INNAN i fertilitetsutredningen

Mia Stoooooort Grattis till plus
    Underbart Härligt Fantastiskt
    All lycka till er

Tack Maryhe
    Jag har själv inga koaguleringsproblem är nämligen testad men min immundoctor i London har ordinerat det iaf
    Verkar vara standard där

• tjorven01

Zin
    Jag håller med dig Ludmila är absolut ett bra alt till Aten även om jag skulle föredra det sistnämnda och
    Kalimero tack för förklaringen mindes inte att det tog så lång tid som en timme men ja det är ju passerat nu

Kattenizze
    Lycka till på måndag
    Säger som Inanna wow till trådens första tvillingar!!!

• tjorven01

Vi 4
    Även om chansen att lyckas är lägre med 2celliga så finns den
    Vi håller tummarna för din lilla

• tjorven01

Ha ha doktor Zin
    Härligt att jag iaf kan skriva under på alla av de ovanstående plussen förutom 7-keton
    Men det får väl bli till våren då

• tjorven01

Enya
    Härligt att allt såg bra ut på organscreeningen.
    Och skönt att slippa mf risken med fv- och moderkaksprov.
    Själv skulle jag efter allt kämpande aldrig våga utsätta mig för det.

Skytten
    Ytterligare en som konstant har svamp
    Vad gör man Skrikandes
    Ingen gyn verkar heller ta en på allvar och säger bara att det inte är ngt farligt men det KLIAR ju!!!!!
    Har köpt på mig mängder med flucozanol 200mg i Aten men oroar mig för att kroppen ska bli resistent.
    Äter i princip aldrig socker och godis var längesedan. Tror att jag dessutom har candida så försöker följa en rätt strikt diet men det hjälper bara nämnvärt.
    Har du tips på hur man får tag i diflucan?

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Victoria
    Önskar jag hade några tips men de lyser med sin frånvaro.
    Själv är jag på cd 37 efter att ha blivit satt på vad som verkar vara en p-pillerkarta efter min hysto.
    Sköterskan sa åt mig att sluta med pillren när jag får mens men vaddå mens???? Man kan väl inte få mens så länge man äter p-piller?????? Hmmmmm har bara fyra piller kvar så sedan kanske

Och ja om inte 2012 blir bättre då vete tusan........

• tjorven01

Victoria

Jag gjorde hysto i Aten där de alltid rensar bort yttersta lagret med polyper och sådant
    Det jag fick efteråt ser precis ut som en p-pillerkarta men det var för att bygga upp slemhinnorna igen efter att de peelat invändigt men det är väl ngt hormon som ska bygga upp slemhinnorna.

Märker hur jag på sistone glömt tom  vad p-piller innehåller.
    Har totalt släppt all kontroll nu och kommer när det bli dags för ivf igen bara att använda mig av de kliniker som har stenkoll för att kunna slappna av själv. Tycker att det är sååååå skönt att slippa leka doktor själv. Och numera så har vi ju även Zin här inne och hon har koll på ALLT
    Tack Zin känns skönt att ha dig här Hjärta

• tjorven01

Skytten
    Tack för tipset
    Ska till en ny gyn imorgon och ska fråga om Diflucan
    Intressant med en atibiotikakur på 3månader!!!! Själv får jag alltid svamp just i samband med antibiotika och efter en 3 och en halv veckas lång kur i våras för Hidden C var den svårbotad, men jag lyckas numera hålla det något sånär i schack med maten även fast jag långt ifrån är symptomfri. Dock påstod även Peny att svamp inte skulle vara påverka fertiliteten men jag menar att om det tom ger besvärliga symptom och det är ju en typ av infektion så kan det ju ändå inte vara gynnsammt hmmmmm.....Obestämd

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?