• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pp08 skrev 2011-10-05 09:08:37 följande:
    Innanna: jag är på RD13, har haft "Menskänningar" i många dagar nu. Tjuvtestat men negativt. Inga blödningar, inga flytningar eller missfärgat Crinone än så länge.
    Åh nej vad tråkigt Gråter! Tröstkramar till dig {#emotions_dlg.flower}! Hoppas det finns en chans att det kan ändra sig till TD. Jag oroar mig för att det ska bli negativt för mig också. Det längsta jag har klarat mig till förut när jag inte blivit gravid är RD 15 vilket är imorgon! Misstänker att progesteronet kan skjuta upp mensen och förlänga lutealfasen en del! Jag hade ÄL dag 18 och nu är jag på CD 35.
  • Inanna Li
    Eviglängtan1 skrev 2011-10-05 09:18:10 följande:

Heja Innanna! Så gjorde jag också, väntade med att testa mig med vår allra första tös. Jag väntade med att testa mig några dagar efter självaste testdagen. Hur som helst, molvärken låter onekligen lovande måste jag säga. Lycka till.
    PS: spänningen är på toppTungan ute följer er med spänning.

Tack för hejarop Hjärta! Molvärk har jag haft förut när jag varit gravid så det ger mig lite hopp. Det liksom drar och ilar och kittlas i magen från naveln och neråt. Känns onekligen som om mensen kommer när som helst! Men så länge jag inte blöder har jag hopp i alla fall! Trots proggisarna!
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-10-05 09:42:08 följande:
    Gör du det, Inanna. Vänta lite till. Jag har till och med TD på dag 20 (förstår inte varför det varierar så) ... Men det här är väldigt lovande, hejja hejja dig!!
    Tack Solig ! Jag har alltid haft TD dag 20 förut! Det är ju till och med lite för sent. Förstår inte varför det stod 14 dagar på mitt papper den här gången Förvånad. Ruvar vidare supernervös!

Hejar på dig också Hjärta!
  • Inanna Li
    callimero skrev 2011-10-05 10:35:09 följande:
    Stå på dig Linköping! Det är då självaste f-n att man ska behöva orka det också när man ändå är så skör. Har tyvärr liknande erfarenheter.

Ojoj vad många som ruvar nu, det är en nervpress utan dess like. Är det helt kört tror du pp08? Hoppas du är låghormonare och plussar på din rätta td. På min förra klinik sa de alltid att man absolut inte ska lita på test innan rd 14. Jag vet hur du känner i att hellre vänta än att testa Inanna. Håller tummar för er alla!!!
    Tack Glad! Skönt att du förstår varför jag är lite crazy och väntar Flört! Och det verkar vettigt det där med att man inte ska lita helt på test före RD 14.
  • Inanna Li

Flyttar fram listan och min TD 2 dagar Skrattande!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg Centro Promea Turin, Italien
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF)  

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 29/9, BIM 14/10, FET i november 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja.....
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt 
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, FET 21/9, TD 7/10 (Försök 6, Tidigare 3 ET + 2 FET och 2 MA) 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 10/10 
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1: 22/9, TD 8/10 
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9, TD 12/10 
    Mia, 42 år, Göteborg, IVF2/FET2, TD 10/10, (TTD 7/10)
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9, TD 8/10

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    mamman0301 IVF2 Blekinge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9,BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 

• Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-10-05 11:19:41 följande:
    Skrattande 
    Nån som är lite rastlös idag kanske? 
    (inte dricka massa nu så du måste på toa bara! )

Ja, vet inte hur jag ska klara av jobbet idag Tungan ute! Ska snart gå på lunch och då måste jag tyvärr dricka lite Skrattande! Springer ändå på toa ca 1 gång i timmen och 3 gånger de senaste två nätterna! Gravidsymptom, jag vet! Men jag blir lätt sån när jag är nervös också Flört!
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-10-05 11:37:20 följande:
    Jasså?! Är det ett gravidsymptom? Jag har också behövt gå upp på nätterna några ggr och slå en drill - det händer nästan aldrig annars. Jahaaaa ... hmmm ... Tutarna har dock slutat ömma, det oroar mig.
    Det verkar ju bra att du fått det symptomet Glad! Mina tutar har inte ömmat alls men jag har inte gjort färskförsök denna gång och det är inte alltid jag får ömma bröst som PMS-symptom. Brösten kan sluta ömma när äggmognadssprutan gått ur kroppen. Det är helt normalt. Ömmandet kan återkomma senare om man blir gravid.
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-10-05 12:18:19 följande:
    Ja shit, va' man spekulerar ... Jag har aldrig varit gravid så kan ju inte veta, men jag känner mig totalt ogravid och precis som vanligt, bortsett från kissandet ibland på natten och det där lite molande i höger äggstock som jag tror har med progesteronet att göra (har inte den typen av PMS-känning annars). 
    Jag som varit gravid 3 gånger och 2 gånger det senaste året  kan ju inte ens komma ihåg precis hur jag kände då Skrattande. Vet att jag hade molvärk alla gånger i alla fall!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-10-05 15:12:39 följande:
    Är på RD 10 och är på väg att få mens känner jag tyvärrRynkar på näsan. BIM imorgon men trodde att det skulle bli någon dag förskjutet pga progesteronet men det verkar inte så. Har redan typisk före mens missfärgad flytning och känner i kroppen att mensen är på gång ( Ingen mol/mensvärk utan får en känsla av att hormonpåslag släpper sedan brukar mensen komma. Jag känner så väl igen denna känsla. ). Tror inte jag hinner med mitt tjuvtest denna gång.
    Tråkigt, men jag har ju fler frysisar så jag får bara kämpa vidare med dessa.

Hoppas det nu går bättre för er andra ruvare!!!Hjärta Håller mina tummar för er!!!
    Neeej vad tråkigt Gråter! Så ledsen för din skull! Men ge inte upp förrän du har testat! Man kan ju få missfärgade flytningar och ändå vara gravid även om jag förstår att du känner din kropp väl! Jättekram Hjärta! Tack för tumhållning!
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-10-05 14:59:27 följande:
    Men alltså. Kan ni svara denna nojjiga ruvare på en sak?: Vad är "normal" BIM efter ET vid färskförsök? Senaste mensens första dag är väl inget att gå på? Är ca 2 v efter ÄP något att gå på? Ska man lägga till några dagar för att progesteron ev. förlänger lutealfasen?

Jag vill inte gå här och ha falska förhoppningar, nämligen. Min cykel brukar vara lite kortare än 28 dagar och börjar nästan alltid med "duttande" i flera dagar innan.  
    De tre försök jag misslyckades på var det så att på två av dessa fick jag mens precis vid BIM. Första ET fick jag mens på RD 12 och CD 29 trots att jag tog progesteron. FET 2 som jag också misslyckades på var helt ostimulerat och jag fick mens på RD 8 och CD 29. ET 2 fick jag mens RD 15 och CD 32 och det var det enda försöket som progesteronet sköt upp mensen utan att jag var gravid!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?