• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

MissBoring skrev 2012-03-27 14:23:24 följande:
    Jag blev också lite förvånad över Resten av livet... min läkare sa att det var viktigt att jag åt levaxin nu och under graviditeten men sen kunde jag trappa ner och se om värdet stabiliserat sig och sen gå och ta prov någon gång om året så jag har koll på att det inte sticker iväg igen...fast det kommer jag nog känna sen för nu vet jag ju hur jag mår med en underfungerade sköldkörtel!!
    Men vem vet, alla läkare säger ju alltid olika... 
    Hur högt värde hade du när du började med Levaxinet?

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2012-03-27 14:19:45 följande:
    Det är säkert per embryo. Nej, har inte pratat med Claus om det men ska dit på vul nästa vecka, då beställer jag det. 
    VUL i nästa vecka . Återigen, jag är så glad för att du är på g igen . Jag kom på att Enya vet ju säkert hur det ligger till med priset på AHA. Maryhe, jag tycker också att det låter en aningen märkligt med pris/embryo (önsketänkande att det inte är så).  
  • Fjällsippan
    woo skrev 2012-03-27 14:44:57 följande:
    Hej tjejer vi betalade 2500DKK för båda dom vi fick tillbaka Skrattande 
    Tack för svar, vad bra ! Jag vänder och vrider på varje krona nu för tiden.
  • Fjällsippan
    MissBoring skrev 2012-03-28 08:20:47 följande:
    Jag hänger på med en fråga till: hur lång tid tar det från kontakt tills man kan få behandla? Om jag nnästa vecka kontaktar dem kan jag då få äp i juni? Som vanligt blev det två frågor...
    Jag ställde den här frågan till CFC i förra veckan, och fick svar att det inte är någon väntetid utan att jag ska kontakta dem vid mens och annalkande ÄP (om vi ska göra behandling blir det också i juni). Men se till att få iväg dina journaler till dem så att du läggs in i systemet, jag scannade in och mejlade utvalda delar. Och sedan bokade jag en första telefontid telefontid med Svend efter det att han hade fått tillgång till mina journaler.
  • Fjällsippan
    Tuvalina skrev 2012-03-27 22:07:55 följande:
    Jag har blivit påverkad av Progynon efterkommande cykel. Har troligtvis ej haft ägglossning, förmodligen cysta igen och enorma hutterkänslor med påföljande vallningar -puh. Är på dag 27 i cykeln idag. Ingen mens i sikte. Ska på akupunktur på torsdag. Hoppas få lite hjälp med att balansera upp mig...
    Tuvalina skrev 2012-03-27 22:38:33 följande:
    Vi har bestämt med läkaren att när jag får min mens ska jag börja med Menopour. Om inte mensen kommer ska jag höra av mig. Då blir det väl VUL. Synd de inte gör sånt tidigare bara... Det de har att erbjuda är provera men jag hoppas på akupunkturen.
    Men kan du inte få ett VUL redan nu, om i fall att det har dykt om en cysta igen är det ju bra att få veta det. Du, om jag vore du skulle jag inte köra på med en ny behandling redan i kommande cykeln om kroppen trilskas så här. Då hade jag väntat en månad och boostat med akupunktur el dyl. För att köra en runda till med Provera låter tungt. Kram, hoppas att akupunkturen blir bra imorgon{#emotions_dlg.flower}!
  • Fjällsippan
    Vi 4 skrev 2012-03-27 21:17:16 följande:
    Fjällis, så lite så  Jag tror du ska lita på magkänslan här, du behöver säkert extra bränsle. Precis så är det för mig, när jag tex har sovit sämre eller rört mig mer så är det som att min aptit är omättlig och just godis/sötsug blir omöjligt att stå emot. Det är som att kroppen skriker efter kolhydrater. Just de perioderna tappar jag lätt vikt, och eftersom jag inte har så mkt att ta av så blir det jobbigt om jag inte snabbt fyller på. Misstänker att du känner igen dig   Jag brukar dock i de perioderna ofta försöka fylla på med lite bättre kolhydrater, mörkt bröd osv och försöker stoppa i mig nötter tex. men det är ju inte alltid man orkar...Och tack för input om dubbel dos crinone, kanske är bäst då att prova med det.
    Jag känner verkligen igen mig . Och jag lovar, jag fyller inte alltid på med bara smågodis och vitt bröd . Men nu när jag känner mig snudd på förgiftad av Levaxinet så agerar jag helt på vad som känns rätt för stunden. 
  • Fjällsippan
    MissBoring skrev 2012-03-27 15:14:29 följande:
    3,9 om jag inte minns fel. Inte speciellt högt vad jag har förstått men uffa va dåligt jag mådde. Så fort sambon frågade om vi skulle göra nått, förutom att sitta i soffan, så blev jag jätte arg. Jag var bara sååååå trött hela tiden. En gång så satt jag i soffan och tänkte: har jag alltid varit så här trött så måste jag ju haft ett jäkla trist liv... lika bra jag gör slut med sambon så han får ett bättre liv å jag kan sova resten av mitt... Så efter 2-3 veckors medicinering så kände jag rullgardinen drog upp och livet återvände {#emotions_dlg.flower}
    Vilken underbar effekt, och vad härligt att du mår så mycket bättre! Det var så som min läkare beskrev ett eventuellt scenario - men just nu känns det som att min rullgardin har dragits ner och fastnat. Men jag tror och hoppas på en förändring inom kort.
  • Fjällsippan
    Maryhe skrev 2012-03-28 12:18:04 följande:
    Det verkar som det kommer att bli fet på måndag kller tisdag! Tjohooo!!!
    Problemet är att kliniken har stängt i helgen samt from onsdag nästa vecka, men det verkar som min kropp prickar in rätt denna gång!

Omega 3  sägs köra skalet mjukare.
    Åh vilka bra nyheter ! Heja dig och din kropp!
  • Fjällsippan
    Mamma gås skrev 2012-03-28 12:14:03 följande:
    Här händer det grejor.. Styrkekramar å energipåfyllning till de som behöver det extra mycket! Hjärta

Linköping - Som du säger, positivit att det visade plus först! De kan gå av sig självt!! Å du, klart det var ett riktigt plus!! Massor med kramar till dig! Solig

Zin - Woohoo, va glad jag blir å läsa att du är på g igen!! Skrattande Håller tummarna stenhårt!!

pp08 - Grattis till plusset!! De e ju kanoners Skrattande

mamman - Grattis till ruvarstatus med två finingar tillbaka! Solig

Maryhe - Hur går det? Håller tummarna att äggen är kvar tills på lördag!! Hjärta   

Såg att ni pratat om att få tillbaka ett eller två embyron (el tre utomlands), jag har gjort min tre färskförsök och mitt FET på CvL och dom är inte så hårda på att sätta tillbaka ett ägg även om det är ett toppägg. Vi har fått tillbaka både två och den gången det tog sig rekommenderade dom att sätta tillbaka ett ägg för den skörden gav fyra 10 poängare. Maken och jag vågade helt enkelt inte sätta in två ägg då sannolikheten för tvillinggraviditeten ökade markant, MEN vi fick om vi ville och då hade vi som sagt fyra 10-poängembyon. De två första färskförsöken satte de in två ägg.

Såg även diskussionen gällande AHA.. Där har jag en liten undran. Jag pratade med en bekant i lördags och deras tjej kom till då de gjorde AHA och hans spermier har aldrig lyckats tagit sig igenom hennes ägg av sig själva, plus att det varit svårt att komma igenom skalet då de gjort ICSI. Det hon frågade var om man som kvinna kan äta något eller kanske inte äta något, som kan bidra till ett mindre hårt skal.
    Instämmer angående CvL och återförandet av 2 embryon. Jag har fått tillbaka 2 st 10-poängare vid samtliga försök där (2 ET, 1 FET). Det resulterade dock inte i något plus över huvud taget.

När man gör AHA så skrapar man på skalet (zonan) på embryot, inte på ägget. Så AHA hjälper inte till i befruktningsprocessen. Däremot är det ett bra tips att äta Omega 3
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?