Mamma gås skrev 2012-03-28 12:14:03 följande:
Här händer det grejor.. Styrkekramar å energipåfyllning till de som behöver det extra mycket!
Linköping - Som du säger, positivit att det visade plus först! De kan gå av sig självt!! Å du, klart det var ett riktigt plus!! Massor med kramar till dig!
Zin - Woohoo, va glad jag blir å läsa att du är på g igen!!
Håller tummarna stenhårt!!
pp08 - Grattis till plusset!! De e ju kanoners
mamman - Grattis till ruvarstatus med två finingar tillbaka!
Maryhe - Hur går det? Håller tummarna att äggen är kvar tills på lördag!!
Såg att ni pratat om att få tillbaka ett eller två embyron (el tre utomlands), jag har gjort min tre färskförsök och mitt FET på CvL och dom är inte så hårda på att sätta tillbaka ett ägg även om det är ett toppägg. Vi har fått tillbaka både två och den gången det tog sig rekommenderade dom att sätta tillbaka ett ägg för den skörden gav fyra 10 poängare. Maken och jag vågade helt enkelt inte sätta in två ägg då sannolikheten för tvillinggraviditeten ökade markant, MEN vi fick om vi ville och då hade vi som sagt fyra 10-poängembyon. De två första färskförsöken satte de in två ägg.
Såg även diskussionen gällande AHA.. Där har jag en liten undran. Jag pratade med en bekant i lördags och deras tjej kom till då de gjorde AHA och hans spermier har aldrig lyckats tagit sig igenom hennes ägg av sig själva, plus att det varit svårt att komma igenom skalet då de gjort ICSI. Det hon frågade var om man som kvinna kan äta något eller kanske inte äta något, som kan bidra till ett mindre hårt skal.
Instämmer angående CvL och återförandet av 2 embryon. Jag har fått tillbaka 2 st 10-poängare vid samtliga försök där (2 ET, 1 FET). Det resulterade dock inte i något plus över huvud taget.
När man gör AHA så skrapar man på skalet (zonan) på embryot, inte på ägget. Så AHA hjälper inte till i befruktningsprocessen. Däremot är det ett bra tips att äta Omega 3
.