• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-10-06 13:17:00 följande:
    Jag har lite molvärk men verkligen bara en liten dov känsla. När jag var gravid i juni förra året (och fick missfall sent) minns jag att jag hade mer ordentlig och starkare molvärk som kom någon timma om dagen. Molvärken jag har nu kan ju faktiskt vara progesteronbiverkning. Mina bröst är inte speciellt ömma och inte större, lite öm på bröstvårtorna men inte mer än precis före mens. ÄR UPPSVULLEN runt magen, jeansen stramar, svårt att knäppa knappen. Jag fick gå upp och kissa på natten för 3 nätter sedan. Sista 2 nätterna har jag vaknat och verkligen försökt känna om jag är kissnödig men har inte varit det trots att jag verkligen känt efter (känns inte alls överanalyserande, eller...Flört)

Skall du inte ta progesteron på kvällen i alla fall tills du har testat!
    Det låter ju verkligen bra hittills, Inanna! Hoppas nu du får ett plus!!! Åhh, vad jag önskar dig det!Hjärta
    Tack för svar kära medruvarsyster! Jag springer på toa ca 3-4 ggr varje natt de senaste 4 nätterna och ca 1 gång varje vaken timme Tungan ute! Ömma bröst har jag inte alls men det fick jag inte heller förra gången förutom lite på bröstvårtorna längre fram. Min mage är också precis så UPPSVULLEN som du skriver! Och så var den i somras när jag var gravid också. Köpte då Lactulos mot förstoppning! Så det är ju ett igenkännande positivt tecken för mig!

Fick bara utskrivet 42 st Lutinus-tabletter. De är bara på 100 mg så jag valde att ta 3 om dan och då räcker de inte mer än 2 veckor! Hittade en gammal Progesteron förpackning med 10 st 200 mg i medicinskåpet och tog en sån igår kväll! Jag kan ju ta en innan jag lägger mig tills de är slut.

Tack för pepp och stöd! Lite hopp har jag kvar än Hjärta! Är så glad att du fick plus också Solig!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-10-06 13:22:50 följande:
    Gick plötsligt och rotade upp graviditetstestet från papperskorgen och nu är det inget plus längre! Det var ett plus någon halvtimma efter jag tagit testet imorse men nu är det bara ett streck. Skulle kanske inte skrivit upp mig på gravidlistan ännu. Tänk om jag såg fel? Min man tittade på testet imorse också och såg ett plus. Usch, nu blev det lite oroligt här. Får ta om ett nytt test imorgon. Tänk om det var ett spökstreck...
    Åh herregud! Nej det får inte vara så! Kram! Hoppas det blir plus imorgon igen!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-10-06 13:49:42 följande:
    Ja, jag rotade även upp instruktionen på Clearblue-testet. Där stod att man skulle bortse från förändring av testet efter 10 minuter. Fick även ringa upp min man och han sa att det VAR ett svagt plus! (Blev lite stirrig idag känner jag. Åkte hem för att arbeta lite hemma men hur går det då?!)

Tror att det är ökad risk för enäggstvillingar vid blastocyst-IVF och det är väl det som är riktiga riskgraviditeter MEN jag tror det bara är en. Spännande om det håller så länge så man får göra VUL.
    Det är nog så att plusset kan försvinna efter ett tag i början när det är mera svagt! Nu är ni två som sett att det verkligen fanns där så då hoppas vi att det stämmer! Kram Glad!

Intressant att få veta vad de kommer säga angående dig till progesteron! 
  • Inanna Li
    Inanna Li skrev 2011-10-06 14:28:46 följande:
    Intressant att få veta vad de kommer säga angående dig till progesteron! 
    Hmm, vände lite på det där Skrattande!
  • Inanna Li
    No Ka Oi skrev 2011-10-06 14:36:21 följande:
    Inanna Li skrev 2011-10-06 13:05:12 följande:
    Vad har du för symptom? Idag känner jag nästan ingen magsmärta förutom vansinnigt svullen mage (som innan mens för mig), en våldsam trötthet och lite lätt yrsel.  Känner mig inte direkt gravid och vågar inte testa än heller Skrattande! Jag slutade med progesteronet igår kväll. Har bara ca 8-9 st kvar och de räcker ju inte långt. Ev skulle jag kunna ta en varje kväll till de är slut. När jag plussade sist och ringde för att meddela resultat ville kliniken att jag skulle sluta med progesteronet direkt. Då fortsatte jag ändå eftersom jag hade kvar och hört att det ska vara bra för "äldre" att ta extra progesteron ett tag till.

Tack för tumhållning!
    Jag har kvar Progesteron från försöket i vintras. Jag vet inte hur många men ett par askar i alla fall. Hojta om du (eller nån annan) vill ha. Dom kommer bara ligga i skåpet tills dom går ut och/eller jag får tummen ur att lämna dom till Apoteket.
    Tack! Det vore intressant om jag plussar och bestämmer mig för att fortsätta!
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-10-06 15:40:05 följande:
    Så lagom lätt att vara lugn här ... är alldeles uppe i varv!
    Mår bra i övrigt, lika lugnt på alla fronter som innan, lite molvärk bara, ev. extra kissnödig på nätterna. Tutarna inte ömma längre, dock lite större än vanligt.

Det vore ju HELT osannolikt om det här skulle gå vägen på första försöket. Men det GÅR liksom inte att tro lite mer för varje toabesök ändå. Usch, jag kommer bli SÅ besviken! Foten i munnen
    Ja, jag är inte precis lugn alls och måste jobba ända till 20 ikväll och sen börja kl 8 imorgon och vara trevlig och tillmötesgående mot kunder (men då får jag åtminstone tänka på annat ett tag och inte att jag kan börja blöda vilken sekund som helst)! Helst skulle jag vilja ta det lugnt hemma i soffan!

Molvärk är ett lovande symptom! Det finns några som lyckas på första försöket så helt osannolikt är det inte! Hoppas det blir så för dig Glad!
  • Inanna Li

Oceanney- . Tack, jag kämpar på! Lycka till du också! Undrar också om du känner nåt speciellt?

• Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-10-07 07:20:32 följande:
    Inanna! Håller tummarna hårt nu! 
    Åh, vad fin! Tack! Så glad Solig!
  • Inanna Li

Tack alla för tumhållningar! Tyvärr har jag inte testat än! Hade en fullkomligt galen jobbkväll igår och kom hem sent och var tvungen att gå upp jättetidigt. Jag hade inte ork och lust att testa. Kom också på att jag hellre vill testa med Clearblues digitala test som de andra gångerna jag plussade. Tycker klinikens test är lite krångligare och tråkigare! Jag köper test på vägen hem (om inget hemskt händer innan). Så jag ska testa ikväll eller allra senast imorgon bitti!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?