-
Vad underbart Inanna! Vilken lättnad! Grattis, grattis, grattis! Vad kul, verkligen roligt! Vad säger sambon?Inanna Li skrev 2010-10-17 09:38:32 följande:Jag testade igår kväll. En "mardrömsupplevelse" då det tog världens längsta två minuter att få resultatet! Jag är GRAVID! Det känns alldeles galet underbart och fantastiskt!
-
Spännande Fahlvik! På torsdag ser du dina äggblåsor. Jag håller tummarna att dem är många.Fahlvik skrev 2010-10-17 15:45:38 följande:Inanna: Underbara nyheter, ju! Skönt att vi fick plusset bekräftat ;o)
Själv er jag fram emot blodprov imorgon och ultraljud på torsdag. Då kanske man får reda på när det kan bli dags för plock... -
Hej tjejer!
Hoppas helgen har varit bra. Vi har träffat några vänner i lördags och hade det jätte trevligt, vi skulle gå ut och ta en öl eller två men vi kom aldrig så lång. Jag passar på nu att njuta av gott vin och god öl, snart är det slut med det igen, men jag längtar verkligen dit.
Ingen mens har visat sig än för mig trots pms, hoppas på något annat är det väl lite dumt, vi missade ju förra ÄL, men egentligen så skulle den komma på tisdag först, så att den är inte sen än, det är man själv som hoppas att det ska komma snarast möjligt. Ja ja tålamod ska man ha i allt.
Imorgon ska på akupunktur och hoppas att det stimulerar mensen att den inte dröjer.
Uppdatera gärna listan ni som har fått annat tillstånd -
Åh, Underverket, kramar om. Det är klart att man är ledsen när hoppet tar slut och det finns knappt några ord som tröstar... jag tänker på dig och hoppas att du mår bättre så småningom.underverket 06 skrev 2010-10-18 10:32:00 följande:Själv testade jag minus o mensen kom också, så det blev inget. Känner mig såå ledsen just nu. Tur att jag inte börjat jobba än, för det hade jag inte orkat. Dock hade jag väl ingen vidare förhoppning om denna IVF. De fick ju bara ut 5 ägg o endast 1 befruktades. Undrar varför det blev så. Min läkare skickade mig svaret på mitt AMH värde innan behandlingen o jag hade 1,5 o han skrev att med detta värde hade jag bra chanser att svara bra på behandlingen. Nu gjorde jag ju inte det. Få äggblåsor o få ägg, så jag undrar varför? När vi gjorde första undersökningen för lite drygt 3 år sedan, så hade jag ovanligt många omogna äggblåsor för min ålder, då 37 år gammal. Undrar hur det i så fall kan ha försämrat så katastorofalt. Ok, om jag hade haft få omogna äggblåsor redan då, då kan jag förstå. Nu har de i o för sig inte gjort vul o kollat äggblåsorna innan behandlingen började. Ska be om det om vi gör ett återbesök. Någon som vet vad som händer nu? Får man kommer på ett läkarbesök efter ett misslyckat IVF för att fundera på om vi ska göra ett IVF till? När vi gjorde första IVF o det blev minus hade vi köpt 3- pack, så då var det bara att köra på.
Vilken klinik går du på och har du något försök kvar då du köpte 3-pack sa du? Jag tror inte det händer så mycket just nu, du får meddela testresultatet och så kommer du kanske på återbesök och ev ny planering. På Huddinge erbjuder dem psykologhjälp om man vill, du kanske kan fråga efter det också. -
Härligt Susikatten! Grattis! Missade nog din ÄP och ET, hur har det gått med allt?sushikatten skrev 2010-10-17 22:19:37 följande:Man är ju ruvare nu!
-
Kul att du är här med oss nu Skruttefia! Välkommen!Skruttefia06 skrev 2010-10-18 11:10:06 följande:Ja, vi får se..jag har accepterat ganska bra att det blir nog inga syskon...
Jag vågar inte hoppas men i fredags för första gången så kom en blödning som kan var en nidationsblödning..
har känt lite molvärk,,men det har man ju gjort många gånger..så nu vore det ett mirakel om det visar sig vara nåt på g...
Kram
Får man fråga vilket mirakel hoppas du på? Har du gjort IVF eller FET nyligen, kan inte din historia riktigt, men jag hoppas att det går bra för dig och håller tummarna för ett mirakel. -
Tack för att du hoppas för mig, det känns så gott att ha er stöd tjejer!underverket 06 skrev 2010-10-18 11:16:22 följande:
Nej, det är inte kul att få ett minus. Ledsen är man, samtidigt så är ju vi i tråden som redan har 1 eller 2 barn i en helt annan situation än ni som inte har barn. Är så otroligt glad för att Ianna68 fått ett plus. Hoppas så innerligt att Turlid70 lyckas med sitt FET härnäst. Visst,för mig kommer det vara en stor sorg om jag inte får ett till barn, så är det ju. Samtidigt är jag så otroligt lycklig för den son jag har. Pussade o kramade på honom extra mycket idag.
-
Var inte orolig Inanna, vi håller tummarna kollektivt för ditt lilla pyre! Får gåshud och glädjetårar när jag tänker på ditt plus. Vilken lycka! Längtar så att jag är också där snart.Inanna Li skrev 2010-10-18 10:00:52 följande:Tack! Det känns fantasiskt! Men jag kommer vara väldigt orolig fram till VUL i vecka 7-8 då jag äntligen får veta om det finns ett levande foster därinne!
-
Vad spännande! Hoppas det var nidblödning du fick!Skruttefia06 skrev 2010-10-18 13:03:46 följande:Tackar,,slank in här då jag såg Inanna68 att hon var gravid...
Jo,vi har gjort 2 ivf och 1 FET i september,,,har en dotter som kom till naturligt..i 3,5 år har vi försökt med syskon..
Jo,miraklet skulle vara om jag är gravid på egen hand..fick en blödning 1 v. efter äl. har aldrig haft det förut..så nu är det denna vanliga väntan på BIM -
Tack kära du. Måste bara förtydliga att jag har faktiskt barn sedan länge länge, med en annan man, men de är så stora nu så att man kan väl säga att jag inte har några barn längre, sonen har redan flyttat hemifrån för förra sommar och dotter pratar om att göra det till nästa. Den man som jag bor tillsammans med sedan 1998 har jag då inga barn tillsammans med än så länge, men vi har tre embryon i frysen. Det vore så roligt att få en sladdis till nästa sommar, när man riskerar att bli helt barnlös annars :))underverket 06 skrev 2010-10-18 21:44:58 följande:Turlid70: Jag hoppas speciellt att du ska lyckas o ni andra som inte har några barn. Kommer inte ihåg om det finns flera i tråden som inte har barn. Kan inte hålla reda på alla. Såklart hoppas jag att alla i tråden får ett +, men speciellt ni som inte har barn önskar jag ett +.