Turild - härligt att se dig igen!
Underverket: ja du, jag vågade inte skriva för mycket om det mentala eftersom det provocerar så många. Men ja, jag tillhör dem som tror att det kan påverka allt här i livet, hur man mår, hur man når mål, ens sociala liv, relationer, karriär, graviditet, ja allt. Och läser man mer än fertilitet så inser man hur mycket som måste vara i balans och stämma.
Thule: I min värld är just humöret en direkt koppling till behandlingarna och en effekt av allt det vi stoppar i oss. Jag är rätt glad skit men märker att jag har mycket lättare till gråt & irritation nuförtiden. Alla kämpar med de frågor du ställer och jag önskar att någon hade svar på dem. Men ge inte upp, jag är övertygad om att kämpande måste ge resultat, det kan ju inte vara av ondo att vi går igenom detta. Köp The Infertility Cure omedelbart ;)
Inanna: märkligt av en läkare att totalt döma ut någon så vid 41,5, det är faktiskt inte en hopplös ålder men vi är väl medvetna om de små chanserna, de behöver inte präntas in. Om nu värdena är bra, kvinnan välmående och paret hopplöst gärna vill försöka (och som blivit gravida) och inget fysiologiskt sätter stopp - varför då inte uppmuntra och kämpa tillsammans med paret..?!