• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zin, det är som att min hjärna stänger av all info om detta, jag som tänkte att det var så bra att det inte var inflammatoriskt, men du har ju rätt, immunologiskt är det ju ändå förstås. Jag tror jag såg TNF-alfa på hans papper, men det var så många förkortningar och siffror och jag fick liksom inte se det utan det låg bara på hans bord. Ja, kanske kan begära det via "mina vårdkontakter". Har ju min utmattningsdiagnos också så jag orkar liksom inte så mkt på en gång just nu...

• Vi 5

Zin, tack så hemskt mkt för erbjudandet! Det gör jag gärna sedan, har skickat en förfrågan till reumatologen om att få ut provsvaren.

No Ka Oi, stort grattis till det nya lilla livet! Så härligt att höra att du fick en fin förlossning och verkar må bra nu, trots att du hade det kämpigt i höstas!

Sunseed, fantastiskt att det första också tog sig! Grattis till ruvningen

• Vi 5

Victoria, varm kram till dig! Så himla tråkigt.

Blir också nervös när ni skriver om fibromyalgi och rygont mm, har ju diskbråck i käkarna och förskjutningar i ryggen/nacken med...Får försöka läsa på lite mer när jag får lite mer ork. Fick just svagt utslag på äl-sticka så det kan vara äl på G, synd att jag inte testade igår för tänk om det var fullt utslag igår. Tycker tempen är lite för hög så jag testade inte förrän idag. Puh, hur ska vi orka få till det nu då, får försöka övertala maken sent i kväll, blir inte lätt och inte vågar man vänta till i morgon heller om det var igår det var utslag...

• Vi 5

Skytten, du får gärna inboxa mig med med samma info som till Victoria, om det är ok med dig?

• Vi 5

Zin, nu har jag släppt in dig. Är det någon mer som vill komma in är det bara att säga till. Fertilitetsguiden som webadress är ju förträffligt!

önskar att man kunde söka inom trådar (för visst kan man väl inte det?)  tänker att denna tråd är så lång och det finns så mkt info man skulle vilka komma åt, men blir så tungrott att bläddra igenom hela vägen...

• Vi 5

victoria, tack för ditt svar, men vilken tur att jag skrev om det ,annars hade jag nog aldrig sett den rutan själv! Toppen, måste jag genast prova, det underlättar ju betydligt. 

linköping, hoppas på bra samtal med CFC, men vad skumt har du lika låg temp efter äl som före? Eller har du ännu lägre före äl? kramar till dig!

• Vi 5

Tuvalina, jag blev SÅ glad att läsa ditt inlägg, nu får de växa fint till på måndag!

Victoria, japp jag har tyvärr samma problem, jag skulle ju testa nu när du hade lärt mig hur man gjorde, men får bara 0 träffar på allt...

mamma gås, bra att samla på sig energi, heja och det verkar toppen att kunna få bruttolöneavdrag, på våra jobb är det nej. Funderade lite på privat sjukvårdsförsäkring, vår klinik är ansluten, men jag kan ge mig 7 på att det finns någon tidsgräns så man inte kan få det förrän man haft försäkringen i 2 år eller något. Någon som testat?

Zin, heja på med boken, jag har ju inte heller varit med så länge i branschen, men bidrar gärna om jag kan...

själv har jag börjat på mindfulnessgrupp igår och hos min gamla psykolog idag, måste få ner stressnivåerna i kroppen, detta går bara inte. Har så ont i magen i dag igen att jag går dubbelvikt och ständig huvudvärk. Blä. Ska försöka få akupunktur också.

• Vi 5

Victoria, ingen fara alls, jag är glad över tipset! Fint att du mejlat supporten! Kul att du gillar mindfulness så mkt, jag har provat lite i min tidigare terapi, men på denna kurs måste man träna varje dag för att få vara med så jag hoppas på att dessa massiva 8 veckor ska ge resultat. För övrigt är även jag 71a

Zin, kikade efter 42ans blogg, men hittade ingen hos henne, funderar lite försiktigt på om det kanske var min du menade...Jag vet ju att jag och Anne gått igenom liknadne händelser...

Hemulen, just det där med att stoppa i sig saker man inte har full koll vågar inte jag heller, skulle också gärna prova fler saker om jag bara vågade. Tänker på äggkvalitetsförbättrare ffa...

själv var jag lite snabb med att tro att det var äl i dagarna, det har inte blivit fullt utslag bara svaga streck, idag svagare än tidigare och sekretet är borta igen, så antingen missade jag utslaget eller så släppte det aldrig något ägg.

• Vi 5

Victoria, så klart Fast jag har inte orkat skriva så mkt på länge så det är inte så mkt om mig idag, utan ffa tankar om vårt första barn som vi förlorade 2007.

• Vi 5

Zinfandel, ingen fara alls!!! Solig Jag blev bara lite fundersam på om det var så. Inte lätt med alla nick heller och särskilt inte nu när många är ändrade. Är det texterna på din sida som du vill ha hjälp med?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?