• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2011-10-31 16:36:42 följande:
    Inanna, det kan ju också vara så att det blir en sorts lättnad att lägga ned ivf-andet, om det inte skulle ta sig nu. Då vet du i alla fall det, och har något att utgå ifrån. Det blir jobbigt och kanske förvärrar livskrisen ett tag, men allt som man inte dör av vänjer man sig vid förr eller senare. Det kommer att komma nya saker, andra grejer kommer att få mening. Och det finns också alternativ till egna barn, även om adoption är lite sent påtänkt om ni inte gjort det redan. Man kan på många olika sätt se till att omge sig av barn, och beroende på engagemang kan de bli nästan som sina egna. Kanske, kanske är ett avstamp inför något nytt, även om det inte blir det ni föredrar, något lättare att uthärda en den här eviga mellanfasen. 

Jag vill inte på något sätt säga att du inte borde hoppas eller så, bara säga att man kan se den andra, egna barn-lösa vägen som ett alternativ. Så inte allt blir så nattsvart.
    Adoption har vi aldrig funderat på så nästa steg skulle bli ÄD och det kan man göra tills man fyller 50 i vissa länder så det är ett alternativ om pengar skulle dyka upp i framtiden. Sen finns ju alltid Köpenhamn om det hinner lösa sig ekonomiskt innan jag fyller 46. Men för tillfället orkar jag bara leva här och nu hoppas på denna behandling. Visst ska man kunna gå vidare och acceptera sin barnlöshet också. Jag har en liten gudson på ett år som jag gärna skämmer bort framöver!
  • Inanna Li
    Maryhe skrev 2011-10-31 18:12:59 följande:
    Jo det stämmer! Jag började i slutet av juli och slutade sen med plus vid ÄP. Den vanliga kan man ta även efter ET även om man plussar. Men då finns det ju bättre och billigare tillskott att ta. Jag har tagit vanlig inofolic utan uppehåll nu sen i juli. Efter MF började jag att ta plus igen. 
    Tack för svar! Jag fortsätter precis som du gjorde fram till ÄP och hoppas på det bästa. Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-10-31 18:45:48 följande:
    Hej innana: välkommen tillbaks och du gör helt rätt att ta tag i detta nu trots kris. Det är precis som du säger så har vi 43 åringar inte så mycket tid. Man måste satsa och det är fort. Du har fått bra resultat med ägg och vi får hålla tummarna att det går, Många av oss är i samma tankar att nu gäller det och sen är det för sent med ivf. Jag befinner mig där just nu och gör oxå mitt sista försök. Min man är hemma och startar eget och vi har tagit alla sparade pengar till det här och det känns tungt men skönt att känna att vi har gjort allting, Tror att det blir lättare att gå vidare sen, Vi tänker oxå om det inte tar sig denna gången avvakta till våren med ÄD eller embryo adpotion. Det är kämpigt men som andra har sagt här; det är just nu och vi vet inte hur det kommer att bli i framtiden. Jag börjar skydda mig själv och tänka att jag kanske blir barnlös men känner faktiskt mer och mer att det inte är hela världen, Man får lära sig uppskatta andra saker, Jag vet att jag kommer bära på en sorg hela livet men kommer säkert att hitta på andra saker som tar min tid, Vi funderar redan på kanske vara stödpersoner för familjer som behöver avlastning på helgerna. Hoppas innerligt att det löser sig för dig och man måste tro det varje gång.Frågan blir då bara hur länge ska man hålla på med det här?

Själv har jag sprutat några dagar och gjorde vul idag och hade 4 stora blåsor c,a 16 och lite större och några lite mindre. Det blir ÄP på fredag och vi får hoppas på det bästa. Har nu kört fostimon och det har känts bra. så vi är några här som är igång innan jul och vi får hålla tummarna att det går för några av oss. kramar till er alla starka kvinnor som kämpar här,
    Tack vännen Hjärta! Förstår precis hur du och din man tänker om framtiden! Hoppas det går bra på ÄP på fredag! Det kan ju finnas ett guldägg i någon av äggblåsorna! Vi får kämpa tillsammans och hoppas vi blir gravida före jul! Kram!
  • Inanna Li
    No Ka Oi skrev 2011-10-31 21:49:00 följande:
    Fjällsippan, jag är så imponerad av alla dina försök! Att du har orkat! Jag håller tummarna stenhårt för embryo nr 27 och 28!! Turlid, härligt att höra att du mår bra. Jag mår bra men upplever denna grav som tung och jobbig. Även om jag vill och det behövs har jag verkligen inte en tanke på att kratta löv. Inanna, min bm har forskat på stress och ivf. Sök på Lisbeth andersheim och ivf. Jag hoppas att du tar dug igenom din livskris med ett plus i bagaget. En stor kram till alla fina kämpare!
    Tack för pepp och stöd Glad! Jag känner igen namnet Anderheim. Har nog läst något om och av henne på nätet tror jag. Ska kolla upp det igen!
  • Inanna Li

Hönan - Nej vad hemskt! Så tråkigt att du åter ska drabbas av nederlag. Tröstkram {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li
    myran6801 skrev 2011-11-01 17:58:32 följande:
    Blir så trött, idag kom spottings så det är väl bara att invänta syndafloden. Man känner verkligen igen sin kropps signaler vid det här laget. Just nu väldigt nedstämd och vet inte hur och om vi orkar kämpa vidare. Är det någon idé alls undrar jag. Ska iväg ett par dagar på tjänsteresa, skulle helst vilja vara hemma bara, GråterGråter
    Skit, att det ska vara så orättvist! Att vissa ska behöva kämpa länge och bara drabbas av motgångar. Tycker så synd om dig och hoppas att du inte ger upp än! Massor av kramar Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Inanna Li
    Skytten skrev 2011-11-01 19:28:05 följande:
    Inanna, extra kram till dig! Läste att du hade det jobbigt.

Tack Solig! Lycka till i november!
    Vi 4 skrev 2011-11-01 20:10:06 följande:
    Inanna, jag känner inte dig, men vill skicka en varm stöttande kram, förstår det där med livskris och känner tyvärr igen mig. Jag tycker mig mellan raderna läsa en stark kämparanda som jag hoppas du orkar hålla vid liv.
    Tack! Allt stöd och alla kramar värmer Glad!
  • Inanna Li
    Vi 4 skrev 2011-11-02 09:57:36 följande:
    I em får jag svar på proverna och får veta lite mer, hoppas nu min supertidiga äl inte ställer till det. Har ju haft två väldigt korta och annorlunda cykler nu på kort tid, så jag är lite extra orolig över det, det har jag aldrig haft förr.  
    Håller tummarna för att du får bra provsvar och kan gå vidare med IVF! Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Inanna Li
    Boe skrev 2011-11-02 08:22:59 följande:
    Slemmis lycka till m spraystart! Jessica - styrke kramar till dig! ego - nyutkommen från ul som gick bra. Så skönt. 1/2200 på nupp men nu ska blodprov till. Kan bli 1/2 ändå men ska vara super glad fram till nästa vecka då det svaret kommer.Allt över 1/13 känns toppen. hoppas det blir bra! Nytt för mig var att vid fet gäller den åldern så helt plötsligt vart jag ett år yngre. Tjoho! kram alla
    Grattis till bra nupp-värde! Hoppas nästa prov också ger fint svar!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?