• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

BV brukar behandlas med Flagyl i Sverige men upp till 60 procent drabbas av återfall och svamp inom några månader efter behandling, vilket tydligt visar att antibiotikabehandlingen inte är tillräckligt effektiv. Därför behövs den kompletteras med Doxyferm, Dalacin & Canesten för att vara så effektiv som möjligt!

Maryhe: gör du vaginalprover när du ruvar..?!?

• Zinfandel
    Skytten skrev 2011-12-15 09:27:45 följande:
    Förresten apropå kortison så var CvL inte lika positiva till det (och min samarbetsgyn helt emot) och de pratade om worst-case-scenario. Kortison trycker ju ner det egna immunförsvaret till den grad att det (teoretiskt mest eller?) kan leda till att en "liggande" cancercell kan få fart och då har man sämre skydd. Hur har era läkare resonerat kring det här?
    Men vad är nu det för skrämselpropaganda?! Visst är det så rent teoretiskt men att säga det om dessa doser i dessa sammanhang är rent patetiskt. I så fall hade man knappast gett kortison till barn och tänk vilka doser man ger vid transplantationer, man riskerar inte det ena för det andra i sådana sammanhang. Fy för såna läkare!!
  • Zinfandel

Sushi: nej Gråter så ledsen jag blev nu. Skit också. Jag hoppades så innerligt!!

Du, Myran och alla ni andra tappra, kämpande tjejer: ni får inte ge upp, åtminstone inte förrän ni fått en second opinion och en tionde också om så ska behövas. Det är såå mycket det kan bero på att det inte fäster, att det blir MF osv, att bara haspla ur sig att det är kromosomfel är alltid den lättaste utvägen för då håller vi ju med, då var det kanske det bästa ändå... Så slapp läkaren ta en diskussion.
    Jag hoppas och önskar att ni orkar med fler försök, att ni vänder er till duktigare läkare, att ni skiter i såna som inte är helt på er sida och som stöttar er, att ni inte faller till föga för dem som säger att det är dags att lägga ner nu, att ni orkar ta fajten och söka er vidare. Det är inte slut här, det finns mycket mer att göra!! Det finns många fler vägar, det gäller bara att finna den. Det finns människor och läkare som är av en helt annan synpunkt, sök upp dem! Sushi, du kan tex uppsöka Lennart Blomqvist och Myran, du ska kanske ta och hänga på London/Aten? Goa tjejer, ni är underbara, ni kommer att lyckas, ge inte upp här!! HjärtaHjärta

• Zinfandel
    tjorven01 skrev 2011-12-16 11:02:20 följande:
    En fråga till Zin
    Hur tjock bör slemhinnan vara vid FET återföring?
    Min brukar vara åtta men har hört att det är i tunnaste laget
    Jag har aldrig fått progynon men borde kanske be om det och hur argumenterar jag för det?
    Man brukar vilja att den ska vara helst mer än 10 mm men många blir gravida på 6-7 mm också. Jag har alltid fått Progynon vid fet och tycker nog att det vore rimligt att sätta in eftersom det är vitkigt att hålla den tjock ända fram till TD. Fråga dem!
  • Zinfandel

Nu är det klart - det blir hela immunutredningen i Aten Skrattande  Jag skickade en detaljerad Fertility History, naturligtvis ju mer info de får, desto lättare att göra en bedömning och han blev mycket imponerad över den och sa "you should be a doctor! Haha SkrattandeSkrattande. Vi hade ett väldigt trevligt samtal så nu åker vi dit om ett par veckor. Det innebär att nästa försök troligtvis inte blir förrän i februari men det är lika bra att köra all in nu. Känns jättebra men en läkare som är helt på ens sida, som har idéer & teorier, som ger mig stora förhoppningar och vill göra allt för mig Solig Fortsättning följer!

Lycka till selmv!

Tack Maryhe för din insats för alla här hemma, för din outröttliga empati för oss och ditt ständiga kånkande för att vi ska få grejor att stoppa i oss Tungan ute 

Thule: sounds veeery good!!! Hjärta

• Zinfandel
    myran6801 skrev 2011-12-18 09:57:04 följande:
    Zin, du som är vår egen doktor kan du hjälpa mig att förstå nedan info. Jag var inte och läste på en amerikansk IVF-kliniks hemsida om hur de behandlar äldre kvinnor individuellt. Men jag förstår inte riktigt vilka mediciner och hur de menar behandlingen skall ske nedan Jag vet ju bara att jag första gången 2009 fick Gonal-F och efter det alla 4 ggr fått Menopur.
    Du fick ett jättebra svar av Mary som egentligen räcker. Jag har läst om detta på många olika ställen vid flera olika tillfällen. Däremot ska man aldrig glömma just vår individualism, och viktigast är att se till historien, sina gamla resultat i förhållande till olika behandlingar, vad prover visar osv. Därför är det såklart svårt att säga att det gäller för alla, men ja, många svarar väldigt bra på den typen av stimulering. Jag gillar inte riktigt att man pumpar så kraftigt som man gör i Sverige. Men Menopur, som är naturligt, kommer jag alltid att föredra och det ger inte flest ägg men flest graviditeter. Den grekiske läkaren var av samma uppfattning, kroppen gillar naturligt bäst.
  • Zinfandel
    MissCat skrev 2011-12-18 20:39:41 följande:
    De menar på att det var mänsklig faktor och det kan jag absolut hålla med om men då borde vi få ersättning för deras fumlande?! Läkaren erbjöd inte ens något när hon berättade detta. Jag var dock ensam där för insättning och chockad så jag sa inget om detta utan tog det med min sambo istället som inte tänker släppa detta.

Ett gratisförsök är väl en rimlig ersättning eller vad tycker ni tjejer?
    Öhhhh JA!! Tveklöst ja. Låt för fasen inte det passera. Klart de ska ersätta sitt fummel. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?