• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Anemon, tänker på dig. Hur har det gått?

• Fjällsippan

Från och till också. Jag har plus hemma om du vill ha, är tillbaka i Stockholm i mitten på nästa vecka.

• Fjällsippan

Jag tar inte plussen, blir för trött av den. Bara bra om den kommer till användning för någon annan.

• Fjällsippan
    Anemon skrev 2012-07-20 23:19:02 följande:
    Fjällsippan, har tänkt på dig och undrat hur det gått. Vad tråkigt att det inte blev fler mogna ägg. Håller tummarna att det delar sig fint! Vi har ju en plan!
    Jag fick tillbaka två i onsdags. Inte toppkvalitet men ändå ok. Lite besviken först över att det inte var toppkvalitet men har en bra känsla för Druttarna och att de boar in sig bra.
    Kram
    Grattis till dina två ! Vad mysigt med bra känsla! Vad har du fått för ruvarbehandling? Progesteron, Ovitrelle?
  • Fjällsippan

Tack alla för era tummar alla Vi 4; jag hade inte agerat annorlunda oavsett. Jag gick emot min egen intuition (och delvis kunskap om min egen kropp), men klandrar inte mig själv för det. För det är ju så att när läkaren lägger en plan vågar jag inte sätta sig emot den, för tänk om det då går åt skogen då. Det jag tycker är synd är att det inte fanns tid och utrymme att diskutera/ventilera ordination på CFC. Jag förstår nu vilken lyx jag har haft med min hemortsläkare i Södertälje som har varit extremt noggrann och bra på att dela med sig av information. Tuvalina; Svend sa väl egentligen inte så mycket om det hela. Han klappade mig på magen och sa att det mogna ägget var "jättesnyggt". Det var jag som fick ställa frågan om de resterade äggen och om de var omogna. Och då svarade han "ja", men utvecklade inte mer. Zinfandel, men jag tycker också att de är väldigt noggranna med VUL på CFC, jag har gjort 3 st inför ÄP. Det hela kanske handlar om en missbedömning eller så kan det ju vara så att övriga ägg kanske inte hade hunnit mogna ändå oavsett senare plock...men det får jag ändå aldrig veta. Min egen misstanke är att jag inte borde fått Orgalutran samma dag som ÄP-sprutan (det har jag aldrig fått tidigare, utan tvärtom, jag har fått Puregon den dagen), och sedan kunde man ha skjutit på plocket 1 dag. Jag har ju alltid tagit E2-värdet i samband med mina VUL på tidigare behandlingar, ett värde som min hemortsläkare brukar planera ÄP efter. CFC (och som jag förstår många andra kliniker) tar inte det värdet. tjorven, som du skriver så handlar det ju primärt om att hitta guldägget; och jag har ju gjort så många behandlingar utan plus. Så det här kanske blir bra det ändå.

Nåväl, imorgon får jag veta hur det har gått för mitt lilla ägg. Återigen, tack alla för era tummarHjärta!

• Fjällsippan
    TyckOmMig skrev 2012-07-21 22:37:54 följande:
    Var på CFC idag igen för mitt andra VUL dag 6 och måste säga att jag blev inte riktigt klok på om det var bra eller bara sådär...trots jag frågade enligt min privata läkare som är på semester ännu var denna dag mest för att se att man svarar på behandlingen och avgöra viken dos man skulle fortsätta med till nästa VUL som för mig inte blir förrens dag 10 skulle börja med Orgalutranen på dag 8 och samma dos 375 fortfarande-de två VUL jag gjort säger läkaren att jag har små äggstockar...hmmm antar att det har med min höga ålder att göra???Fyllda 45!Men slemhinnan var 18 mm kan det stämma eller hörde jag fel?8mm måste det väl ändå vara???Får be om att de skriver ner mina resultat av VUL via mail för det kan man väl få eller?Det står knappast i behandlingsplanen nu men det händer säkert mkt tills på onsdag-lyckades tom missa tåget idag så det blev lite panik men CFC var schyssta och gav mig en senare tid!Pust.Sen det där med mer recept-ännu inte riktigt löst berättade att jag bara har tills på fredag och sköterskan sa att du kan få recept med dig hem nu sen ändrade sig läkaren och sa att jag fick allt vänta tills onsdag men jag kommer inte hinna förbeställa det då för det behöver apoteket 2 dagar på sig och det kom jag inte på mig att säga där så jag får maila det med...suck allt går så fort när man är där känns det som man hinner inte riktigt ställa sina halvkorkade frågor mer än sen till er!Förlåt min oro så här en lördagskväll ni är så duktiga som klarar av att göra allt detta med sån positiv inställning.Jag är redan oroliga att det inte ens kommer finnas något till ÄP om jag ens kommer dit!Man såg två större och två mindre folliklar på vardera äggstock-är det ok?Ingen som hade Gonal-F att hjälpa mig med om det kniper på fredag?Ringt VC och fått teletid med läkare där på tis em hoppas att hon hjälper mig annars blir det kris.Är det beställningsvara i Köpenhamn oxså???Fortsatt fin helg på er alla.
    Vilken stress att missa tåget, de verkar väldigt flexibla på CFC vilket är jätteskönt ! Det låter mer troligt att din livmoderslemhinna är 8 mm; min var 9 mm på dag 6 den här gången. Jag kunde beställa hem varor på Apotek AB utan recept; jag ringde och frågade om deras lager på ett visst apotek och sa mängden som jag skulle behöva. Då tog de hem det åt mig (och la upp det på mitt personnummer, tror jag). Jag använder inte Gonal-F, så tyvärr har jag inget att dela med mig av. Men det borde finnas någon annan här på FL som kan hjälpa dig om det kniper. Men jag tror att CFC kommer att hjälpa dig på onsdag, jag tror att de har ett eget litet lager som de kan skjuta till med om man står helt utan. Jag har i alla fall fått frågan varje gång jag har varit där om jag har "medicin" så att det räcker. Maila till CFC och skriv att du är orolig att Gonal-F eventuellt inte räcker; och att det är en beställningsvara på din ort. Då får du säkert ett konkret svar från dem hur du ska gå till väga. Håller tummarna för dig!
  • Fjällsippan
    germany skrev 2012-07-21 09:42:58 följande:
    Jag är ganska bestämt inställd på att självmedicinera mig om det är så att mina doktorer inte vill skriva ut Prednisolon åt mig inför mitt nästa IVF. Ska ringa hemortsdoktor samt IVF-klinik så fort de öppnar i Augusti och jag hoppas att de ställer sig positivt inställd till mitt önskemål.

Men jag känner att jag vill ligga steget före och ha allt "klart" för att slippa stå där utan preparat och tänkte därför fråga om det finns någon ärlig & vänlig själ här i tråden som ev har lite Prednisolon över och som jag kanske kunde få köpa?

Trombyl ska jag också se till att ta, men det har jag redan i och med att min man äter detta.
    Sedan är det all denna dosering med båda dessa preparat. Jag blir lite tveksam till när jag i såfall ska börja med framförallt Prednisolon och även i vilken högsta dos jag bör komma upp till innan nedtrappning. För den delen så är jag också fundersam till när nedtrappningen bör ske vid ett ev plus. Har läst så många olika doseringar och när man börjar och slutar.

Men jag tar in allas erfarenheter kring detta och till slut kommer jag nog fram till vad som känns bäst för mig.
    Så ni som använder / använt just Prednisolon, berätta gärna hur ni använt preparatet.
    Jag kan inte så mycket kring upplägget av Pred, men den här gången är det första gången jag har tagit Pred från CD 2 (när mina svenska IVF-läkare har ordinaterat så har jag börjat kring ET). Jag har bara tagit 5 mg hittills, och om jag får tolka min kropp så har det räckt okej eftersom alla mina allergier har försvunnit. Vid högre dos får jag sömnsvårigheter, vilket känns negativt på ett annat plan. Eventuellt ökar jag dosen om det blir ET, har inte bestämt mig ännu. Jag har ingen Pred över, men jag ska till Grekland på semester i nästa vecka. Visst finns det receptfritt där (frågar våra Greklandsexperter i tråden ?). I så fall, vad heter den där? germany, om det finns receptfritt där så kan jag köpa till dig om du vill.
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2012-07-20 15:38:40 följande:
    Då är jag spekulant.
    Jag hör av mig när jag är tillbaka i Stockholm, förmodligen onsdag eller torsdag.

Lycka till på VUL imorgon{#emotions_dlg.flower}
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2012-07-21 12:12:13 följande:
    Fjällsippan - Håller tummarna för att det är ett guldägg! Stor kram Hjärta!
    Tack, och stor kram till dig också! Tänk, nu närmar det sig för dig - så underbart och spännandeHjärta!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?