IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Anemon, tänker på dig. Hur har det gått?
Anemon, tänker på dig. Hur har det gått?
Kalimero: hoppas så att det ser fint ut på måndag! Tar du fortfarande Inofolic?
Från och till också. Jag har plus hemma om du vill ha, är tillbaka i Stockholm i mitten på nästa vecka.
Jag tar inte plussen, blir för trött av den. Bara bra om den kommer till användning för någon annan.
Tack alla för era tummar alla ! Vi 4; jag hade inte agerat annorlunda oavsett. Jag gick emot min egen intuition (och delvis kunskap om min egen kropp), men klandrar inte mig själv för det. För det är ju så att när läkaren lägger en plan vågar jag inte sätta sig emot den, för tänk om det då går åt skogen då. Det jag tycker är synd är att det inte fanns tid och utrymme att diskutera/ventilera ordination på CFC. Jag förstår nu vilken lyx jag har haft med min hemortsläkare i Södertälje som har varit extremt noggrann och bra på att dela med sig av information. Tuvalina; Svend sa väl egentligen inte så mycket om det hela. Han klappade mig på magen och sa att det mogna ägget var "jättesnyggt". Det var jag som fick ställa frågan om de resterade äggen och om de var omogna. Och då svarade han "ja", men utvecklade inte mer. Zinfandel, men jag tycker också att de är väldigt noggranna med VUL på CFC, jag har gjort 3 st inför ÄP. Det hela kanske handlar om en missbedömning eller så kan det ju vara så att övriga ägg kanske inte hade hunnit mogna ändå oavsett senare plock...men det får jag ändå aldrig veta. Min egen misstanke är att jag inte borde fått Orgalutran samma dag som ÄP-sprutan (det har jag aldrig fått tidigare, utan tvärtom, jag har fått Puregon den dagen), och sedan kunde man ha skjutit på plocket 1 dag. Jag har ju alltid tagit E2-värdet i samband med mina VUL på tidigare behandlingar, ett värde som min hemortsläkare brukar planera ÄP efter. CFC (och som jag förstår många andra kliniker) tar inte det värdet. tjorven, som du skriver så handlar det ju primärt om att hitta guldägget; och jag har ju gjort så många behandlingar utan plus. Så det här kanske blir bra det ändå.
Nåväl, imorgon får jag veta hur det har gått för mitt lilla ägg. Återigen, tack alla för era tummar!