• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

chichisita, Zinfandeln:  Jag kan tycka att jag bara hade trög mage i några år och vid vissa tillfällen hög puls och nervös och slutade ju faktiskt ett jobb som jag trivdes sådär med arbetsuppgifterna för jag helt enkelt tyckte att så här nervös, 20 slag högre i vilopuls i 4 veckor ska man inte ha på ett jobb...insåg att det var sköldkörteln när det blev så i höstas igen och lite värre....då insåg jag att detta är samma känsla som hösten 2007 .. 
    Jo vad jag menar är att ont i leder mm symptom på att något är tydligt fel hade jag först hela tiden när sköldkörtelvärdet svajjade och jag gick på levaxin inte när jag hade jämnt men högre och var omedicinerad. Normalt låg jag på ca 4,5 men säker sina höga toppar när jag då känt mej helt urform. 
    Nu mår jag dock toppen!!

Dessutom gick ÄLmonitorn upp på maximal ÄL idag den har legat på medel i 3 dgr = GLAD!!  Ska mysa ikväll i fjällstugan istället för mannen orkade ju inte med pigga mej imorseTungan ute 

• Snösport

Innan68:  Hemmachansen finns ju så länge de inte hittar något fel så finns den helt klart!!

Måndag blir din dag nu då, kommer gå kanon!! Djupa andetag!!Flört

Chefer empatilösa???...nja långt ifrån alla tycker jag, däremot möjligtvis osäkra i sin roll och därför inte är så bra alltid. De kasnke känner att de inte är bra men vill inte kliva av lönen.
    Vi hade en chef när jag började som inom 1 år faktiskt blev avsatt pga att vi klagat högre upp  i organisationen och hotade att sluta...men ta den fighten när moderkakan svävar själv  

Själv har jag ju testat vid olika intervjuer och eller test när jag läst kurser och jag är tydligen chefsämne: "skulle bli bra chef men har inget behov av att vara chef" sa de att de kunde analysera fram 
    -- Men nä jag får inga chefsjobb....alltid varit i mansdominerad värd och tjejpsykologer eller de tjejer som intervjuat på stor rekryteringsbyrå verkade tycka att jag hade för bra självförtroende och såg för stark ut "kanske för kaxig så män skulle reta sej på dej om du var chef"...de vanliga jobb jag sökt där män intervjuat har jag nästan alltid fått= konstigt eller hur.  
    Ok när jag flyttade hit i norrbotten var det inte så lätt att få första jobbet första gången det varit svårt för mej men nu är jag inne i jobbvärden även här.
    Alltid två som tryter men lite förståelse borde ju alla ha framförallt chefen...vet han/hon din sists med IVF och tankarna? Min chef vet och det funkar bra nu då jag som sagt kan förklara min dåliga höst med problem med TSH jag hade då och få förståelse och stöd för att jag nu är så lugn och trygg igen.(i höstas hade jag tillfälligt flera chefer + omorganisation, nu igen bara enchef)  
    Men som sagt förra chefen för 3 år sedan hade jag aldrig sagt detta till då han inte hade empati och han blev som sagt degraderad till samma position som jag har pga sina bristande chefsegenskaper...då blev han snäll och glad igen= rätt man/kvinna på rätt plats funkar bäst!

• Snösport

Innan68: Bra du får vara hemma och ta det lite lugnt!!!!....jag gjorde så också allt från sa vad jag tyckte till grät ut hos läkaren som sjukskrev mej + att jag tog semnester eftersom sjukskrivningen bara var i 3 veckor för då var jag för positiv igen och jag fortfarande inte mådde bra enligt mej och inte ville till jobbet = 5 veckor var jag hemma.  Så tat lugnt!!!

Och du ,,,typiskt som sagt att det var en tjej som är din chef..trist att det ofta känns som män är bättre chefer till kvinnor(bara min erfarenhet alltså)...trist att hon kunde vara sådan fast hon vet om er IVF= håller med det är ju inte så personalvänligt direkt utan nästan konstigt att hon reagerar så!  

Jag har också extremt svårt för svaga människor och mycket gnäll...MEN det är skillnad på en svår period i livet och sådana som är "svaga" alltid fast det finns en lösning om man vill eller vågar tänka om. Jäkla skillnad tycker jag! Alla kan bli svaga en tid!

• Snösport

Fjällsippan: Kanske då man inte tänkt på IVF och barn hela tiden som det smäller!!!   Skönt att det är så snart som nästa vecka.    

• Snösport

Fjällsippa, Zinfandeln = toppen.
    När jag var tonåring hade mina polare mens samtidigt, det var ett samtalsämne på gymnasiet...och jag hade hela tiden då ville ju passa in ha,ha,ha,ha!

• Snösport

Fjällsippan: nä vad trist nu när du längtat att bli ruvare... jag vet hur du känner men fortsätt leva på hoppet. Testa DHEA...ska testa det om detta inte går sista gången men vågar inte köra det innan just för jag äter levaxin och är lite rädd...kasnke för jag då haft endel medicinreaktioner de sista åren så vill man ju inte exprimentera för mycket själv.   Håll kontakt så kan vi stötta varandra!!

Eviglängtan...fasen vad trist!!!!

iNNAN68:  Beklagar att du inte är nöjd!!
    Men.......LEV HÄR OCH NU...fakta nu och se det lilla du kan se positivt för negativitet om allt hjälper inte och du har kommit långt...långt mycket bättre än många i din ålder så även om det var så fantaskitiskt bra för länge sedan så är det du ser för resultat verklighet nu. Jag hade gått hem och lyssnat på lugnande musik, umgåtts med folk som bara gör mej lycklig, baraq läst sådant som piggar upp mm för att få upp humöret och verkligen tro på de ägg/embryo som du kommer att få denna gången,,skit i förra gången NU är NU!!  

Igår var DÅ, idag är NU. imorgon är SEDAN

hoppas verkligen att du får fina embryon och att ett eller flera blir till ett litet barn för ER!!  Håller alla tummar och tår för att de befruktats bra inatt. Kram på dej.

• Snösport

Innan68: Bra att du tar det så...blev lite rädd att jag gick på för hårt. Tror på dej!! PÅ DINA EMBRYOS!! 
    Nu ska jag iväg ...är i norr    
    Var i fjällen i helgen och ska dit på torsdagskväll igen roliga grejjer är skönt att göra som uppladdning inför våren!

• Snösport

Dallas: Härligt Grattis!!!

Innan68: 7 ägg bra gumman! när blir du ruvare? Lycka till!!

• Snösport

Eviglängtan: Jag fick mest blåsor som jag någonsin haft för alla innehöll ägg.....6 st= dvs jag har har menopur innan och 1-4 ägg . Så man ska inte bara lyssna på ord här för om jag inte lyssnat på läkarna hade jag t ex inte vågat göra korta metoden för alla säger att man får mindre ägg då = jag fick fler. Korta metoden och Fostimon. Våga lyssna på läkarna också!

Innan68:
    Grattis till ruvarstatus Innan. Härligt att jobbet verkar stabilisera sej igen.
    Kram kram!!

• Snösport

I em ska jag sätta mej i bilen och köra till Sundsvall för undersökning på tisdags fm. Givetvis så inbillar jag mej att jag börjar få lite mensvärk nu...snurrig och lätt illamående har jag varit varje fm hela helgen....jo man kan ju tro man är gravid men det verkar vara så att min nya pms är så och kasnke för magen strular så jag blir illamående. Bättre än vrålont men samtidigt så har jag ju ingen aning om om det blir mens nu, ikväll, imorgon eller om 2 dgr. Jag skulle ringa om jag skulle boka om tiden..53 mil enkel resa...nä jag får väl chansa om det inte är värre än det här blir det nog inte mens??? ÅH,

Nu är jag glad att jaginte har min gamla pms längre men då visste jag ju mer exakt när jag ev skulle få mens...ingen aning nu detta året = bra men vill veta. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?