• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag förstår inte riktigt skillnaden mellan Folacin och folsyra. Är det så att man bara kan få Folacin på recept och är det starkare och mer effektivt? Jag brukar köpta receptfria folsyretabletter på Apoteket och har ätit dem dagligen i 18 månader nu.

• Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-11-28 13:18:11 följande:
    Inanna: Folacin är ju folsyra i en viss dos. Men jag skulle inte äta dem i sträck, utan bara vid behandlingar och vid en graviditet såklart (tills v 12 är det väl). Jag har för mig att jag läst att för mkt folsyra öka risken för äggstockscancer. Men vi får alltid det på recept vid min klinik, och man börjar äta dem på dag 1 i behandlingen och sen så länge det behövs. Det är ju till för att minska risken för ryggmärgsbråck och ryggmärgen är ju klar tidigt i graviditeten.
    Vad fuskigt att ni får Folacin på recept Skrattande! Jag som får bekosta min folsyra själv! Min läkare tycker det räcker att ta 2 Multivitamin Kvinna per dag! Men man hoppas ju ändå trots att chansen är liten att det ska ta sig med hemmaförsök. Därför äter jag folsyra utan uppehåll! Men det är ju inte bra om man kan få äggstockscancer av överdosering!
  • Inanna Li

Maryhe - Spännande att du snart är på gång igen! Lycka till med nytt VUL på onsdag!

Skytten - Så bra att ägget såg så fint ut! Hoppas det boar in sig nu! Grattis till FET-ruvarstatus!

• Inanna Li
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-28 17:50:50 följande:
    7 ägg och ett morfinrus utan dess like...förutom att jag blev illamående, kallsvettig o fortfarande har ont så slant läkaren på nåt vis o stötte i slidväggen så det gjorde ont som satan så gick det nog bra....har legat däckad på soffan helt groggy o med ont...hoppas det går över
    Grattis till avklarat ÄP och fin skörd! Vad tråklgt att läkaren slant så att du fick ont! Hoppas det blir bra befruktning nu!
  • Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-11-28 20:29:40 följande:
    Hej på er. Efter en lång paus med hemmaförsök ska vi nu in och få en eskimå om ca två veckor. Om det inte lyckas har vi beslutat att belåna huset och köra en ny IVF. Håller alla tummar för er kämpade även om jag inte skriver så ofta. :)
    Vad spännande att du/ni är på gång igen!
  • Inanna Li
    Håller tummarna för alla ruvare i tråden!

Kram o lycka till!   
    Tack Solig
    tjorven01 skrev 2011-11-29 07:35:21 följande:
    Kalimero Inanna och maraki
    Heja heja

Ännu en ruvardag (13) Glad
  • Inanna Li
    tjorven01 skrev 2011-11-29 09:51:47 följande:
    Men Inanna
    Jag har bestämt att ni ska bli gravida hela bunten nu
    Så ruva på lugnt du
    RD 13 du har kommit långt
    Och snart visar Stickan plus
    Kram
    Sist fick jag mens på RD 17 så det behöver inte betyda att det här är bra men man kan ju alltid hoppas Skrattande
  • Inanna Li

Maraki - Grattis till Plus! Jag hör nog till de få personer som aldrig fått en blödning i mina graviditeter men det är nog typiskt när man får MA. Jag tror också att det är en ofarlig kontaktblödning av ngt slag! Dina gravidsymptom är helt perfekta!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?