• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fahlvik skrev 2010-10-22 17:50:45 följande:
    De var 16 och 14 mm. Det fanns en till på 10 mm men den kunde lika gärna vara tom...

Fjällsippan: Tack för din berättelse, hoppas på en lika fin historia ;o)
    Du ska på ÄP nästa vecka, spännande! Vilken dag är det förresten? Jag tycker du gör rätt att du fortsätter, det låter lovande med dina blåsor, de är ju skapligt stora och det finns säkerligen friska ägg i dem. Håller tummar och tår, armar och tassar, det kommer gå bra!
  • turlid70

Igår har jag varit med om något ovanligt. Gick förbi Green house och träffade en kinesisk "läkare" och köpte massa kinesiska örter för en liten förmögenhet. Läkaren gav mig rådgivning, gratis tack och lov annars skulle jag känna mig fulständigt ruinerad, och skrev ut massa örter på recept mot mina bekymmer. IVF visste hon vad det var, men FET var det svårare att förklara, hon kunde bara kinesiska, men hade en tjej som pratade engelska, jag själv då är dålig på engelska så att det gick väl så där, men hon frågade även om sönmproblem och trötthet, stress och depressioner. Allt detta lider jag av sa jag till henne och då fick jag flera örter till mot det, attans glömde nämna att jag har även eksem  :)).

Sen har alla örter, 14-15 sorter, vägts upp enligt receptet och lagts i påsar per dag för 2 veckor. Strax innan FET slutar jag med dessa sa läkaren. Det var spännande att se och följa doseringen av örterna, ingen noggrannhet där inte, men roligt var det. Tror inte att det är något vetenskapligt, men skadar nog inte om jag börjar sova lite bättre, tänkte jag. Har inte kokat örterna än, men gör det under dagen. Maken skrattar åt mig, ja ja vi får väl se. Han köpte lönnsirap som jag gnällde var för dyr, då fick jag höra om mina örter istället :))

• turlid70
    Skruttefia06 skrev 2010-10-23 16:02:29 följande:
    Jag är GRAVID !..Gravid
     Visste inte exakt när BIm var,men mellan tord-idag. Hade inga test hemma men då vi var iväg o handlade slank jag in o köpte...Den visade ett stark + nästan direkt....Uaahh,,,fattar det inte,,,,hur ska man inte oroa sig för att det ska börja blöda?...Kommer inte att våga berätta på länge för nån...vågar knappt ringa min klinik o berätta för är så orolig att nåt ska gå fel...
    Hur stänger man av hjärnan?,,,
    Jätte grattis! Så glad för din skull. Är det hemmaverkstad? Så underbart, det ger oss andra hopp också.

Sluta oroa dig nu, du ska vara glad så att du får en lycklig unge. Du kan inget annat påverka, gå och hyr massor med komedier och se dem och skratta. Ingen annan behöver veta något än, bara du, ruva på det att du har något roligt att berätta för någon annan. Njut!
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2010-10-23 14:36:25 följande:
    Turlid70: Jo, vi försöker själva. Det gör väl alla mellan IVF o FET försök. Någon gång borde väl ett bra ägg lossna, för jag tror det är äggen som år dåliga när man är äldre. Tack för tipsen om rosenrot o annat. Vad är apiforce? Ska köpa på mig rosenrot o grafefruit på mån. Köper du allt i hälsobutik? Ska köpa multivitaminertabletter också. Det är bara att kämpa på. Har en granne som blir 43 nästa år o som ska ha barn i feb. Det barnet bara blev. Hon har en son på 2 o honom tog det lång tid att få till, men nu vid 42 när de hade bestämt att inte ha fler barn så blev hon bara gravid sådär. Träffade en mamma på ÖF som fått tvillingar vid 43 års ålder. De hade en son som hon fått vid 37 o sedan hade de försökt tills hon var 40 men det hade inte gått, dock hade hon blivit gravid men fått missfall flera ggr. Vid 40 slutade de försöka o t.o.m började skydda sig o sedan vid 42 blev hon gravid trots skydd. Så det finns ju folk som lyckasm så varför skulle inte vi i tråden kunna lyckas? Undrar om det är psykiskt eftersom pressen verkar sluta när man bestämt sig för att sluta försöka?
    Rosenrot köper jag på ICA Kvantum, såg en gång den på ÖB, hälften så dyr, men man vet aldrig, tror dock inte att den är så mycket sämre där. Grapefruktjuice köper jag på LIDL faktiskt, hittade den inte någonannanstans i vår lilla stad. Apiforce är kapslar på honungsbas elller vax, köpte dem på naturköp. En kompis blev gravid med dem också bara efter en månad. De är rätt så dyra men det finns andra i större förpackningar, det är bara att fråga. Annars tror jag att en sked riktig honung, helst med vax i, varje dag ger samma effekt. Lycka till.
  • turlid70

Jag känner mig faktiskt nästan lite drogat efter örtmedel. Kokade dem enligt anvisningar och klarade av att dricka endast en dl. Vilken plåga, först lukta och sen dricka s-t-n. Dock känner mig väldig glad och grubblar inte så mycket på jobbeländet t.ex. och annat, det kan bero på att jag har druckit en öl också, men det gjorde jag igår med och var inte lika glad. Maken fixar god middag just nu, ankbröst med potatistoppar, jag fixade endast skagen på tigerräkor, slapp skala dem  hehe, till förrätt. Nu ropar han att maten är klar, han är så underbar, vill bara att han ska veta hur mycket jag älskar honom. Vi hörs goa tjaejer. Titta på Juno ikväll, mycker bra film tycker jag, går på 5an tror jag. Tusen kramar!

• turlid70

Hej vänner. Hoppas helgen har varit bra. Min mens är slut nu och jag börjat räkna ner till FET. Ska börja testa med äl-stickor tidigt denna gång. Tänkte fråga er vilken tid på dygnet är det bäst att testa, morgon eller kväll eller annan tid? Ska man testa 2 ggr per dag för säkerhetskull? Hur gör ni?

• turlid70
    Fahlvik skrev 2010-10-25 10:20:35 följande:
    Hispan:
    Välkommen!

Turlid:
    Vet inte när det är bäst att testa men jag gör det på kvällen och testar jag flera kvällar i rad så blir det utslag två kvällar runt ägglossning så morgontest funkar säkert lika bra ;o)

Jag var på äggplock i morse och de fick ut hela 7 ägg!!! Är så glad även om jag vet att det inte är säkert att alla var helt mogna, blir befruktade eller fäster. Försöker att inte tänka på det nu utan håller tummarna att de inte ringer imorgon och säger att det inte gick bra. Insättning på onsdag om allt flyter fint ;o)

Gjorde inte ont alls, var mest nervös för sprutorna. Efteråt piggnade jag till snabbt och har bara lite stickande känsla i magen, ingen värk. PUH!

Ha en härlig måndag!
    Men gud vad roligt. Jätte grattis! Det är superbra resultat, vilken tur att du inte avbröt behandlingen! Jag håller alla tummar och tår att alla dina ägg blir befruktade. Hoppa, hoppas, det vet ju du imorgon.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-10-25 15:08:23 följande:
    Tyvärr såg det inte bra ut på min VUL idag.  Vecka 6+3 är lite tidigt men embryot såg för litet ut och inga hjärtslag kunde ses. Jag har fått en ny tid på onsdag i nästa vecka men jag får nog vara beredd på missfall och skrapning. Det känns fruktansvärt när jag äntligen lyckats bli gravid men det finns ju inget jag kan göra.  Så nu har jag en hel vecka i limbo framför mig.
    Ooh vännen, vad jobbigt, men det är väl inte helt säkert än. Det värsta är väl att vänta en hel vecka nu, känner du några täcken annars? Kramar om.
  • turlid70
    sushikatten skrev 2010-10-26 09:56:57 följande:

påfågeln. Trevligt att du har hittat hit. Det är alltid skönt att träffa personer som är i samma fas i livet. Även om man helst inte velat attt någon behövde vara här. Det jag funderar på när jag läser ditt inlägg är om kliniken har kollat din immunologi, nk celler, myom, bakteriell vaginos och sliddkatarr. Det är vad jag har fått rek att göra. Så denna gången ska det få göra de här testerna innan jag sätter igång med ytterliggare ivf. Jag tar även en del mediciner trots att jag inte fått svar på proverna. Jag kör med prednisolon för immunförsvaret och trombyl och innohep m.m. Ställ krav på kliniken?

Hur får du tag på medicinerna, prednisolon och trombyl?
  • turlid70

Hej tjejer! Det är så spännande att läsa om era erfarenheter. Det börjar dra ihop sig för mig, ÄL borde komma om vecka, sen är det FET dags. Har lämnat blodprov, för att kolla mitt TSH och det lågt optimalt sa läkaren. Har pratat med kliniken och frågat om kinesiska örter, sömn och lyckopiller. Nix, man bör inte ta några mediciner överhuvudtaget, kinesiska örter måste jag sluta med också, man kan bli förgiftad av dem fick jag höra från kliniken och då är det mer skada än nytta. Jag fortsätter dock med akupunktur, som är mot stress och för bättre sömn. Och imorgon åker vi på en weekend till Mallorca, vi ska bo i en svit med jacuzzi och balkong med havsutsikt. Jobbar stenhård på att stressa av nu och hoppas att resa ger mig nya krafter.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?