• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport: min men dröjde också längre förrförra gången, den kommer säkert imorrn.

Lumix: tjena! Är första barnet också IVF? Är ditt kommande FET från syskonet eller har du gjort fler syskonförsök? Vad skiljer sig i USA, det sägs ju att de är så duktigare än Sverige..? Du läser väl en del om våra processer så du har kanske lite att jämföra med.

• Zinfandel

Åhhh Oceanney, vad underbart! Grattis till lilla Emma {#emotions_dlg.flower}!! Vi andra kommer efter med fler IVF-barn snart SkrattandeKyss

• Zinfandel
    chichisita: Välkommen! Men du, nu måste du ju berätta mer om IVF i Guatemala!! Du har ju säkert läst om oss här, men berätta gärna mer hur det funkar hos er. Lycka till! Kram
  • Zinfandel
    Snösport: Fettomage här också men den håller på att tränas bort nu, underbart att bli av med den! 2 kg borta so far ;)

Lumix! Tack för ditt svar ;) Jodå, jag har läst det du skriver förr så jag hade kännedom om det men jag tycker det är bra att det förmedlas här.... Sen jag började med IVF har jag mer och mer insett hur dåligt Sverige är på fertilitet så nu är det ingen överraskning alls. Jag förstår alla som flyttar på sig och funderar på att göra det själv. Medicinerna sparar man ju inte på här precis, jag har en hel drös recept & mediciner för ett halvt landskap, så fruktansvärt oansvarigt. Tack för att du delar med dig och lycka till nu!! Skrattande 
  • Zinfandel

Snösport: underbar bild Solig

Ja, det är inte utan att man blir lite orolig när man läser om hur kropparna förändras efter dessa tuffa hormonbehandlingar, alla verkar få lite annorlunda cykler, längre mensperioder, mer menssmärta, längre luteal, ingen ÄL.... Obestämd Nu senast hade jag ÄL-utslag i 3 dagar, vilket också är en aning snurrigt.

Nu ska jag ut och ta min dagliga mil! Jag var träningsfreak i min ungdom, jobbade som instruktör mm. Nu för tiden har jag väldigt svårt för att tänka mig att gå in på ett svettigt gym, jag föredrar friska luften! Så för er som har svårt att komma igång med motion, börja med promenader, öka till powerwalks och lägg sen på vikter om ni känner för det. Samtidigt som ni får motion får ni frisk luft, se er omkring och den för oss viktiga D-viatminen :) Dessutom har jag som egen företagare fått mina allra bästa idéer på mina promenader längs havet Skrattande Men jag borde styrketräna också.... Nåja, i ett annat liv! Pulver fixar jag inte, jag är för mycket gourmet för det... Hellre bra men rätt mat, men pulver är en bra snabbstart. Imponeras ändå av dem som klarar det, hade aldrig fixat det själv!! Måste tugga Guld i mun

• Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-03-07 15:06:46 följande:
    Kan jag vara nojigast i världen eller ? Bra att ni står ut med mig Tungan ute!
    Nix, det är du inte. Japp, det gör vi!! Hjärta (du står ju ut med oss ;)

Du har redan fått så fantastiskt bra svar om kortare cykel men jag vill ändå bara inflika att ett par väninnor till mig i vår ålder som gjorde IVF för drygt 1,5 år sedan fortfarande har känningar och märkliga cykler så det kan nog sitta i ett tag. Försök nu att inte oroa dig för mycket, försök ta en sak i sänder. Och snälla, försök glömma vad de idiotiska läkarna säger, det finns väldigt många i din ålder som blir gravida! Och som Oceanney sa, det finns en anledning till att man får göra IVF till 43 i många länder... Tänk istället att du ska nog visa de där 4-kantiga läkarna! Inanna, du kommer att lyckas!! Tänk dig magen, se den framför dig. Känn på den, rund och fin. Den är alldeles snart din vännen!! Hjärta
  • Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-03-07 16:20:59 följande:
    Tack Zinfandel! Jag ska försöka tänka på den kommande magen som en affirmation! En superbra meditationsövning! "Jag är inte gammal, jag kan bli gravid" är ett bra mantra förutom att en fungerande affirmation inte får innehålla negationer. Så det får bli: "Jag är evigt ung, jag är gravid" istället! Kram Hjärta!
    Det är såå rätt tänkt! Det är precis så man ska vända på det Skrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?