IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Skytten: Grattis till toppenresulat! 3 till frysen är inte illa. Gjorde du korta eller långa metoden? Hur gammal är sonen förresten?
Skytten: Grattis till toppenresulat! 3 till frysen är inte illa. Gjorde du korta eller långa metoden? Hur gammal är sonen förresten?
Ni som går på CvL, gör ni alla behandlingar där eller går ni hos en hemortsläkare också? Har gjort bådadelarna o funderar hur jag ska göra nästa IVF. Vad som är bäst? Ja, ni som går på andra kliniken , hur gör ni?
Någon som vet om man ska undvika tandläkarbesök innan man ska göra IVF? Har för mig att jag läst det någonstans. Har tid för att ta bort tandsten om några veckor o jag tänker ju göra IVF antingen om ca 1 eller ca 2 mån.
Syskon: Stort lycka till på ÄP idag! Hoppas det blir många ägg.
Fruttan: Tråkigt att det inte tog sig!
Pralinen: Varför ska du kolla bakerios vaginos eller vad det heter? Hur vet man om man har symtom o gör den det svårare att bli gravid? Har nog missat den diskussionen i tråden?
Håller tummarna för alla ruvare?
Är hemma med en febrig son o sitter o funderar på livet o IVF. Ska göra köra på så snabbt som möjligt med vår antaglien sista IVF försök? Eller ska jag vänta till slutet av nov/ början av dec o försöka gå ner ett antal kilo. Har ca 15 kg övervikt o antar att oddsen blir bättre om ja väger lite mindre. Frågade dock min läkare det förra hösten o han menade att 10- 15 kg hit eller dit inte spelade roll så långe det inte handlar om fetma. Vad tror ni? Ligger nog på BMI på 28 o det är ju en del. Jag är ju 41 fyllda i somras så tiden går ju. Samtidigt är jag livrädd för detta sista IVF. Vad gör vi sen? Njuter av den underbare son vi trots allt har såklart, men förutom det? Vi har ett frysis också, men den vet man ju inte om den klarar upptining etc.
Syskon nu; Lycka till idag!
Vi är uppe i 99000, ett 3 pack för 44000, ett Fet för 9000 o två IVF a 23000 styck. Mina föräldrar betalade 3 packet, Fet o ett av IVF. Det sista IVF har vi betalat själva. Är jättetacksam att mina föräldrar varit så snälla o sponsrat oss, för vi hade inte haft råd. Men själva säger de att de har ju fått ett barnbarn som inte går att mäta i pengar. Visst är det mycket pengar, men vi har ju iallafall fått ett barn, även om syskonförsöket har kostat oss/mina föräldrar mer än vad sonen gjorde. Han blev till vid vårt andra försök. För oss blir det nog bara ett försök till.
Enya o Maryeh: Grattis till graviditeten.
Är inte så aktiv med att skriva här, men läser desto mer.
Vad är infolic o vad är det bra för?
Var hos min samarbetsläkare förra ve för hon skulle visa mig hur man tar de nya menopur sprutorna. Någon som tagit de nya menopur sprutorna? Frågade henne om svamp o bakteriell vaginos elller vad det heter o hon sade att det inte minskade chanserna till graviditet varken vid IVF eller på naturlig väg. Undrar varför hon säger så, när jag vet att ni är flera här som kollat er för svamp för att det minskar chanserna till gravidietet. Undrar bara vad ni fått den informationen, är det på nätet eller genom någon läkare?
Ni som bliviit gravida nu, vilka metoder har ni kört?
Oj, vad billigt det var i Frankrike med IVF. Vi i Sverige med våra höga skatter, tänk att IVF inte är subventionerat här annat än de 2- 3 landstingsförsök man har om man inte är för gammal för det! Vi utnyttjade aldrig våra gratisförsök, då kön i Stockholm var 1,5 år när vi började försöka 2007. Vi hade gjort ett försök av vårt 3-. pack på CvL när vi kom fram i kön o sedan lyckades vi på andra försöket o fick vår son, så det blev aldrig några gratisförsök. Hittills har vi lagt ut 98000 på ett 3 pack när sonen kom o 1 FET o 2 IVF på syskonförsök. Nu har vi ju fått en son på det, men det är ändå mcyket pengar.
Ianna: Grattis till de 2 i magen. Håller tummarna lte extra för dig. Tycker faktiskt att ni som inte har barn tidigare "förtjänar" barn lite mer än oss som redan har 1 eller flera. Det är ju faktiskt ganska stor skillnad på att förbli 1- barn förälder mot att förbli barnlös. Så tycker jag iallfall.
Ni andra som är på gång med ÄP o ET lycka till ni också!