• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag kommer även få mera Lutinus-vagitorier utskrivet. Barnmorskan som ringde mig tyckte att jag kunde trappa ner lite och ta 2 om dan och senare en om dan.

• Inanna Li
    Maraki73 skrev 2011-12-06 15:42:18 följande:
    Va roligt jag fick en tid 9:15. Sköterskan jag pratade med tyckte inte det behövdes mer progesteron jag har 3 kvar så hon sa att jag skall ta 1 varje kväll. Är rädd att jag ska få missfall om jag inte tar mer . vad tror du?
    Jag ska dit 10:45. Jag tror egentligen inte att du får ökad missfallsrisk bara för att du inte tar mer progesteron, Kroppen ska ju klara det själv nu. Men för mig som har 2 MA bakom mig känns det lite tryggare att fortsätta ett tag till och så är jag ju också 43 och förmodligen klinikens äldsta patient Skrattande
  • Inanna Li
    Maraki73 skrev 2011-12-06 16:51:14 följande:
    Ok då får vi hoppas att det går bra för oss båda. Jag läste i en annan tråd, det var en tjej som kom till vul och då såg de bara en tom hinnsäck tror du det är vanligt att det inte finns nått embryo trots att man får positivt på stickan?

Jag har kollat mig varje dag och nu har strecken blivit lika starka som kontrollstrecken det borde väl betyda att mitt embryo lever eller vad tror du?

Tror hela tiden att det dött eftersom jag kände en massa i livmodern fram tills i lördag och nu är det lugnt.   
    Ja, jag har sett hinnsäckar med små mikroskopiska prickar i på VUL 2 gånger så jag vet vad det innebär! Det blir två nervösa veckor jag har framför mig! Vanligt tror jag inte att det är. För de flesta brukar det gå bra men när man passerat 40 är missfallsrisken 40-50 %.

Om strecken är lika starka är det säkert OK! Jag skulle aldrig våga testa upprepade gånger. Vågar ju knappt testa en gång ensSkrattande

Symptom kan komma och gå. Det har det gjort för mig tidigare graviditeter också. Men jag förstår dig! jag är precis lika orolig varje gång själv! Det är först igår som jag fick starkare och tydligare gravidsymptom. Jag har ömma bröst och konstant molande i magen, lite magknip och uppkördhet. Jag har också känt mig yr och lite lätt illamående hela dagen!

Det kan ju vara så att din kropp vant sig vid hcg-ökningen för tillfället och att det kommer kännas mer i livmodern senare. Som tur är finns inga rätt eller fel när det gäller gravidsymptom. Det kan vara så olka för alla och olika för samma person från gång till gång!
  • Inanna Li
    Eviglängtan skrev 2011-12-06 20:42:00 följande:
    GRATTIS Inanna - jag blir så glad av att läsa om att du är GRAVID - 3:e gången gillt!  Tänk, du kanske väntar två små knattar - Li och Lo.
    Tack Hjärta
  • Inanna Li
    Thuleslapper skrev 2011-12-06 23:38:31 följande:
    Inanna: Supergrattislyckatillkramar till Plus
    Tack Hjärta. Lycka till med FET på torsdag!
  • Inanna Li
    Skytten skrev 2011-12-09 07:13:00 följande:
    Så var det över. Igår övergick den bruna blödningen i knallrött jätteblödande. RD 11, dag 28. Vaknat nu och har så fruktansvärt ont. FET 2. Fail.
    Nej, vad tråkigt! Beklagar verkligen. Tröstkram {#emotions_dlg.flower} Hoppas du kan få en utredning och svar på de frågor du undrar över inför nästa FET.
  • Inanna Li
    Vi 4 skrev 2011-12-08 21:04:28 följande:
    Jag har gjort mitt ÄP idag, de fick ut 11 blåsor (några var på gränsen till för små, men de tog ut dem ändå) och det blev 7 ägg!!! Jag är jätteglad! Tillbakasättning skulle ju bli på lö, men läkaren var jättepositiv och sa att Om 5 st blivit befruktade imorgon vill de tom göra långtidsodling, 5 dygn, så i så fall får jag åka ner igen på tis. Om det blir färre blir det på lö som planerat från början. Helt fantastiskt, jag är så lättad över att jag fick så många. De var jättetrevliga och allt gick så fint till. Jag fick dock något skumt blodtrycksfall och allergisk reaktion av bedövningen, så jag fick allergimedicin och ligga på obs hela dagen. Nu mår jag bra igen och det var det ju lätt värt Nu hoppas jag bara att de verkligen blir befruktade.  

Grattis till avklarart ÄP och fin skörd Glad!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?