• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack snälla Boring Hjärta Ang nattsvettningar så blev jag lite förbryllad när Dr D sa det för enligt österländsk medicin är det inte alls bra. Men enligt honom är det mer eller mindre tecken på att implantering har ägt rum men sen är det ju inte säkert man plussar för det.

Thule: gärna! Maila mig lite förslag!

Här kommer ett utdrag från R Lewis nyhetsbrev idag, kanske inget vi inte visste redan men tål att upprepas!

Tips to improve egg quality:

reduce or eliminate refined carbohydrates and processed foods decrease consumption of wheat and gluten
    decrease sugars and sugar substitutes
    avoid hormonally treated animal products decrease consumption of cows milk supplement your diet with antioxidants, Co-Enzyme Q10, OPC, and fish oil take 7-keto DHEA, royal jelly, and wheat grass perform the femoral massage twice daily practice breathing with the microcosmic orbit reduce stress laugh more walk in nature don't forget to live fully

• Zinfandel
    Bengalen skrev 2012-02-07 06:07:40 följande:
    Då skulle något ha implanterat sig hos mig i nästan varje cykel. Svårt att tro med tanke på att det är mer eller mindre stopp i äggledarna.
    Samma här.... Var har du inte tagit bort dina äggledare..?
  • Zinfandel
    tjorven01 skrev 2012-02-06 18:15:48 följande:
    Appropå att svenska kliniker bara nämner immunförsvaret som en teori
    Det är klart det kan ju aldrig med säkerhet fastslås att överaktivt immunförsvar är anledningen till att ivferna misslyckas men jag skulle vilja höra vad de anser om sin egen teori? att ivferna misslyckas pga dåliga ägg?
    Det kan ju heller aldrig fastslås med säkerhet att det är anledningen till alla misslyckanden?
    Tror helt enkelt att de låter bli att gå in i immundebatten då många kliniker verkar vara av uppfattningen att deras uppgift endast är att göra ivfer och inte att varken utreda eller behandla andra typer av infertilitet.
    Vi får inte glömma att det finns massor av pengar i denna bransch oxå. Och så länge inte landstinget gör grundliga fertilitetsutredningar el tar åt sig av ny utländsk forskning så kan vi nog inte vänta oss få det av privata kliniker heller
    TYVÄRR
    Dock har jag upplevt att rätt många läkare har stora Egon så det borde inte vara omöjligt att få dem intresserade av att vara del av denna nya forskning men då ska det nog inte vara ngn på fertilitetsklinikerna utan ngn med ett genuint intresse av att hitta ngt nytt.
    Bra inlägg förresten!!
  • Zinfandel

Gosmamma: om du menar PCO så innebär det att äggstockarna är fulla av vätskefyllda blåsor och dessutom  en hormonrubbning.

• Zinfandel

Gås-mamma & Anne: förresten, om ni vill sammanställa ett "örtlexikon" till hemsidan så tar jag tacksamt emot det! Ska också göra ingefärsmojen! Tungan ute

Anne: hur gick det..? 

• Zinfandel

Ja absolut vill vi ha så många studier & forskning som möjligt så fortsätt skicka allt ni har! Dock är just den du refererade till från 2006 och man börjar använda IL mer och mer istället för IVIG. Däremot så passar inte IL alla och då är det IVIG som gäller. Ser myyycket fram emot vad sin syster hittar, väldigt intressant!! Jag har flera gånger funderat över vem som granskar våra klinikers statistik..? Nån som vet? Statistiska centralbyrån? Nån som har lust att undersöka? Tycker resultaten är lite för bra men kan ha (hoppas..) fel. Vart räknas tex alla dem som inte ens kommer till ÄP eller ET?! Jösses nu sitter jag och studsar på min stol av entusiasm över din syster!! Bra tänkt Solig

• Zinfandel
    myran6801 skrev 2012-02-07 11:55:57 följande:
    Zin, härligt att vi blir två om att prova ingefärsreceptet. Borde ju vara bra om man har problem med Tnf-alfa som Dr D tror att jag har.
    Ja så är det kanske?! I så fall ska jag hinka Tungan uteSkrattande
  • Zinfandel

Mamma Gåa: Aha, sorry det fattade jag inte! Nej, vet inte, nån annan som vet?

Victoria: äsch, det är omöjligt att veta allt, just därför har vi varandra och ska nu samla all info på ett ställe!!Tycker det är jättehäftigt med din syster!!

• Zinfandel

Enya: hur långt har du gått nu egentligen?! Känns som att det snart är nedräkning på riktigt Skrattande Mår du bra, njuter ni varje dag eller är det oro också? Har ni börjat shoppa än?

• Zinfandel

Tack Enya för att du delade med dig, det sporrar!!! Tänk, 26 veckor och "bara" 2-siffrigt kvar, underbart! Du är fantastisk, Enya Hjärta Japp, jag ska absolut uppleva det också, no doubt! Solig

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?