Mia69 skrev 2011-12-16 15:23:30 följande:
Tack snälla!
Åh, vad jobbigt du måste ha det! Men det finns ju positiva saker som talar för att allt är bra såsom svullna bröst och molvärk. Försök fokusera på det. Bruntillblandad flytning behöver ju inte betyda något heller men jag förstår att du blir orolig. Man vill ju ha perfekta tydliga graviditetssymptom hela tiden men så är det ju säkert inte för någon. Vi blir väl helt överanalyserande av alla symptom. Du hade väl minskat på progesteronet också. Det kan ju bidra till att brösten inte ömmar (vissa av våra symptom kanske inte är "äkta").
Jag har lite symptom också: molvärk på eftermiddagarna och ömma bröstvårtor. MEN det kommer och går. Ibland känns det ingenting och ibland blir jag svullen och känner massor. Kan ju vara progesteronet och det är ju så jobbigt att man vet att man kan vara "lurad". Vid tidigare graviditeter har jag fått gå upp och kissa på nätterna ganska omgående men det behöver jag inte nu vilket gör mig fundersam men imorgon får jag förhoppningsvis ett svar.
Jag har också tänkt att det kan bero på att jag minskat på progesteronet. Jag tar ju bara en Lutinus om dan nu. Symptomen började avta när jag minskade från 3 till 2 och nu ännu mer när jag bara tar 1 sen 2 dagar tillbaka. Så ömmandet i brösten kan faktiskt ha berott på progesteronet! Ingen dum teori!
Jag är väldigt svullen om magen och lite förstoppad och kissar 2-3 gånger varje natt och en gång varje vaken timma(så mycket spring och dålig sömn blir det
)!
Hoppas det blir ett starkt plus för dig imorgon