• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-12-16 14:59:44 följande:
    EGO: Ingen mens i sikte men tar ju progesteron. Nu ruvardag 17 (med blastis) så egentligen man kan säga ruvardag 20. Har idag införskaffat ett CB digital med veckoindikator som jag tänkte ta med morgonurin imorgon. Känns skönt att få ett besked för ovisshet är så jobbigt.
    Verkar hoppfullt! Så bra Solig!Lycka till imorgon!
  • Inanna Li
    SoligMia69 skrev 2011-12-16 15:23:30 följande:
    Tack snälla!Hjärta
    Åh, vad jobbigt du måste ha det! Men det finns ju positiva saker som talar för att allt är bra såsom svullna bröst och molvärk. Försök fokusera på det. Bruntillblandad flytning behöver ju inte betyda något heller men jag förstår att du blir orolig. Man vill ju ha perfekta tydliga graviditetssymptom hela tiden men så är det ju säkert inte för någon. Vi blir väl helt överanalyserande av alla symptom. Du hade väl minskat på progesteronet också. Det kan ju bidra till att brösten inte ömmar (vissa av våra symptom kanske inte är  "äkta").

Jag har lite symptom också: molvärk på eftermiddagarna och ömma bröstvårtor. MEN det kommer och går. Ibland känns det ingenting och ibland blir jag svullen och känner massor. Kan ju vara progesteronet och det är ju så jobbigt att man vet att man kan vara "lurad". Vid tidigare graviditeter har jag fått gå upp och kissa på nätterna ganska omgående men det behöver jag inte nu vilket gör mig fundersam men imorgon får jag förhoppningsvis ett svar.
    Jag har också tänkt att det kan bero på att jag minskat på progesteronet. Jag tar ju bara en Lutinus om dan nu. Symptomen började avta när jag minskade från 3 till 2 och nu ännu mer när jag bara tar 1 sen 2 dagar tillbaka. Så ömmandet i brösten kan faktiskt ha berott på progesteronet! Ingen dum teori!

Jag är väldigt svullen om magen och lite förstoppad och kissar 2-3 gånger varje natt och en gång varje vaken timma(så mycket spring och dålig sömn blir det Skrattande)!

Hoppas det blir ett starkt plus för dig imorgon Solig
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-12-18 19:14:14 följande:
    Inanna - läget hos dig? Mer blodflagor?, Symptom? 
    Tyvärr mår jag inte så bra. Jag har haft fruktansvärd molvärk hela helgen och bruna trådiga flytningar. Inga mängder men ibland när jag torkar mig. Jag har inte längre ömma bröst och inga andra symptom mer än molvärk och cravings efter viss mat så jag befarar att jag redan fått MA eller att missfallet kommer så småningom. Det känns tröstlöst! Jag får nog förbli barnlös!
  • Inanna Li
    MissCat skrev 2011-12-19 12:32:26 följande:
    Inanna: Visst var det två de satte in?
    Jo det är sant! Lite hopp kanske finns trots all!
  • Inanna Li
    MissCat skrev 2011-12-19 12:49:42 följande:
    Inanna: Jag har sökt nu på google om trådiga bruna flytningar och det är tydligen inget ovanligt i början av en graviditet. Det var en som hade haft så från v6 till v11. Enligt 1177 så är det som sagt vanligt då slemhinnorna är otroligt sköra så tidigt.

Hoppas att du inte oroar dig för mycket nu.

Kram
    Tack snälla du!  Jag har också utforskat nätet och läst att det kan vara OK med bruna flytningar men det är inte så bra om graviditetssymptom försvinner samtidigt som flytningarna dyker upp. Men jag ska på VUL på torsdag och då kommer domen! Kram Solig
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-12-19 12:50:42 följande:
    innana: Visst känns det som att det är tröstlöst men ge inte upp hoppet! Det kan finnas liv där inne. Du satt in två stycken. Jag förstår din känsla med att det kanske blir barnlöst men ge inte upp än. Det kommer jag ialla fall inte göra. Vi borde ha det här året på oss. Håller nu tummarna att det ska gå bra. Jag förstår oron. Styrkekramar
    Tack snälla du för att du peppar mig Hjärta! Tyvärr kommer det dröja länge innan jag har råd att försöka med IVF igen (kanske inte ens nästa år) men det finns ju lite hopp kvar tills på torsdag i alla fall! Kram Glad!
  • Inanna Li
    Maryhe skrev 2011-12-19 12:59:59 följande:
    Hämtat hcg svaret: 1...
    Inte gravid 
    Fy vad tråkigt för er! Kram {#emotions_dlg.flower} Hoppas det blir en ny iCSI för er i januari! Bra att sambon kunde övertala telefonisten Glad!
  • Inanna Li
    selmv skrev 2011-12-19 13:00:23 följande:
    Hej har idag varit på äggplock o de fick ut 18 st :) så nu hoppas vi på det bästa o att det blir et på ons. Kan säga att det kändes nästan ingenting att göra äggplock o jag som va så nervös :)
    Grattis till en superskörd Solig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?